Erf!

Jag har också tänkt tanken att prova på ERF. Så om det behövs mer folk så är kanske jag på.

Licenskurs har jag hittat på Torpet i början av April. Inte hunnit kolla fler ännu.

Man MÅSTE ju inte köra hela serien:va Men dé hade varit kul. Mycket att fixa é de.

Kraschkåpor MÅSTE man ju inte hinna lacka heller?
Vi skippade lacken helt till slut, det var waste of time med tanke på hur mycket vi var i bollhavet. Vita kåpor är jättefint... :näsblod

Bifogat

• 20054.jpg
    20054.jpg
    62.1 KB · Visningar: 39
Jag har också tänkt tanken att prova på ERF. Så om det behövs mer folk så är kanske jag på.

Jag måste absolut inte köra alla race. Kan tänka mig att meka imellanåt. Får kolla hur många förare man får vara under en säsong. Man eftersom det ibland frågas efter förare till endast vissa race, så borde det inte vara några problem:va

Jag måste absolut inte köra alla race. Kan tänka mig att meka imellanåt. Får kolla hur många förare man får vara under en säsong. Man eftersom det ibland frågas efter förare till endast vissa race, så borde det inte vara några problem:va
Reglementet finns här:
http://www.sdsab.se/erf/index.php?option=com_content&task=view&id=311&Itemid=1

1.6.1 Licens

Förare måste inneha giltig Roadracing licens, lägst Senior/Junior licens.Engångslicens accepteras bara för reservförare.

1.6.2 Teamsammansättning

Varje MC körs av ett team på 2 till 3 förare.Teamet har rätt att under säsongen använda sig av en reservförare till enskilt evenemang.Reservförare skall anmälas senast vid anmälan vid ankomst till tävling.När ett team har använt sig av en reservförare är det denna förare som är reservförare för teamet innevarande säsong. För nystartade team gäller att om man har maximalt en förare i teamet som innehar elitlicens kan man välja om man vill anmäla sitt team i NEC eller REC. Har teamet 2 förare, eller fler, med elitlicens är det obligatoriskt att anmäla sitt team i NEC.

# 57 Team Castrol/Honda
# 57 Kass Trål hette ni väl? :D

Last edited:
Fan va mycket regler när man börjar läsa. Tror jag ska råna pensionärer istället:va
Nästan så att seglingen verkar enkel:arsele

Närå, dé é bara att bryta ihop och satsa

TG och Naderi, hur pass sugna är ni?

Någon annan? Wonder?

Jag är väldigt sugen men det är som mek jag är med :)
Dock så är jag "diktator" i depån ;) det är ordning och reda som gäller :D
Verktygen har sin plats osv....

Glömde säga.... Jag jobbar för öl o mat :D :yoparty:yoparty

Last edited:
detta låter sjukt lockande. dock har jag för lite tid,pengar och körerfarenhet för att kunna bidra med nått.

kommer dock ställa upp som dedicerat fan som Kräver autografer på samtliga klädesplagg:Bugar:Bugar...eller ja typ nått sånt. eller allmänt hjälpa till som att massera silverwolfs axlar innan racet :banana:banana

detta låter sjukt lockande. dock har jag för lite tid,pengar och körerfarenhet för att kunna bidra med nått.

kommer dock ställa upp som dedicerat fan som Kräver autografer på samtliga klädesplagg:Bugar:Bugar...eller ja typ nått sånt. eller allmänt hjälpa till som att massera silverwolfs axlar innan racet :banana:banana

Du é välkommen, de kan behövas. Om jag ska finnas i teamet lär det behövas massage, fan, man närmar sig ju 30 med stormfart:arsele, och det börja kännas i kroppen:banana. Och sen har vi ju VBK:Bugar Fast han är ju mycket yngre än mig, 25 var det väl, så där är kanske inte massagen så viktig ännu:va

Har man tid så kan man ju räkna på det hela, håller t.om. nu på att förhandla om en hoj som det är tänkt att jag ska köra div bandagar med, så intressent finns.

Team Goranz förövrigt? :tummenupp:yoparty

Last edited:
Har man tid så kan man ju räkna på det hela, håller t.om. nu på att förhandla om en hoj som det är tänkt att jag ska köra div bandagar med. Typ sydskånes, om inte mavve tycker det är för stor risk? Du är väl Mr.Depåchef?

Team Goranz förövrigt? :tummenupp:yoparty

È du medlem i Sydskånes nu? Fan, jag missade att betala innan i måndags:mad:

Ska vi heta det?

:brinnerup
Var du det BeBe?

Tja, det är jag menjag vet inte hur seriös jag kan vara i en satsning just nu. Jag har Oas en fullt färdigkittad hoj för race, den är dock lite unik men en fullgod hoj o köra med. Den är iaf potent nog att köra om halva fältet, men inget man vinner en serie på. Bensinkontot får nog ligga på en 40-50 liter per race.

:brinnerup

Tja, det är jag menjag vet inte hur seriös jag kan vara i en satsning just nu. Jag har Oas en fullt färdigkittad hoj för race, den är dock lite unik men en fullgod hoj o köra med. Den är iaf potent nog att köra om halva fältet, men inget man vinner en serie på. Bensinkontot får nog ligga på en 40-50 liter per race.

Menar du Spettan:Bugar

*/ ?>
Nyheter
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Back