Känner mig ny med sporthoj

Hur lång är du Swedie? Sitter du bra på R7:An?
181 och sitter helt ok tycker. Suns ju lite på Chronics bild att hojen är "liten" (eller jag fet?) hehe.

Jag längtar till att provköra på bana men det kommer bli först nästa år troligen, vill inte hasta mig in i något. Har redan trasig kropp och vill inte vurpa.

Kul att du blivit motorcyklist igen! :tummenupp
Jag har varit förbi-ish några gånger då jag varit hemma hos dig och vet var du bor så har du lust att köra en sväng så är det bara att höra av dig. Jap skickar telefonnummer...

Mike the Bike sa någon gång att det inte behövdes mer än 70 hästar. Så du behöver inte skämmas för att det saknas 130 hästar och en literklubba! ;)

Jag har varit förbi-ish några gånger då jag varit hemma hos dig och vet var du bor så har du lust att köra en sväng så är det bara att höra av dig. Jap skickar telefonnummer...

Mike the Bike sa någon gång att det inte behövdes mer än 70 hästar. Så du behöver inte skämmas för att det saknas 130 hästar och en literklubba! ;)
Ja men kommande vecka kanske (har semester) :D får väl visa stråken.

Efter kört några gånger nu så är det helt lagom med hästar ändå. Visst, vore väl kul med 200+ men det duger och för nu handlar det mer om att åka hoj och känslan.

Efter kört några gånger nu så är det helt lagom med hästar ändå. Visst, vore väl kul med 200+ men det duger och för nu handlar det mer om att åka hoj och känslan.
Det har sin tjusning med färre hästar med, man kan liksom pressa hojens gränser utan att ligga i 270. Och det blir roligare att ha med sig farten genom böj.

Så du menar att Mike har något att säga även dagens motorcyklister? :fakta

Blir påmind varje gång jag hoppar på Ducce Scramblern att effekten har väldigt lite med både körglädje och känslan att göra. Ändå envisas jag med att ta KTM:en 9 av 10 ggr.

Blir påmind varje gång jag hoppar på Ducce Scramblern att effekten har väldigt lite med både körglädje och känslan att göra. Ändå envisas jag med att ta KTM:en 9 av 10 ggr.
För några dagar sedan när jag körde på en liten krokig väg med min ZX-10R med överdrivet förmycket effekt för en sådan som mig.

Då kommer jag på mig själv med att tänka "här skulle den nya ZX-4R vara lagom" Jag skulle säkert kunna köra fortfarande med en liten smidig hoj och kunna ligga på hårdare.

Ett tecken på att jag börjar bli gammal och kanske lite förståndig

För några dagar sedan när jag körde på en liten krokig väg med min ZX-10R med överdrivet förmycket effekt för en sådan som mig.

Då kommer jag på mig själv med att tänka "här skulle den nya ZX-4R vara lagom" Jag skulle säkert kunna köra fortfarande med en liten smidig hoj och kunna ligga på hårdare.

Ett tecken på att jag börjar bli gammal och kanske lite förståndig
Ett tecken på att ”du behöver en till hoj”.

Väldigt fin hoj, och på något sätt uppskattar jag läsningen om "När fan blir gammal, blir han religös"
Enjoy!

Grattis och välkommen tillbaka! Själv hade jag uppehåll från 2011 till 2020 pga hus, barn osv. Fantastiskt känsla när man äntligen kunde köpa en hoj igen :squid
Samma här, sa till hustrun att det blir hoj när barnen är stora. Hon garvade o sa att det inte kommer hända. Påminde henne vare år ”ett år mindre kvar” hon garvade.
Nu garvar hon inte längre.

Grattis!!

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...