Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Nja, jag testade 30 kmh på 1:an och fick 5500 rpm, samma rpm i 60 kmh på 3:an. De jag jämfört med hade annan drevning, den andra annan varvtalsmätare 1:4 ratio vilket jag misstänker inte är helt korrekt så jag har ännu inte kunnat jämföra exakt men mot dem ligger jag 1500-2000 rpm högre i samma hastighet och växel.
Ok, tack då vet jag att kompressionen inte är någon orsak.
Kanske går att räkna ut då jag vet att den andra hojen hade 17/37 istället för 16/36.
Jag gjorde en snabbkoll på gearingcommander.com, de har CB400T i listan.Nja, jag testade 30 kmh på 1:an och fick 5500 rpm, samma rpm i 60 kmh på 3:an. De jag jämfört med hade annan drevning, den andra annan varvtalsmätare 1:4 ratio vilket jag misstänker inte är helt korrekt så jag har ännu inte kunnat jämföra exakt men mot dem ligger jag 1500-2000 rpm högre i samma hastighet och växel.
Du får läsa igen. Samma varv på trean gav 60 kmhJag gjorde en snabbkoll på gearingcommander.com, de har CB400T i listan.
CB400T 78-81 ska göra 28.6km/h vid 4500rpm på ettan, så där har du något högt varv.
Men får du samma varvtal vid 30 på både ettan och trean måste det vara slir någonstans, något sådant kan inte en omdrevning göra. Verkar hastighetsmätaren fungera som den ska? Vajerdrivna hastighetsmätare kan slitas ut.
Tack! My bad.Du får läsa igen. Samma varv på trean gav 60 kmh
När jag kollar CM400T är originaldrevning 16/37 på både 78-79 och 80-81.Nja, jag testade 30 kmh på 1:an och fick 5500 rpm, samma rpm i 60 kmh på 3:an. De jag jämfört med hade annan drevning, den andra annan varvtalsmätare 1:4 ratio vilket jag misstänker inte är helt korrekt så jag har ännu inte kunnat jämföra exakt men mot dem ligger jag 1500-2000 rpm högre i samma hastighet och växel.
Kanske går att räkna ut då jag vet att den andra hojen hade 17/37 istället för 16/36.
|
|
MotoGP-säsongen avslutas i stor stil
Den traditionella finalbild... |
|
|
Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024
Är din KTM bland dem som sk... |
|
|
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN
Pressrelease; Visby, 2025-1... |
|
|
2026 års YAMAHA XSR900 GP
Yamahas Sport Heritage-seri... |
|
|
Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger
Yamaha Motor firar sitt 70-... |
|
Smarta garageprylar från IVON!
IVON motorcykellyft, 450 ki... |
|
|
|
Med ny V-twin och monocoque-ram
Ducati presenterar nya Hype... |
|
|
Slutstrid i MotoGP
MotoGP-säsongen börjar lida... |
|
|
CFMOTO V4 SR-RR
CFMOTO presenterade sitt pr... |
|
|
Honda V3R 900 E-Compressor
Honda V3R 900 E-Compressor ... |