Fördomsfull?! Blir mer o mer!

Hmmm tänkte inte lägga energi i tråden.
Men Jag var på ett fängelse (nej jag satt inte inne) och det var ett utav sveriges få fängelsen för sexförbrytare (våldtäcksmän/pedofiler) Det var
ganska läskigt att verkligen få se hur "dom" ser ut som gör sånt

Gör ett studibesök och kolla

stony skrev:
Gör ett studibesök och kolla
Eh, kan du inte vara snäll och berätta. Det skulle tillföra tråden något.

Markus skrev:
Jag ser att du har tittat på BRÅ's hemsida. Det var dock inte den jag hade i åtanke. Tänkte närmast på den studie som gjordes av BRÅ ang gruppvåldtäkter, den där den ansvarige mer eller mindre fabricerade resultatet och sakta men säkert kröp till korset för SALT's reporter. Det har även gjorts en studie under 90talet på temat invandrare, deras barn och deras brottslighet. Att den studien inte ligger framme förvånar mig inte ett dugg, precis som att Migrationsverkets studie Argus inte ligger på deras web.

Jaså magasinet SALT, med deGeer i spetsen. Tidskriften som slängde sig med ord som "reklamluder", "böglobbyn", "intellektuellt efterblivna","infantilt slödder" samt "homofiletablissemanget". Tiskriften som hade mage att hylla David Irving
Dessutom så var väl Jonas de Geer (tidigare chefredaktör för denna lilla antisemitiska tidskrift) huvudtalare då extremhögern samlades i Salem härom sistens. Dessutom frilansade han, efter att SALT gick i graven, på "Folkets Nyheter" som gavs ut av Nationaldemokraterna.

Som du förstår så ger jag inte så värst mycket för denna källa.

gladh

Bingo skrev:
Jag har inga invändningar mot att de får ont. Däremot tror jag att den sorts människor som rånar andra med kniv inte blir skrämda eller imponerade av en paintballpistol. Tänk dig själv, vad hade du tänkt om någon som försöker skrämma dig med en leksak?

Du kan helt enkelt råka rejält illa ut själv.

Dem hade inga vapen alls. Och har du spelat painboll?! Inte för att jag ska ha med
mig den eller så. Men tanken på 12st gevär (och det är inte den klenaste heller).
Och dem mosar ca 3-5kulor i sekunden,,,, jag får det till en massa smärta!

Markus skrev:
Jag lägger ner nu, precis som jag trodde botten was nådd så kommer du med det egentliga lågvattenmärket.
....

Jag känner mig helt oskyldig i det här fallet. Visst händer det att jag går hårt fram men i det här läget konstaterar jag bara att du låter som vilken j-a rasist som helst.

Du låter som alla de rasister som med hjälp av diverse sammansvärjnings-, religions- och kulturteorier försöker dölja det faktum att de stör sig på alla blattar som ställer till problem.

Har jag missuppfattat dig? Var finns de rapporter som Gladh borde ha läst eftersom han läste där du rekommenderade honom.

Mina frågor i förenklad form lyder:
Har jag missförstått dig?
Vad skulle Gladh ha läst?

Last edited:
Avelin skrev:
Dem hade inga vapen alls. Och har du spelat painboll?! Inte för att jag ska ha med
mig den eller så. Men tanken på 12st gevär (och det är inte den klenaste heller).
Och dem mosar ca 3-5kulor i sekunden,,,, jag får det till en massa smärta!
Jösses vad ont det måste göra!

Men allvarligt, tror du verkligen att killar som rånar folk blir det minsta rädda för en paintballbössa? :rolleyes:

gladh skrev:
Jaså magasinet SALT, med deGeer i spetsen. Tidskriften som slängde sig med ord som "reklamluder", "böglobbyn", "intellektuellt efterblivna","infantilt slödder" samt "homofiletablissemanget". Tiskriften som hade mage att hylla David Irving
Dessutom så var väl Jonas de Geer (tidigare chefredaktör för denna lilla antisemitiska tidskrift) huvudtalare då extremhögern samlades i Salem härom sistens. Dessutom frilansade han, efter att SALT gick i graven, på "Folkets Nyheter" som gavs ut av Nationaldemokraterna.
....

