Fördomsfull?! Blir mer o mer!

tack för informationen.....

JoUh skrev:
Får man sticka in lite nu när diskussionen vinklas mot islam?
Det efterfrågades hänvisning till främjandet av våld i samband med islam. Jag hittade ingen ingen svensk översättning, men engelska borde alla här klara av(?):

"O Prophet! strive hard against the unbelievers and the Hypocrites, and be firm against them. Their abode is Hell,- an evil refuge indeed." [Qu'ran 9:73]

"Fight those who believe not in Allah nor the Last Day, nor hold that forbidden which hath been forbidden by Allah and His Messenger, nor acknowledge the religion of Truth, (even if they are) of the People of the Book, until they pay the Jizya with willing submission, and feel themselves subdued." [Qu'ran 9.29]

"Fight them, and Allah will punish them by your hands, cover them with shame, help you (to victory) over them, heal the breasts of Believers," [Qu'ran 9:14]

"It is not ye who slew them; it was Allah: when thou threwest (a handful of dust), it was not thy act, but Allah's: in order that He might test the Believers by a gracious trial from Himself" [Qu'ran 8:17]

"It is a 'divine' commandment to persecute Jews and Christians, to defeat them in battle and then to consign them either to slavery or to death" [Surah 8:39; 9:5,29: 47:4]

JoUh skrev:
Får man sticka in lite nu när diskussionen vinklas mot islam?
Det efterfrågades hänvisning till främjandet av våld i samband med islam. Jag hittade ingen ingen svensk översättning, men engelska borde alla här klara av(?):

....

"It is a 'divine' commandment to persecute Jews and Christians, to defeat them in battle and then to consign them either to slavery or to death" [Surah 8:39; 9:5,29: 47:4]

Men för....!!

Läs lite bibel, speciellt GT. Det där var direkt löjligt. Tycker Gladh snubbla lite när han började med bibelcitat, men han slog ju inte upp de jävligaste han kunde hitta.

Chrille skrev:
Men för....!!

Läs lite bibel, speciellt GT. Det där var direkt löjligt. Tycker Gladh snubbla lite när han började med bibelcitat, men han slog ju inte upp de jävligaste han kunde hitta.

Vad har jag sagt fel nu då??

JoUh skrev:
Vad har jag sagt fel nu då??

Jag orkar inte dubbelkolla men om hälften av bibelcitaten nedan stämmer så är vi kristna både våldsamma oh korkade. Att plocka fram vansinniga lösryckta citat ur uråldriga böcker kan ju inte vara svårt

"Om någon har en vanartig och uppstudsig son, som inte lyssnar till sina föräldrars ord, och som, fastän de tuktar honom, ändå inte hör på dem, så skall han tas till stadens port. Där skall folket i staden stena honom till döds" (Bibeln, 5 mos 21:18)

"Om en man har tagit sig en hustru, och när han ligger hos henne ej finner tecken på att hon är jungfru, skall man föra ut flickan utanför dörren till hennes faders hus, och männen i staden skall stena henne till döds" (Bibeln, 5 mos 22:13-21)

"Den som slår sin fader eller sin moder, han skall straffas med döden" (Bibeln, 2 mos 21:15)

"Den som uttalar förbannelser över sin fader eller sin moder, han skall straffas med döden" (Bibeln, 2 mos 21:17)

"Om en oxe stångar någon till döds, man eller kvinna, så ska oxen stenas" (Bibeln, 2 mos 21:28)

"Den som offrar åt andra gudar än åt Herren ensam, han skall tillspilloges" (dödas) (Bibeln, 2 mos 22:20)

"Den förstfödde bland dina söner skall du ge åt mig" (offra) (Bibeln, 2 mos 22:29)

"Om två män träter med varandra, och den enes hustru kommer för att hjälpa sin man mot den andre, när denne slår honom, och hon därvid räcker ut sin hand och fattar i hans blygd så skall du hugga av henne handen utan att visa nåd" (5 mos 25:11)

"Ingen som är kastrerad, skall komma in i Herrens församling. Ingen som är född i äktenskapsbrott eller blodskam skall komma in i Herrens församling. Inte ens den som i tionde led är avkomling av en sådan skall komma in i Herrens församling" (5 mos 23:23)

Hur många i sverige är troende då? jag är det inte iallafall ska gå ur kyrkan har bara inte tagit mig för o gjort det än.

