Fördomsfull?! Blir mer o mer!

Problemet är att många äldre som skriver hett om detta ämne aldrig har gått hem själv när det står ett gäng och kräver din mobil eller liknande.Det är en verklighet som ungdomar får leva med idag. Det är bara att titta här på stan när det står gäng på 10 personer o vrålar och beter sig som svin. Har aldrig sett en svensk i ett sådant gäng.

Nova skrev:
Har du varit nergrävd nånstans eller gick du aldrig på dina historialektioner? Religion är roten till det mesta som är fel på denna planet.

Har du sovit de senaste religionsdebattrådar jag givit mig i kast med. Om inte vet du hur jag ställer mig till religion. Dock ställer jag mig skeptisk till en religiös förklaringsmodell för vissa samhällsgruperingars brottsbenägenhet, det var utifrån det frågan ställdes. Men du kanske har nåt bra svar på Markus påstående?

För övrigt är det dumheten som är roten till allt ont.

gladh

Nova skrev:
Har du varit nergrävd nånstans eller gick du aldrig på dina historialektioner? Religion är roten till det mesta som är fel på denna planet.

Så religion är alltså orsaken till brottslighet i förorterna i sverige idag? Vilken religion i så fall? Markus påpekade ju (helt riktigt tror jag) att kristendomen antagligen leder i ren grymhet och barbari. Hur stämmer det då med de generaliseringar och antydningar som genomsyrar vissa inlägg?

Intressant även att vissa tenderar att falla till personangrepp så lätt....

Nova skrev:

Det var väl alla överens om. Det vi väntar på är ju att Markus ska avslöja vilken religion som i dagens Sverige gör dig mest benägen att begå brott.

Detta vore ju till stor hjälp för mig som ska flytta i vår. Får jag veta sanningen kan jag ju skydda mig....

Lite krångligt kan det ju bli om folkdansintresserade pingstvänner är det farligaste som finns. Där är en kultur och religion som blir svår att identifiera utan konkret spionage mot diverse offentliga lokaler...... .

Nova skrev:
Ja precis....Läsförståelse sånt som Herr *harkel*gubbe nummer 18 omöjligtvis kan veta något om när hans svar jämt är obegåvade. Jag säger därmed inte att mina inlägg jämt är begåvade eller relevanta. Som sagt...det är lätt att spela dum än att spela smart.

Dina inlägg tillhör samma kategori som övriga idioters inlägg här på forumet. Att tex gå till angrepp mot ens persons utseende är något som inte ens hör hemma på dagis, vilket småbarnen får lära sig också.

Nova skrev:
All form av denna farsot :kocko
Kan nog påstå att du har fel. Som nån skrev: Dumhet är roten till allt ont. Idioter hittar du överallt, inte bara i religion. Stalin var inte direkt religiös, inte Hitler heller. Kan nog räkna upp ett hyffsat stort antal av de värsta massmördare du kan tänka dej och det gemensamma där är inte religionen...

Nova skrev:
Problemet är att många äldre som skriver hett om detta ämne aldrig har gått hem själv när det står ett gäng och kräver din mobil eller liknande.Det är en verklighet som ungdomar får leva med idag. Det är bara att titta här på stan när det står gäng på 10 personer o vrålar och beter sig som svin. Har aldrig sett en svensk i ett sådant gäng.

Hur gamla tror du att vi är?
Precis samma saker har hänt mig i Lysekil från killar vars namn/utseende var lika svensk som mitt eller i Hammarkullen där jag i mitt berusade tillstånd och nattens mörker bara såg ett gäng ögonvitor och tänder som skulle spöa mig för att jag hade klått upp Viktor.....(som jag naturligtvis aldrig har hört talas om)

Last edited:
Är det inom nån religion folk är mer hatisk våldsammare o ser ner på kvinnor m.m är det väl inom islam.

kollar man världsläget idag o vilken religion folk har där så verkar det så men visst jag kan ha fel,nej har inte doktorerat inom det... o nej vill inte se några personliga påhopp för att jag skriver vad jag tror.

Holger skrev:
kollar man värdsläget idag o vilken religion folk har där så verkar det så men visst jag kan ha fel,nej har inte doktorerat inom det... o nej vill inte se några personliga påhopp för att jag skriver vad jag tror.
Har inte hoppat på dej heller, men du har inte presenterat vad du bygger ditt påstående på. Man kan inte bara slänga ur sej ett påstående om en hel folkgrupp och bara tro att det är rätt. Med ditt påstående som bas skulle vi få en bättre värld om vi utrotar alla muslimer, känns det som en bra lösning?

har inte påstått att jag vill utrota alla heller,vad är det för religion i dom länder där det alldrig blir fred o där det är krig nu... mycke är väl muslimer eller har jag fel?

Nr:18 skrev:
Har inte hoppat på dej heller, men du har inte presenterat vad du bygger ditt påstående på. Man kan inte bara slänga ur sej ett påstående om en hel folkgrupp och bara tro att det är rätt. Med ditt påstående som bas skulle vi få en bättre värld om vi utrotar alla muslimer, känns det som en bra lösning?

Last edited:
Holger skrev:
Är det inom nån religion folk är mer hatisk våldsammare o ser ner på kvinnor m.m är det väl inom islam.

Detta har jag funnit:
bittrare än döden är kvinnan,
hon är en snara,
hennes hjärta är ett nät,
hennes armar är bojor.
Den som behagar Gud kommer undan,
men syndaren blir hennes fånge.
Pred 7:27
(bibeln)

gladh

Holger skrev:
har inte påstått att jag vill utrota alla heller,vad är det för reliogion i dom länder där det alldrig blir fred o där det är krig nu... mycke är väl muslimer eller har jag fel?
Muslimer i Israel-Palestina-konflikten? En av världens segdragnaste konflikter? Det handlar mindre om religion och mer om befolkningsgrupper om du ser på tex ex-jugoslavien och andra oroshärdar. Vad det har att göra med ditt påstående om kvinnohat och aggresivitet mot kvinnor är jag fortfarande frågande till.....

Holger skrev:
har inte påstått att jag vill utrota alla heller,vad är det för reliogion i dom länder där det alldrig blir fred o där det är krig nu... mycke är väl muslimer eller har jag fel?

Och USA och Israel? Få stater har väl legat i krig mer än de?

Holger skrev:
Det är lätt att få intrycket av nyhetsrapporteringen att Islam har en större andel fundamentalister än andra religioner. Även om det skulle vara så ser jag inte vad det har med svenska ungdomsgäng att göra.

Jag har ännu aldrig läst i en tidning att 'Förövaren tog till flykten med offrets mobiltelefon skrikandes "Allah akbar!" :rolleyes:

Ugluk skrev:
....

Jag har ännu aldrig läst i en tidning att 'Förövaren tog till flykten med offrets mobiltelefon skrikandes "Allah akbar!" :rolleyes:

Det heliga kriget tas till en ny nivå!

Jag kanske är fel informerad,vad har dom för religion som utför hedersmord?

Nr:18 skrev:
Muslimer i Israel-Palestina-konflikten? En av världens segdragnaste konflikter? Det handlar mindre om religion och mer om befolkningsgrupper om du ser på tex ex-jugoslavien och andra oroshärdar. Vad det har att göra med ditt påstående om kvinnohat och aggresivitet mot kvinnor är jag fortfarande frågande till.....

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon