Holger skrev:Jag kanske är fel informerad,vad har dom för religion som utför hedersmord?
Finns inga referenser till hedersmord inom islam, mig veterligen.
gladh
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Holger skrev:Jag kanske är fel informerad,vad har dom för religion som utför hedersmord?
gladh skrev:Finns inga referenser till hedersmord inom islam, mig veterligen.
gladh
Chrille skrev:Vad har dom för religion som misshandlar sin kärring i tio år för att sen slå ihjäl henne? Vilken religion har pedofiler(dom vill man verkligen inte bo brevid)?
Förklara gärna för mig vad det är jag inte förstår.Bingo skrev:Men det var väl en jävla massa "om" i det inlägget. Däremot inget svar på frågan i inlägget du besvarade. Förstod du inte vad du läste?
Handlar inte om tro, det är familjeäran dom påstår sej försvara. Vilken religion har Svenne, 39, som spöar kärringen varje lördag när han smakat starkt?Holger skrev:ganska ovesäntligt svar,min fråga var vilken religion dom har som gör det? det är ju pga av sin tro dom gör det så nån här måste väl veta.
Hedersmord är inte relaterat till en religion, utan är en "kulturell" tradition i vissa kurdiska bergsbyar.Holger skrev:ganska ovesäntligt svar,min fråga var vilken religion dom har som gör det? det är ju pga av sin tro dom gör det så nån här måste väl veta.
Det förekommer säkert inom flera religioner. Men de fall som uppmärkammats i svenska meidier de senaste åren avser kurder. De är inte muslimer. (Vad är de egentligen, någon kristen variant? Nån som vet?)Holger skrev:ganska ovesäntligt svar,min fråga var vilken religion dom har som gör det? det är ju pga av sin tro dom gör det så nån här måste väl veta.
Holger skrev:ok jag kanske har fel islam kanske är en fredlig religion som värnar om jämställdhet mellan män o kvinnor och inte alls har nåt emot folk som tror på annat än islam,är inte så insatt är därför jag skrev frågor till er som vet.
Faktum är att de flesta religioner har ett fredligt budskap, sedan finns det stollar som tolkar detta på fel sätt och utnyttjar sin makt. Men att beskylla religioner för all ondska i världen är att göra det alltför lätt för sej. Observera att jag är ateist sedan 30 år tillbaka.Holger skrev:ok jag kanske har fel islam kanske är en fredlig religion som värnar om jämställdhet mellan män o kvinnor och inte alls har nåt emot folk som tror på annat än islam,är inte så insatt är därför jag skrev frågor till er som vet.
gladh skrev:"Sociala bakgrundsfaktorer "
...
"Brottsliga kamrater - risk "
...
Med andra ord, det finns strukturella förklaringar till brottslighet som har social grund. Det innebär dock inte att vi ska tycka synd om de som begår brott. De ska lagföras. Men det innebär dock att man kan se vilka sociala faktorer som man kan arbeta mot för att minska brottsligheten.
gladh
Men frågan är; hur länge hade du varit tacksam? Hur mycket skit hade du tagit emot för att nån som kommit innan dej varit korkad?kaZmur skrev:Jo, visst beror det mycket på både umgänget och den sociala bakgrunden, men jag står fast vid mitt svar angående blonda svenskar, och om många anser det vara nazistiskt så tänker jag inte lägga ner tid på att förklara hur fel de har.
En person som är född i Sverige och har föräldrar som är anpassade efter den Svenska kulturen tror jag dock skulle klara sig lika bra som dessa blonda svenskar. Kommer jag till ett främmande land där jag planerar att bosätta mig pga. orsaker som förhindrar boende i mitt ursprungsland så had jag varit väldigt tacksam för detta och inte visat min tacksamhet genom att råna och misshandla folk.
Man kan nog inte uttala sig om religioner på det sättet. Kristendom i Sverige på 1600-talet och nu skiljer sig så ini helvete. Då brände man häxor på bål. Husförhör med rätt för prästen att aga dem som inte kunde sin läxa pågicktill sent 1800-tal. Det var belagt med dödsstraff att förneka gud ändå in i 1800-talet (?). Religioner förändras över tiden och tar sig olika uttryck på olika ställen i världen beroende på hur det samhället ser ut som de etableras i.Holger skrev:ok jag kanske har fel islam kanske är en fredlig religion som värnar om jämställdhet mellan män o kvinnor och inte alls har nåt emot folk som tror på annat än islam,är inte så insatt är därför jag skrev frågor till er som vet.
Har ett lkort svar på ditt inlägg i mitt svar till gladh ovan.Chrille skrev:Hur du hade utvecklats i ett område som det vet du inget om. Man kan bara gissa.
Att lyfta sig över de förutsättningar man föds till är inte lätt ens i Sverige även om vi har möjligheterna.
Din tro på blonda svenskars ärlighet tycker jag tyder på ett naivt sinne och/eller rasism. Inte för att jag bryr mig men man bör tänka igenom varför man tycker och tänker saker och ting här i världen. Speciellt när man yttrar sig i ordalag som kan utmåla en som rasist.
Bra fråga, men lösningen på detta är ju inte att bekräfta folks fördomar genom att råna och misshandla utan att istället försöka visa folk att detta inte alls stämmerNr:18 skrev:Men frågan är; hur länge hade du varit tacksam? Hur mycket skit hade du tagit emot för att nån som kommit innan dej varit korkad?
Men vad svarar du då? Hur länge är du tacksam? Hur mycket skit tar du för nån annan?kaZmur skrev:Bra fråga, men lösningen på detta är ju inte att bekräfta folks fördomar genom att råna och misshandla utan att istället försöka visa folk att detta inte alls stämmer
kaZmur skrev:Jo, visst beror det mycket på både umgänget och den sociala bakgrunden, men jag står fast vid mitt svar angående blonda svenskar, och om många anser det vara nazistiskt så tänker jag inte lägga ner tid på att förklara hur fel de har.
En person som är född i Sverige och har föräldrar som är anpassade efter den Svenska kulturen tror jag dock skulle klara sig lika bra som dessa blonda svenskar. Kommer jag till ett främmande land där jag planerar att bosätta mig pga. orsaker som förhindrar boende i mitt ursprungsland så had jag varit väldigt tacksam för detta och inte visat min tacksamhet genom att råna och misshandla folk.
Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma
När en hojfirma i Tombolo i... |
|
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |