Fördomsfull?! Blir mer o mer!

Chrille skrev:
De citat som jag tog fram då? Vad är skillnaden i galenskap mellan vår statsreligion och islam?

Jag skulle gissa att kristendomens budskap kompletteras med NT. Därifrån har jag inte funnit något citat från varken dig eller gladh.

JoUh skrev:
Jag skulle gissa att kristendomens budskap kompletteras med NT. Därifrån har jag inte funnit något citat från varken dig eller gladh.

Så att Koranen är helt befriad från mildare åsikter och tankar än de som du gett exempel på?

JoUh skrev:

Om NT är en komplettering så vad i helvete spelar det för roll då?

kaZmur skrev:
Bra fråga, men lösningen på detta är ju inte att bekräfta folks fördomar genom att råna och misshandla utan att istället försöka visa folk att detta inte alls stämmer
Men du var väl en osedvanligt korkad individ. När du gör saker så tänker funderar du inte över att du är en representatnt för alla svenskar när du gör det. Alla människor med något som är i närheten av normalbegåvning fattar att du inte är representerar alla svenskar och att ditt beteende inte nödvändigtvis måste vara typiskt för svenskarna. Detsamma gäller även för invandrare. De representerar sig själva och ingen annan.

Slå på hjärnan för fan :mad:

JoUh skrev:

1 Kor 3:17
Om någon förstör Guds tempel skall Gud förgöra honom. Ty Guds tempel är heligt, och ni är det templet.

Jag orkar dock inte rada upp fler då detta är en lönlös pseudodiskussion.

gladh

JoUh skrev:
För den som tror stenhårt på att det är Guds ord och befallning så spelar det stor roll.

VA? Muslimer är alltså bokstavstroende medan kristna kan bena ut själva grundtanken med sin religiösa text?

Vad vill du säga egentligen?

Att Koranen uppmanar till våld medan Bibeln inte gör det? Menar du verkligen det??

Chrille skrev:
VA? Muslimer är alltså bokstavstroende medan kristna kan bena ut själva grundtanken med sin religiösa text?

Vad vill du säga egentligen?

Att Koranen uppmanar till våld medan Bibeln inte gör det? Menar du verkligen det??

Jag tror att det är upp till varje enskild individ att tolka sin religion. Personligen känner jag att våldsuppmaningen kan uppfattas lättare i Koranen.

gladh skrev:
1 Kor 3:17
Om någon förstör Guds tempel skall Gud förgöra honom. Ty Guds tempel är heligt, och ni är det templet.

Jag orkar dock inte rada upp fler då detta är en lönlös pseudodiskussion.

gladh

Precis, vi uppmanas inte att förgöra någon? Det är upp till Gud själv....

JoUh skrev:
Jag tror att det är upp till varje enskild individ att tolka sin religion. Personligen känner jag att våldsuppmaningen kan uppfattas lättare i Koranen.

Och muslimer är sämre på att använda huvudet än kristna?
Vad oroar du dig för?

JoUh skrev:

Ja våldsuppmaningarna i bibeln är väldigt vaga och har många lösa ändar....

Chrille skrev:
Och muslimer är sämre på att använda huvudet än kristna?
Vad oroar du dig för?

Jag är på intet vis orolig. Det enda jag gjort hittills är att sticka in lite fakta, då någon frågade hur islam säger åt muslimerna att bruka våld. Det första påhoppet (som inkluderade "FÖR F-N!!") kom från dig Chrille och sa åt mig att läsa bibeln.

JoUh skrev:
Jag är på intet vis orolig. Det enda jag gjort hittills är att sticka in lite fakta, då någon frågade hur islam säger åt muslimerna att bruka våld. Det första påhoppet (som inkluderade "FÖR F-N!!") kom från dig Chrille och sa åt mig att läsa bibeln.

Och det enda vi har gjort är att försöka förklara hur lite dessa "fakta" har att göra med verkligheten som den ser ut idag, antingen man är i Tensta eller i Yemen.

JoUh skrev:

Jag ger upp. Jag förstår inte vad du vill eller vad du vill ha sagt. Jag förstår inte varför jag ens försöker förstå...

Masonit skrev:
Ja du föregår ju med gott exempel...

\Masonit

Oj, det där har du klurat på länge nu. Hade du bett mig utveckla "från rymden" så hade jag gärna gjort det men jag tror att min ståndpunkt är ganska klar utan ett förtydligande, även för dig. För övrigt handlade min kommentar inte om dig som person utan om ditt inlägg. Du å andra sidan antyder saker om mig som du inte vill utveckla, det är dåligt.

Chris Ash skrev:
Och det enda vi har gjort är att försöka förklara hur lite dessa "fakta" har att göra med verkligheten som den ser ut idag, antingen man är i Tensta eller i Yemen.

Sure, jag har inte sagt emot er på den punkten. Men innan mitt inlägg dementerades ju tom "våldsuppmaning i islam"... När jag påvisade det så fick jag svaret att "kristendomen är ju inte bättre". Det hade jag inte hävdat heller!

Back