Erf!

Börjat jaga lite sponsorer nu. Men man ska nog inte ha allt för stora förväntningar.

Tillgång finns till:
Stooor skåpsläp.
Kan nog tusan t o m låna en stor lastbil med skåp av brorsan om det behövs.
Husvagn.
Kompressor.
Elverk.
Depågolv, modell lyx.
Depåmöbler.

Jobbar på:
Teamkläder. (Nej, inte skinnställ:arsele)

Börjat jaga lite sponsorer nu. Men man ska nog inte ha allt för stora förväntningar.

Tillgång finns till:
Stooor skåpsläp.
Kan nog tusan t o m låna en stor lastbil med skåp av brorsan om det behövs.
Husvagn.
Kompressor.
Elverk.
Depågolv, modell lyx.
Depåmöbler.

Jobbar på:
Teamkläder. (Nej, inte skinnställ:arsele)

:tummenupp:tummenupp

Släp är bra men lastbil är ännu bättre (om lyft finns ;) )
Jag har C-kort (o ADR)...
El brukar finnas i depåerna så elverk torde man klara sig utan... men backup är bra :D
Släpet borde bli tungt, hur är det med BE behörighet??? (jag saknar)
En annan sak som kan vara bra är ADR... med en 50-75 liter soppa går man långt över gränsen (20liter?!?) som man får köra utan ADR...

:tummenupp:tummenupp...En annan sak som kan vara bra är ADR... med en 50-75 liter soppa går man långt över gränsen (20liter?!?) som man får köra utan ADR...

*visslar*.... :rolleyes:

Gamle SAAB'en fick minsann ha 4 jeepadunkar i skuffen när man skulle ut på dykutfärder för att vi skulle kunna tanka båten efteråt... Hoppsan :gnissla

Hade kunnat bli en bra brasa om man smällt... :brinnerup

Ett elaggregat är snudd på overderligt om det inte är klart att man "bokat sitt eget eluttag". Man skall ju värma däck o brygga kaffe! :D

Last edited:
*visslar*.... :rolleyes:

Gamle SAAB'en fick minsann ha 4 jeepadunkar i skuffen när man skulle ut på dykutfärder för att vi skulle kunna tanka båten efteråt... Hoppsan :gnissla

Hade kunnat bli en bra brasa om man smällt... :brinnerup

Ett elaggregat är snudd på overderligt om det inte är klart att man "bokat sitt eget eluttag". Man skall ju värma däck o brygga kaffe! :D
När vi körde ERF ingick el i startavgiften. Har de ändrat det? :va
Jag har ett tips ytterligare. Boka depåbox till den tidiga och sena tävlingen på säsongen. Vi körde ett rejs på Anderstorp då det var +2 på morgonen (dagen innan hade NEC startat i nollgradigt väder), då var det jeffligt gott att stå i depåbox och inte i tält. På Falkenberg i juni var det +28, då spelade det ingen roll var man befann sig. :crash

El brukar ingå...

Ytterliggare fördel med depåbox är att de brukar ligga bättre till i depån samt att uttagen finns i resp box, på anderstorp finns även toa i resp box :)

jo ADR delen är lite spännande... sällan Farbror blå har kontroll men skulle det ske så blir det dyrt..... :brinnerup

Den av brorsans lastbilar jag tänkte på är STOOOR, och med lift, givetvis. Och sen é den lite pimpad, så att vi inte skämmer ut oss:tuttar

Ska kolla vad jag kan låna ihop mer.

Hur var det med verktyg?

Micke, eller någon annan som kört tidigare, ingen av er som har en checklista?

Den av brorsans lastbilar jag tänkte på är STOOOR, och med lift, givetvis. Och sen é den lite pimpad, så att vi inte skämmer ut oss:tuttar

Ska kolla vad jag kan låna ihop mer.

Hur var det med verktyg?

Micke, eller någon annan som kört tidigare, ingen av er som har en checklista?
Ingen checklista men väl ett förslag på kontrakt mellan förarna.
Lägger upp det som PDF så kan du titta på det. Vill använda detta så kan jag maila över orginalfilen (Excel).

Bifogat

Ingen checklista men väl ett förslag på kontrakt mellan förarna.
Lägger upp det som PDF så kan du titta på det. Vill använda detta så kan jag maila över orginalfilen (Excel).

Tack Micke!

Nu har jag hittat två licensutb:

Anderstorp 10-11/4: 2000:-. Teori lördag. Körning Söndag.

Linköping 9-10/4. 1800:-. Körning bägge dagarna, varvat med teori.

Tack Micke!

