Fälgar modell blocket?

Ser ut att komma från en GSXR750 eller 1100 -86 t.o.m -91 eller något därikring. Passar rakt av på dom. Gör du däremot nya distanser / byter lager kan du montera dom på vad som helst. :)

Ser ut att komma från en GSXR750 eller 1100 -86 t.o.m -91 eller något därikring. Passar rakt av på dom. Gör du däremot nya distanser / byter lager kan du montera dom på vad som helst. :)

fzr 1000? ska kolla närmare imorgon :) 17 tum.

Tycker det ser ut som Kawasakis fälgar, gaffeln ser ut att ha mekanisk antidive så det borde betyda årsmodell runt mitt/slutet på -80?

Bromsok(nissin) på gaffel med vidghängande "anti-dive" samt bromsskiva är med 100% säkerhet honda och 95% säker på att det är cbr1000f. 5% säger mig att det kan vara 600f . Osäker på den silvriga skivan i mitten på bromsskivan närmast navet dock. fälgarna gör mig osäker om det är cbr . Hade ju en 87:a förut men detta kan vara nyare modell, typ 92 och nyare.

Edit: ju mer jag kollar på dem desto mer säker blir jag på att det är ett hopplock, någon har troligen satt nyare bredare fälgar från exempelvis kawasaki på en cbr 1000f av äldre modell och monterat originalskivorna med en adapterplatta. Gaffeln och skivorna är definitivt honda.

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back