För avancerade däck till gata?

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Hoj
Crescent kompakt
Hej Bullen,

Skall köpa mig ett par nya ostar och går in på lite olika sidor för däck. Problemet är att det finns en uppsjö av däck för gatbruk. Allt från 1300 till runt 2500.

Ett av de lite billigare är de första Michelin Pilot Power, ligger för runt 1300.

Och nu till min fråga.

Hur många tycker att dem behöver ett däck bättre än Michelin Pilot Power (1) för gata. För bara några år sedan var det ett av de bästa gatdäcken. Duger det för inspirerad körning eller bör jag satsa på något annat? (motivera svar)

De duger säkert till ditt gatåka (brasklapp: vet inte hur du kör och har aldrig kört på dom).

Anledningen att de är billiga är väl att det är rätt gamla däck som är i utfasning? Pilot Power 2 har väl funnits rätt länge nu.

De duger säkert till ditt gatåka (brasklapp: vet inte hur du kör och har aldrig kört på dom).

Anledningen att de är billiga är väl att det är rätt gamla däck som är i utfasning? Pilot Power 2 har väl funnits rätt länge nu.

Har några raceade Bridgestone BT002r på nu tror jag. Vågar dock inte pressa dem då de redan sett sina bästa dagar.

Ptja, inspirerad åka med ok nedlägg. inget fisande, men heller inget pressande.

Jag har tappat räkningen på hur många uppsättningar jag gjort av med, det är ett mycket kompetent gatdäck. Utmärkt vid svalare väder och väta. Man ska hålla ett jävligt högt tempo eller bära sig dumt åt för att däcket ska begränsa framfarten på gata.

dunlop sportsmart skall vara bra, sugen som fan på att testa dom själv men det får bli efter att jag slitit ut den 4:e uppsättningen qualifier som sitter på nu (ja, jag gillar qualifier och bara kör bana nuförtiden):tummenupp

Ptja, inspirerad åka med ok nedlägg. inget fisande, men heller inget pressande.

Då lär det inte vara några problem med dessa däck. De flesta däck funkar till inspirerad gatåka, defenitivt de du nämner. (Brasklapp: Se ovan.)

Lär funka bra för gatåka då dom har bra våtegenskaper. Haft dom på bana också.

Metzeler Sportec M5 Interact :tummenupp

Åker på skuret Racing Battlax bak och Pilot Power fram. Men slänger snart på M5 Interact fram, har rabatt på Metzeler genom jobbet :tummenupp

Last edited:
  • Gilla
Reaktioner: R2
Duger garanterat för gata. Kör du fortare på gatan än vad däcken klarar då är det inte fel på däcken, utan föraren :fakta

Jag har kört många omgångar sådanna däck både för gata och smc kurs och bandagar, har fungerat kanon för mig iaf:tummenupp

Även Pilot road skulle funka för min del vid ren gatåka även vid inspirerad körning. Då får man ut mera mil dessutom

Last edited:
...rent krasst - prisskillnaden mot något av de modernare däcken lär ju vara direkt marginell? :)

Sportsmart-arna verkar ju onekligen vara sjukligt bra, instruktörerna på senaste kursen var i stort sett lyriska över dessa, torrt som vått, banåka tålde de med.

2800 för en uppsättning till min hoj från Dexon...lär ses som billigt med.

...rent krasst - prisskillnaden mot något av de modernare däcken lär ju vara direkt marginell? :)

Sportsmart-arna verkar ju onekligen vara sjukligt bra, instruktörerna på senaste kursen var i stort sett lyriska över dessa, torrt som vått, banåka tålde de med.

2800 för en uppsättning till min hoj från Dexon...lär ses som billigt med.

Jävligt nöjd med mina so far, dock enbart mer eller mindre inspirerad körning på gata. Återkommer med utvärdering om banegenskaper om ett par veckor. :tummenupp

*/ ?>
Nyheter
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Back