Chrille skrev:
Jag orkar inte dubbelkolla men om hälften av bibelcitaten nedan stämmer så är vi kristna både våldsamma oh korkade. Att plocka fram vansinniga lösryckta citat ur uråldriga böcker kan ju inte vara svårt

"Om någon har en vanartig och uppstudsig son, som inte lyssnar till sina föräldrars ord, och som, fastän de tuktar honom, ändå inte hör på dem, så skall han tas till stadens port. Där skall folket i staden stena honom till döds" (Bibeln, 5 mos 21:18)

"Om en man har tagit sig en hustru, och när han ligger hos henne ej finner tecken på att hon är jungfru, skall man föra ut flickan utanför dörren till hennes faders hus, och männen i staden skall stena henne till döds" (Bibeln, 5 mos 22:13-21)

"Den som slår sin fader eller sin moder, han skall straffas med döden" (Bibeln, 2 mos 21:15)

"Den som uttalar förbannelser över sin fader eller sin moder, han skall straffas med döden" (Bibeln, 2 mos 21:17)

"Om en oxe stångar någon till döds, man eller kvinna, så ska oxen stenas" (Bibeln, 2 mos 21:28)

"Den som offrar åt andra gudar än åt Herren ensam, han skall tillspilloges" (dödas) (Bibeln, 2 mos 22:20)

"Den förstfödde bland dina söner skall du ge åt mig" (offra) (Bibeln, 2 mos 22:29)

"Om två män träter med varandra, och den enes hustru kommer för att hjälpa sin man mot den andre, när denne slår honom, och hon därvid räcker ut sin hand och fattar i hans blygd så skall du hugga av henne handen utan att visa nåd" (5 mos 25:11)

"Ingen som är kastrerad, skall komma in i Herrens församling. Ingen som är född i äktenskapsbrott eller blodskam skall komma in i Herrens församling. Inte ens den som i tionde led är avkomling av en sådan skall komma in i Herrens församling" (5 mos 23:23)

Holger skrev:
Hur många i sverige är troende då? jag är det inte iallafall ska gå ur kyrkan har bara inte tagit mig för o gjort det än.

Sverige är ett kristet land. Vet du hur många i tex Yemen som är troende muslimer?

nej men tror det är mer folk som tror på religion där än här,men du som är insatt kanske vet exakt hur det är? är iallafall mer fart vid bönestunder o sånt i sådana där länder än det är i kyrkan på söndagar.

Chrille skrev:
Sverige är ett kristet land. Vet du hur många i tex Yemen som är troende muslimer?

Chrille skrev:
Men för....!!

Vi tar lite bibelläsning, eftersom Chrille vill ha herren din Guds ord (tm) på skärmen.

Hes 21:3
Till Israels land skall du säga: Så säger Herren: Jag skall ta itu med dig. Jag skall dra mitt svärd ur skidan och utrota både rättfärdiga och gudlösa hos dig.

Hes 25:16
Därför, säger Herren Gud, skall jag lyfta min hand mot filisteerna, jag skall förgöra kereteerna och utrota de sista kustborna.

Sef 1:4
Jag skall lyfta min hand mot Juda
och mot alla som bor i Jerusalem.
Där skall jag utrota Baals sista anhängare,
ingen skall minnas hans präster, avgudatjänarna.

Mal 2:12
Må Herren ur Jakobs boningar utrota den som gör så, vem det vara månde, även om han frambär offer åt Herren Sebaot.

