Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ja, den hojen lär inte begränsa var ni hamnar i resultatlistan.
Tja, det är jag men jag vet inte hur seriös jag kan vara i en satsning just nu. Jag har Oas en fullt färdigkittad hoj för race, den är dock lite unik men en fullgod hoj o köra med. Den är iaf potent nog att köra om halva fältet, men inget man vinner en serie på. Bensinkontot får nog ligga på en 40-50 liter per race.
TG och Naderi, hur pass sugna är ni?
Någon annan? Wonder?

Ja, den hojen lär inte begränsa var ni hamnar i resultatlistan.
Ja, för att vara så gammal o effektsvag (relativt rad-4or) så har den hojen en förvånadsvärt bra hanterbarhet. Den har mer att ge i förhållande till mina körkunskaper. En så där 10-15 kg mindre hade inte skadat men jag är ganska nöjd med 182 kg otankad.

Han pratar alltså om Spettan.Nu börjar det bli riktigt intressant![]()
) så är det bra att vara tre...Min ERFarenhet (ha ha ha) från två säsonger i (W)REC säger att det inte är nödvändigt att byta däck under rejset. Man ser till att kvala på träningssulorna och sen har man nya på till start. Då håller de 4 timmar (vi körde Bridgestone slicks). Regndäck på extrafälgar (kompletta med drev och hela middevippen) är det enda man kan behöva byta under pågående rejs. Skadar inte att ha övat, övat och övat detta i rejssimulation ett antal gånger under försäsongen då det är en jäkla skillnad att stå i garaget i lugn o ro och byta hjul. En helt annan sak att göra det under tidspress. Du verkar dock ha stenkoll.BeBe´s hoj torde räcka, åtmindstone i REC![]()
2-3 förare går åt, man klarar sig på 2 i REC men till säsong två (när man har avancerat till NEC) så är det bra att vara tre...
2-3 mekar är bra med, ffa om man ska få lite fart vid däcksbytet
REC torde man oftast klara sig med enbart bakdäcksbyte men NEC så brukar det gå både fram o bak... 1 pers tar bakdäcket (persbästa för mig med lite assistians avseende mutterdragare 34 sek) två fram, brukar med lite övning komma ned på under 1,5 min...
Sen går det åt minst 2 vid varje tankning, gärna tre då en måste stå o hålla brandsläckaren...
Ev. kan jag "låna" lite prylar som kan vara bra att ha... "snabbtankande" jeepdunk, lite däckkrängningsprylar... sen har jag ett par bra lådor som kan vara vettiga med (dock märkta yamaha)
Sen kommer frågor som boende vid racen med.. husvagn? tält? stuga? vandrarhem?
Mat vem lagar, om ej husvagn hur värms den?
Finns det någon som har lite känningar på spons? kanske på däck? soppa?
Min ERFarenhet (ha ha ha) från två säsonger i (W)REC säger att det inte är nödvändigt att byta däck under rejset. Man ser till att kvala på träningssulorna och sen har man nya på till start. Då håller de 4 timmar (vi körde Bridgestone slicks). Regndäck på extrafälgar (kompletta med drev och hela middevippen) är det enda man kan behöva byta under pågående rejs. Skadar inte att ha övat, övat och övat detta i rejssimulation ett antal gånger under försäsongen då det är en jäkla skillnad att stå i garaget i lugn o ro och byta hjul. En helt annan sak att göra det under tidspress. Du verkar dock ha stenkoll.
En diktatorisk teamchef är också bra att ha, det är han/hon som kallar in förare för byten, håller koll på tidtagning, Safety Car, svartflagg, tankning, oljepåfyllning, kedjesmörjning osv. Förarna får inte ta några egna beslut alls under rejset då adrenalin ofta tar bort den logiska förmågan.
medans 600RR som gick i REC var snällare... 
BeBe´s hoj torde räcka, åtmindstone i REC![]()
2-3 förare går åt, man klarar sig på 2 i REC men till säsong två (när man har avancerat till NEC) så är det bra att vara tre...
2-3 mekar är bra med, ffa om man ska få lite fart vid däcksbytet
REC torde man oftast klara sig med enbart bakdäcksbyte men NEC så brukar det gå både fram o bak... 1 pers tar bakdäcket (persbästa för mig med lite assistians avseende mutterdragare 34 sek) två fram, brukar med lite övning komma ned på under 1,5 min...
Sen går det åt minst 2 vid varje tankning, gärna tre då en måste stå o hålla brandsläckaren...
Ev. kan jag "låna" lite prylar som kan vara bra att ha... "snabbtankande" jeepdunk, lite däckkrängningsprylar... sen har jag ett par bra lådor som kan vara vettiga med (dock märkta yamaha)
Sen kommer frågor som boende vid racen med.. husvagn? tält? stuga? vandrarhem?
Mat vem lagar, om ej husvagn hur värms den?
Finns det någon som har lite känningar på spons? kanske på däck? soppa?
Det är väldigt enkelt att ta licens. Det svåra är att köra fort efter man tagit licensen...Hittade "licenskurs" på Anderstorp 10-11/4. Trodde inte man fick licens på hoj så snabbt. Får man motsvarigheten till bilarnas c-licens då?
ska inte han hålla i tankningen???
Så. Fick en fin nyckelring från chefen här om dagen... Hoppas det blir en bättre sommar med mindre maskinella blåsjobb.

Perfekt, nu vågar nog SilverWolf utse dig till förstetankare i teamet.Så. Fick en fin nyckelring från chefen här om dagen... Hoppas det blir en bättre sommar med mindre maskinella blåsjobb.
Så. Fick en fin nyckelring från chefen här om dagen... Hoppas det blir en bättre sommar med mindre maskinella blåsjobb.

|
|
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife
Efter att motorcyklar förbj... |
|
|
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife
Efter att motorcyklar förbj... |
|
|
BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich
Tysk precision möter äkta G... |
|
|
Vinn en batteriladdare från CTEK
I samarbete med CTEK har vi... |
|
|
Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!
Super Adventure och Teide ... |
|
Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!
Boka sommarens härligaste b... |
|
|
|
Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!
Bolaget bakom den dagliga d... |
|
|
Besöksstorm till MC-mässan på Elmia
Den svenska mc-mässan har v... |
|
|
MC-mässan startar idag
Med start idag, den 23 janu... |
|
|
Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!