Jävlar i havet!! Vi snackar verkligen trovärdiga källor nu Markus!! Din trovärdighet fick sig en rejäl boost!

EDIT/En person som denne deGeer som snabbt och lätt hittas på nätet med tex http://www.expo.se/index_1.php?pg=http://www.expo.se/www/1_932.html gör att dina referenser ger dig lika mycket trovärdighet som förmågan att blanda lagom stark hallonsaft.

Last edited:
Bingo skrev:
Nej, debatten handlar inte om varför de invandrare som begår illdåd gör det. Den handlar om huruvida vi alla är förbrytare, idioter och skändare av blonda flickor eller inte. Dvs om idiotiska generaliseringar och de slutsatser man drar ur dem.

Edit: dessutom är dina kategorier ovan inte ömsesidigt uteslutande. Vad menar du egentligen :va

Det kan du få fundera på ett tag :D

Markus skrev:
...Någonstans för länge, länge sedan i denna tråd skrev jag att det naturligtvis inte beror på ras....

Nej du skrev att det (bland annat) beror på religion. Vilken religion det skulle vara och hur det manifesterar har jag dock ingen aning om.

gladh

Bingo skrev:
Hehe, gör du visst... Du gitter bara inte.

Ring till fängelset i kristiansad och be att få prata med någon vakt :tungan
dom kan nog ge dig en obektiv bild om hur det ser ut

som sagt, tänkte inte engagera *stavas så va* mig i tråden
så detta va de sista inlägget nu ska iaf jag hålla käfft :)

Nr:18 skrev:
Läsförståelse, du vet....

Ja precis....Läsförståelse sånt som Herr *harkel*gubbe nummer 18 omöjligtvis kan veta något om när hans svar jämt är obegåvade. Jag säger därmed inte att mina inlägg jämt är begåvade eller relevanta. Som sagt...det är lätt att spela dum än att spela smart.

Flamma77 skrev:
Det får jag med. Men det fungerar inte att ha det som rättsordning.

Vad är övermoralisk? :arsele Jag tycker undermoralisk är värre, för att inte tala om omoralisk...

Jag försöker leva som jag lär och har inte större snack än verkstad. :arsele

Ja hej du! Det var Thomas här med mycket snack och mycket verkstad.
Sa jag att staten skulle stå bakom en vedergällning? Svar nej!

Nova skrev:
Ja hej du! Det var Thomas här med mycket snack och mycket verkstad.
Sa jag att staten skulle stå bakom en vedergällning? Svar nej!

Jag syftade på medborgargarden och privata hämdaktioner.

gladh skrev:
Nej du skrev att det (bland annat) beror på religion. Vilken religion det skulle vara och hur det manifesterar har jag dock ingen aning om.

gladh

Har du varit nergrävd nånstans eller gick du aldrig på dina historialektioner? Religion är roten till det mesta som är fel på denna planet.

Nova skrev:
Ja precis....Läsförståelse sånt som Herr *harkel*gubbe nummer 18 omöjligtvis kan veta något om när hans svar jämt är obegåvade. Jag säger därmed inte att mina inlägg jämt är begåvade eller relevanta. Som sagt...det är lätt att spela dum än att spela smart.
Kan man inte argumentera mot åsikten är det lättare att kasta skit. Fortsätt med det, det rinnar bara av ändå. Jag tänker inte ge mej in i personangreppsträsket som du gör.

Nova skrev:
Har du varit nergrävd nånstans eller gick du aldrig på dina historialektioner? Religion är roten till det mesta som är fel på denna planet.
Men du har inte talat om vilken religion du avser.

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon