Eurosport (poll)

Längtar du tillbaks till det Brittiska Eurosport?

• Antal röstningar
    0

hajen5

Litet skrapar nog Helmut
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojen finns bara i fantasin men den är fin - tycker hajen5
Nu när vi haft Eurosport med Svensk ljud några år, vad tycker ni egentligen? De Svenska kommentatorerna i all ära men det är inte samma intensitet hos dem som de Brittiska. Sedan verkar det som vi tappar en del expertkommentarer på Engelska (av te x Randy Mamola).

Last edited:
Kan hålla med om att intensiteten hos de svenska kommentatorerna kanske inte är den högsta.

Men man får iallafall lite skvaller ang svensk roadracing, vilket jag knappast tror skulle komma från en Brittisk kommentator.

Tycker därför det är bra som det är.

som vanligt så är det för mycket fotboll och tennis..sen när dom visar extremsporter så är det bara sammandrag...skulle vara coolt om kommentatorerna nämde SH i tex en Gp sändning :hördu

twinner666 skrev:
skulle vara coolt om kommentatorerna nämde SH i tex en Gp sändning :hördu

Det har dom väl redan gjort? eller?

Tycker Äpplet å Brander gör ett bra jobb, Sandy åsså, fast han får ju oftast arbeta ensam.. Problemet är att dom inte är på plats till skillnad mot Engelsmännen..

/B

beror på hur man ser det, själv vill jag inget annat än att ha tillbaka de engelska. för hojåkning i sverige, och speciellt svensk RR, så är det skitbra med svenska kommentatorer.
men fan va kass dom är bitvis, oändliga upprepningar om om den svartvita tiden, om när Chili körde på G-åsen med Håken olsson mm.
Kommentatorer ska kommentera sporten, inte sitta och tjöta massa blaha...

men det är ju inte omöjligt att få in det engelska...

R2 skrev:
beror på hur man ser det, själv vill jag inget annat än att ha tillbaka de engelska. för hojåkning i sverige, och speciellt svensk RR, så är det skitbra med svenska kommentatorer.
men fan va kass dom är bitvis, oändliga upprepningar om om den svartvita tiden, om när Chili körde på G-åsen med Håken olsson mm.
Kommentatorer ska kommentera sporten, inte sitta och tjöta massa blaha...

men det är ju inte omöjligt att få in det engelska...

Gillar inte att klaga men måste instämma.
Dock tycker jag att Sandy gör ett bra jobb, men de som babblar under gp - racen ....uuhh

twinner666 skrev:
...skulle vara coolt om kommentatorerna nämde SH i tex en Gp sändning :hördu

Vet iaf att när Marx mejlade in en lördag och sa att det skulle vara bankörning på Midlanda på söndag så tog dom upp det i sändningen.

Bj.O.rn skrev:
Det har dom väl redan gjort? eller?

Tycker Äpplet å Brander gör ett bra jobb, Sandy åsså, fast han får ju oftast arbeta ensam.. Problemet är att dom inte är på plats till skillnad mot Engelsmännen..

/B
Har dem? Jag har tänkte kontakta dem angående Sporthoj.com.. men vet inte inte om dem kräver mojs.

cbjorkman skrev:
Vet iaf att när Marx mejlade in en lördag och sa att det skulle vara bankörning på Midlanda på söndag så tog dom upp det i sändningen.
Björkman!! De säger du! Gör mig ju lite glad iaf :)

Nästa år kommer jag försöka att Sporthoj.com är med på RR tävlingar.

hajen5 skrev:
De Svenska kommentatorerna i all ära men det är inte samma intensitet hos dem som de Brittiska.

Visst saknar man Tobys och Dennis vilda tillrop vid de där våghalsiga omkörningarna mm. Dock vart jag en smula förvånad senast när det kördes på Phillip Island då våra svenska kommentatorer tjoade lite grand inledningvsis iaf.
De engelska var mer underhållande men man måste ge våre egna att de blivit bättre med åren.

Fan de sänder ju i flerljud...
Man kan ju välja vilket språk man vill ha det på!
Själv kör jag me de finska...mera action i dem än de svenska.
Men britterna e väl bäst på det hela...killen kommentera väl F1 en gång i tiden åxå vill jag komma ihåg...

Penguin skrev:
Visst saknar man Tobys och Dennis vilda tillrop

.....

Framförallt när de kommenterade Randy Mamolas "nästan highsidersladdar" på den tiden det begav sig.

hajen5 skrev:
Nu när vi haft Eurosport med Svensk ljud några år, vad tycker ni egentligen? De Svenska kommentatorerna i all ära men det är inte samma intensitet hos dem som de Brittiska. Sedan verkar det som vi tappar en del expertkommentarer på Engelska (av te x Randy Mamola).

Helt ok med svenskt ljud förrutom när de spårar ur och ej koncentrerar sig på racet.
Tycker dock att det har blivit längre/mer reklampauser på sista tiden och det suger.

//\//\

Da Weasel skrev:
Kan hålla med om att intensiteten hos de svenska kommentatorerna kanske inte är den högsta.

Men man får iallafall lite skvaller ang svensk roadracing, vilket jag knappast tror skulle komma från en Brittisk kommentator.

Tycker därför det är bra som det är.

Fast de nämde ju flera gånger att de var medvetna om att de hade många tittare från de Nordiska länderna. "The Swedish fighter pilot" kommenterades ofta och gärna när han bet i gräset och på så sätt kom i bild.

FinskaNinjan skrev:
Fan de sänder ju i flerljud...
Man kan ju välja vilket språk man vill ha det på!
Själv kör jag me de finska...mera action i dem än de svenska.
Men britterna e väl bäst på det hela...killen kommentera väl F1 en gång i tiden åxå vill jag komma ihåg...

Sändning i "flerljud"? Förklara gärna hur man pillar på TV:n för att få in det engelska. :va

Bj.O.rn skrev:

/B

Äpplet är jättebra. Kunnig, skärpt och med ett bra munläder. Men Brander... Ni har väl hört det: "Där står Capirossis fru med det svenskklingande namnet Ingrid. En riktig brasiliansk skönhet". Men att fälla en insatt kommentar om tävlingen eller någon av förarna klarar han inte. Amatör!!! :fatta!

Last edited:
Nyteknik skrev:
Äpplet är jättebra. Kunnig, skärpt och med ett bra munläder. Men Brander... Ni har väl hört det: "Där står Capirossis fru med det svenskklingande namnet Ingrid. En riktig brasiliansk skönhet". Men att fälla en insatt kommentar om tävlingen eller någon av förarna klarar han inte. Amatör!!! :fatta!

Äpplet å Sandy ihop på MotoGP vore kanske nåt, dom gör ju ett jämrans bra arbete ihop på många av SM/SO tävlingarna..

/B

Bj.O.rn skrev:
Äpplet å Sandy ihop på MotoGP vore kanske nåt, dom gör ju ett jämrans bra arbete ihop på många av SM/SO tävlingarna..

/B

Tveklöst! Tyvärr verkar de allra flesta tycka att det är "tillräckligt bra som det är" och "de gör ju så gott de kan". Llite typiskt svenskt sådär; jag fordrar inte så mycket, det duger, lagom är bäst. :va

Nyheter
Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2