Försäkring osv

• Thread starter Thread starter axelsson_vpg
  • Start date Start date

axelsson_vpg

Guest
Tjabba.

Jag kör salus ansvar och brukar ställa hojen på farsan över vintern. Nu när det är vår är de dags att ställa på hojen igen.

Gör det något om den står på farsan och jag kör den? Inte för att de är dyrt kostar bara 3000 kr på mig helår men jag tänkte att de blir onödigt många ägare och kan "spara" 1 ägare om jag ställer den på mig först till vintern igen och kör den på mig nästa år osv osv :P

vad tror ni? :tuttar

Vad tror du?

Varför inte ringa bolaget? Så slipper du spekulera

Ställ den på dig själv och betala de 3000 kr/år och skriv inte över den till farsan till hösten för att bryta försäkringen. Du kan inte spara många kronor på det beteendet om du räknar in garageförsäkringen som du via din farsa antagligen tecknat över vintersäsongen. För en sådan struntsumma känns det dumt att hålla på och byta ägare varje år.

Om du redan bytt ägare ett antal gånger genom åren lär ytterligare en ägare göra varken från eller till. Jag skulle dock prioritera försäkringsskyddet framför ägareantalet. Trist att hamn i en konflikt med försäkringsbolaget när det inte handlar om pengarna utan om antalet ägare på pappret.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park