Lelles MC - Världens sämsta service?

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Klosterdalen
Hoj
Räka
Handpenning lagd, tog en taxi in för att hämta den iförd skinnställ.
Såld till annan kund.


Jaja nu fattar man varför bitterheten sitter i:fakta

Man har sett lite sådana säljare innan och hur dom agerar bara för och få ut en hoj/bil och sin lön , dom är dock underhållande att studera och leka lite med
 

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Nu hänger jag inte med?
Vilket syftningsfel?

Lelles blåste mig på en GSX-R 750 1985, sen dess har jag inte satt min fot där.
Lelles blåste mig på en GSX-R 750 förra året, sen dess har jag inte satt min fot där.

Lelles blåste mig på en GSX-R 750 1985 års modell, sen dess har jag inte satt min fot där.
Lelles blåste mig på en 1985 års GSX-R 750, sen dess har jag inte satt min fot där.
 

sportbike

mod
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
Ok, Lelles blåste mig år 1985 på en ny Suzuki GSX-R av 1985 års modell, alltså helt ny.
Funkar?
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Bara att komma ihåg ett blåsjobb som hände 1985 är beundransvärt :Bugar
 

Boost 3

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Nov 2007
Ort
kramfors
Hoj
KTM sm990
Min erfarenhet av Lelles är enbart strul om man köper något annat än från KTM Shop för där är de både snabba och otroligt billiga.

På slutet av 90 talet ringde en kompisare och kollade priser på många reservdelar till hans crosshoj då han funderade om de var värt att kosta på den så mycket. De blev såklart för dyrt så han sa tack o hej. Några dagar senare kom ett stort paket med alla delar för tusentals kronor. De blev ett obeskrivligt bråk om dessa delar innan han fick lämna tillbaka utan att betala för frakt och exp avgifter. De slutade med att han fick hota dem om stämning innan de gav sig.
 

ChrilleRR

Medlem
Gick med
2 Mar 2008
Ort
Västerås
Hoj
Ducati Monster SP -23
Tråkigt att så många har negativa upplevelser! Har handlat mycket på deras ktmshop senaste tiden och aldrig nå strul :tummenupp
 
Last edited:

Larse

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2009
Ort
Hofors
Hoj
Gsxr 600 K7 stunt
Jag måste ha haft otur för de har funkat bra alla gånger jag har beställt från dem och har fått hjälp i butiken när jag har behövt de :glömdet
 

enrosabil

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2012
Ort
Stockholm
Hoj
En massa gammalt mög.
Man får alltid hjälp i butiken. Inte för att man får provköra hojen man åkt några mil för att kolla närmare på, den var ju trots allt bara 4 år gammal men oanvänd, o ingen med ens samma motor fanns att tillgå, men de hade ju faktiskt sänkt nypriset på den med 8k, så då borde man ju inte behöva provköra?

Vi fick dock hjälp att kolla på andra hojar! - säljaren kollade villigt om de hade t.ex abs, motoreffekt osv på tillverkarens hemsida åt oss. Åtminstone på någon av hojarna vi kollade på, sen var vi inte viktiga längre.

När jag sedan slog till på ett textilställ som var så bra med 2 års garanti o allt, så gick det förstås sönder efter 2 veckor. När jag då ville använda mig av den jättebraiga 2 års garantin, så fick jag höra att "sånt brukar våra kunder lösa själva" och att det var tvunget att skickas till Italien för att lagas, och jag kaaaanske skulle få tillbaka det inom ett par månader.
Aldrig mer.
 

Richard

21st century digital boy
Gick med
25 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Gixxer
Ktmshop funkade för mig, men ännu hellre ktm-versand.de som är billigare och lockar med rabatt ibland. :tummenupp
 

n_andersson

Sporthojsnörd
Gick med
25 Sep 2007
Ort
Bengtsfors
Hoj
Night Rod. kawa 450
Har beställt saker från deras ktm shop minst 10 ggr utan några problem alls. Alltid rätt saker och leverans inom ett par dagar
 

Smagatusk

Guest
Underbart, vem fasen fick för sig att du var född 1985?
:D

Jag. Eller rättare sagt fem år efter 1985.

För en massa, massa år sedan (eller 8 kanske), så var det någon som blev skitsur på sin laptop, la den under sin hoj och burnade i sönder den. La sedan ut filmen här på SH. Jag hade för mig att han kallade sig "sportbike", och jag fick för mig att han var runt 18-19 år då.

Tydligen hade jag fel. Det har jag ofta.
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top