Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jag tänker mig att en bra januari-dag ser mer ut såhär. Även om just denna bilden är från lille-jul...Jag tänker att en dag i januari ska se ut så här.
Och endast 1850kr/år i helförsäkring för en sportskoter, som ändå betingar ett inköpspris av närmare 200kkr.
View attachment 521977
Av ren nyfikenhet, finns det även stora skillnader i premien på vilken snöskoter man väljer ?Jag tänker att en dag i januari ska se ut så här.
Och endast 1850kr/år i helförsäkring för en sportskoter, som ändå betingar ett inköpspris av närmare 200kkr.
View attachment 521977
Inte som på hoj.Av ren nyfikenhet, finns det även stora skillnader i premien på vilken snöskoter man väljer ?
Tack för ditt utförliga svarInte som på hoj.
Jag har haft variationer mellan strax under 2kkr/år till nästan 5kkr/år (helförsäkring).
Gissar att de största utgifterna för försäkringsbolagen är stölder.
Antalet "dyra" personskador är få, och kör man snöskoter då bryr man sig inte om en repig eller sprucken kåpa heller, så det blir inte många sådana försäkringsärenden.
Speciellt inte eftersom självrisken på vagnskada är minst 5kkr.
Mer än halva oktober återstår, och du har redan börjat tröttna på snöskottning.Du menar flera årstider? Inte bara en, med lite dåligt med snö under några veckor när solen lyser?
Hm, det kanske skiner igenom att jag börjat tröttna på snöskottningen…
Med vänlig hälsning,
Jag har kikat på en 2024, och Svedea (där jag har det mesta) tar bara trafik på den, tyvärr.
Men jag har några objekt i Folksam, och dom tar den.
Som princip så halvförsäkrar jag bara mina fordon, men kollade i alla fall vad hel kostar.
Jag skulle få en hel/helår för 1700kr/mån, och halv för strax under 1000kr/mån.
Om jag väljer avställningsbar då blev det ca 5000kr/mån för hel och 1700kr för halv.
Och så är jag ju gubbe (50+) och bor långt norrut.
Ja, det skiljer på typ av hoj också.tycker svedeas prissättning är lite lustig när man får offerter
fyrhjuling och bil är dom med god marginal klart billigast för mig men hojar är dom solklart dyrast alltid
Har en grizzly 700:a och en outback hos dom nu så dom skickade en offert på slitvargen (xr650r )igår 1780:- halv/helår vilket väl är okey men den är helförsäkrad sen länge och ligger nu på 713 hel/hel i annat bolag på full effekt i papper (att jag aldrig skulle få för mig att använda försäkringen för ”gruseksem ” spelar ingen roll med det priset på Helförs). Kanske är vart man bor för du bor ju långt norröver men vi är i ungefär samma ålder gissar jag och jag bor i skogen
Sporthojar verkar th och if fortfarande vara vettigare på när man kollar offerter
![]() |
Wunderlich vindavvisande väskor
Pressrelease om nyhet från ... |
![]() |
GGN Shakedown – Stark Varg EX!
MysEnduro i Laxå I sönda... |
![]() |
Bike nr 10 lämnad till tryck!
Nästa nummer av Bike är som... |
![]() |
Missa inte Katalogen 2026!
Stora Motorcykel... |
![]() |
Flera stora stjärnor till 2025 års Gotland Grand National!
David Knight, Ducati Åre... |
![]() |
Ny Brutale från MV Agusta
Italienska motorcykeltillve... |
Indian Motorcycles bryter sig loss
Screenshot Polaris Inc h... |
|
![]() |
YAMAHA TRACER 7 OCH TRACER 7 GT Y-AMT
Yamahas TRACER 7 och TRACER... |
![]() |
Stark Varg SM – Världens starkaste supermoto!
Det har tisslats och tassla... |
![]() |
KTM är tillbaka!
Dags för ”Tracking” med fot... |