Nu har jag hittat två licensutb:

Anderstorp 10-11/4: 2000:-. Teori lördag. Körning Söndag.

Linköping 9-10/4. 1800:-. Körning bägge dagarna, varvat med teori.
Om du vill ha råd, Anderstorp alla 7 dagarna i veckan. Den banan ska ni dessutom tävla på och alla tillfällen till träning är guld värda.

När vi körde ERF ingick el i startavgiften. Har de ändrat det? :va

Det stämmer nog, men jag vet att vi hade problem med det på Mantorp och det lilla aggregatet fick jobba jätan... :D

Om du vill ha råd, Anderstorp alla 7 dagarna i veckan...

Dessutom rimligt nära och en oerhört trevlig bana att köra på. :yoparty

...Hur var det med verktyg?...

Se till att ha lite dubbelt av nycklar o spärrskaft för t.ex. byte av bromsar/fälgar. Najtråd och tång inte att förglömma...

En vettig pump (a la cykelpump m mätare från biltema) för att kolla/justera ringtrycket.

Depåstöd för tankinng, i depå och i tältet/boxen. Minst ett som lyfter i styrkronan.

:tummenupp

Last edited:
Får inte föraren sitta kvar längre??

Vet inte, får kolla TR. Vi var bara 3 vid tankning så det var lättare att hoppa av, ta tanklocket och hålla i tratten vid tankning.

Vi fick en stop&go för att vi inte var snabba nog att hålla i brannsprudan :mad:

Och analfabet om man skall se till Wilkans tidigare merit:D:D

Förmodligen inget luktsinne heller:)
Men om man gör om nyckelringen, så att det står 95, eller om det ska vara 98, och i "naturlig" storlek, så att han kan hålla den framför siffrorna på pumpen. De borde väl kunna fungera:va

Förmodligen inget luktsinne heller:)
Men om man gör om nyckelringen, så att det står 95, eller om det ska vara 98, och i "naturlig" storlek, så att han kan hålla den framför siffrorna på pumpen. De borde väl kunna fungera:va

Det enklaste är nog att se till att Wilkan har en ledsagare med sig när han är ute och kör..

Ni som vill göra nått gott för en dåre kan PMa mig så lägger jag upp ett rullande schema för sommaren:)

Vet inte, får kolla TR. Vi var bara 3 vid tankning så det var lättare att hoppa av, ta tanklocket och hålla i tratten vid tankning.

Vi fick en stop&go för att vi inte var snabba nog att hålla i brannsprudan :mad:

Ok, det är en bra anledning ;)

När vi körde så satt föraren kvar, dennes uppgift var att hålla balansen på hojen samt titta ned i tanken o först vrida på o sen av när det var fullt...
En mek höll brandsläckaren... en höll dunken...

Glöm inte att det krävs heltäckande klädsel på de som är i "tankdepån"...

Eftersom två mekar går åt vid tankning så är det bra att vara ett par-tre till om något skulle strula vid bytet... (exvis regndäck på....)

Tror inte man kan ha för "många" mekar....
En team/depåchef samt 4 till är ganska lagom...

Mycket folk går det åt :D :krama

Får inte föraren sitta kvar längre??
Det var många år sen man fick det.

1.11.11 Tankning/Tankdepå

Tankning får endast ske på särskilt av arrangör anvisat område. En man ur teamet skall stå beredd med eldsläckare för brandbekämpning. Tankpersonal skall ha flamsäkra kläder, handskar och balaklava. Brandsläckaren skall vara kontrollerad och godkänd, godkännandet får ej vara äldre än ett år. Tankutrustning skall vara slutna och så beskaffad att bensinspill undviks. Miljömatta skall användas vid tankning.Tankutrustning och bensindunkar skall vara märkta med teamets nummer. Varje team får endast ha bränsle för en tankning i tankdepån.

Detta är iofs en jävla tur, på vår första tävling på A-torp höll ett tema på att sätta fyr på hela tankdepån. Hojen brann nästan upp på grund av bensinspill ner över motorn :brinnerup

Det dom glömt lägga till är att hojen måste stå uppställd på depåstöd. Det är därför bra om man har två bakstöd med sig, ett till boxen och ett till tankdepån.

Dyra stop and go det där... vi lyckades med följande... :näsblod

1.14.1 Bestraffning

Omkörning under gulflagg 2 min. Stop & Go.
Otillåten omkörning av SC 4 min. Stop & Go.
Bensinspill och oaktsamhet vid tankning 2 min. Stop & Go.
Mekande och förarbyte vid tankning 2 min. Stop & Go

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Back