Ps 144:1
Lovad vare Herren, min klippa,
han som övat min arm för krig
och lärt min hand att strida,

Joel 3:9
Detta skall ni ropa ut bland folken:
Invig er till krig,
båda upp kämparna,
låt alla krigare samlas och dra

1 Mos 6:13
Han sade till Noa: ”Jag har bestämt att jag skall göra slut på alla människor, ty de har fyllt jorden med våld. Jag skall förgöra både dem och jorden.

5 Mos 9:3
Var nu förvissad om att Herren, din Gud, själv går före dig som en förtärande eld. Han skall förgöra dem, han skall låta dem kuvas av dig. Du skall fördriva dem och genast göra slut på dem, så som Herren har lovat dig.

Etc.

gladh

Chrille skrev:

Lösryckta?? På vilket sätt är de citat jag gav er lösryckta?? Tror inte de kan tolkas på så många olika sätt... eller?

Tur att du är insatt då,jag frågar mycket eftersom jag inte är professor som dig,tyvärr får man sällan svar mest personliga påhopp.

gladh skrev:
Tro gör man i kyrkan, inte i en debatt.

gladh

gladh skrev:
Vi tar lite bibelläsning, eftersom Chrille vill ha herren din Guds ord (tm) på skärmen.

....

Miss av mig. Menade att bibel-/koran-citat INTE var en god ide i de här sammanhangen. Men det är kul.

JoUh skrev:
Lösryckta?? På vilket sätt är de citat jag gav er lösryckta?? Tror inte de kan tolkas på så många olika sätt... eller?

Tolka bibelcitaten. Det spelar väl för f-n ingen roll vad ett par utdaterade böcker säger idag när vi diskuterar vilka faktorer som kan ligga till grund för olika individers benägenhet att begå brott.

gladh

JoUh skrev:

De citat som jag tog fram då? Vad är skillnaden i galenskap mellan vår statsreligion och islam?

Holger skrev:
Tur att du är insatt då,jag frågar mycket eftersom jag inte är professor som dig,tyvärr får man sällan svar mest personliga påhopp.

Nej du frågade ingenting. Gör dig inte till martyr. Du påstod att du trodde att det var anorlunda i länder som Yemen.

gladh

Avelin skrev:
Var ett jävla tjat! Mitt i natten, jag lämnade henne trax efter 23, en kompis var
med större delen av vägen, så han kunde se om det var något mystiskt folk med
på bussen. OCH hennes port är som jag skrev tidigare 150meter från busshålsplatsen.
OCH (!!!) jag sa åt henne att ta en taxi, dela med min kompis.
Och ja, jag var orolig, men kollade med kompisen om det var lugnt på bussen. Ska
jag planera in att hon missar sin hållplats, och att hon går genom de mörka delarna
av bjurhovda?! Jo, puss på dig!
Är du så jävla dum som du inte tror att jag ångrade mig?! Men du är ju bara
ett yttligare bevis på hur många bessevisers det är på detta forum!
,,,alla andra, ursäkta språket, men blir lite sne! Klart som fan jag inte vill ta
onödiga risker för min tjej. Men hon bor inte på bjurhovda, bredvid, och jag trode inte det skulle
vara så jävligt redan så tidigt.
Nä, urk för allt o alla nu!
ska jag tolka det här som ett person angrepp eller? ja det gör jag.. :mad:

gladh skrev:
Tolka bibelcitaten. Det spelar väl för f-n ingen roll vad ett par utdaterade böcker säger idag när vi diskuterar vilka faktorer som kan ligga till grund för olika individers benägenhet att begå brott.

gladh

Klart det spelar roll!!

läs om mitt inlägg o läs rätt denna gång........

gladh skrev:
Nej du frågade ingenting. Gör dig inte till martyr. Du påstod att du trodde att det var anorlunda i länder som Yemen.

gladh

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back