Erf!

Helt rätt Zmurf, det gäller att gå in i det hela med samma syn på vad det är man vill ha ut av satsningen.
Dessutom ska man skriva kontrakt mellan förarna som reglerar den ekonomiska biten. Förskottsinbetalning av kostnaderna för säsongen är inte fel. Det är så jäkla tråkigt att bli ovän med folk man trodde var en polare men i slutänden är i många fall pengarna i den egna plånboken viktigare än vänskap.

Det skadar inte att skriva kontrakt med eventuella sponsorer också, de finns tyvärr de som lovar runt men håller tunt. Been there done that...

Glömde nästan, skaffa en förbannat snabb hoj.
Riktigt jobbigt o ligga i en hel tank o köra om i varje sväng för att bli avhängd som ett möte nerför Anderstorps rakan:huvet

Glömde nästan, skaffa en förbannat snabb hoj.
Riktigt jobbigt o ligga i en hel tank o köra om i varje sväng för att bli avhängd som ett möte nerför Anderstorps rakan:huvet

De é rätt. Anderstorps raka é brutal. Fast där har jag varit med om det motsatta, på en GSX1100F:tummenupp Den hängde med oväntat bra på rakorna. Men LITE svårt när dé svängde:yoparty

Det där verkar lite svårt:va Är er erfarenhet att det lätt blir så?

Jepp, vi hade inget tjafs men det blir ändå tråkigt efter att ha slitit i en timme för att se det raseras på 20 minuter:D
Dock var det många team som det gnatades i och då är ju halva grejen borta.

De é rätt. Anderstorps raka é brutal. Fast där har jag varit med om det motsatta, på en GSX1100F:tummenupp Den hängde med oväntat bra på rakorna. Men LITE svårt när dé svängde:yoparty
Skillnad på en bandag med gathojen mot race när det kommer 200hk kitmonster åkandes:mad:

Last edited:
Jepp, vi hade inget tjafs men det blir ändå tråkigt efter att ha slitit i en timme för att se det raseras på 20 minuter:D
Dock var det många team som det gnatades i och då är ju halva grejen borta.

Skillnad på en bandag med gathojen mot race när det kommer 200hk kitmonster åkandes:mad:

Såklart. Fattade det:krama.
Men jag menade bara att jag förstod det med farten på hojen. Inte att vi skulle köra touringhoj:banana

Glöm inte bort att försök få ihop teamet så ni e hyffsat jämnsnabba/långsamma så det inte blir gnabb om sånt.:glömdet

Gnabb skall det väl ändå inte behöva bli :confused:
Den/De snabba får väl lära den/de långsamare. Serienamnet är ju trotts "...For fun". Klart att det är en fördel, men intresset att "få" köra är väl större än att "kanske vinna". Om man kivas om vem som kör fortatre än den andre... så är man nog fel personer i teamet.

De korta gångerna jag körde så låg vi "Tripp trapp trull" men summa sumarum så låg vi ändå mitt i resultatlistan. Då hade varken jag eller 3:e föraren någonsin tävlat.

-Körde du med ERF eller tävlade du i annan serie?

Helt rätt Zmurf, det gäller att gå in i det hela med samma syn på vad det är man vill ha ut av satsningen.
Dessutom ska man skriva kontrakt mellan förarna som reglerar den ekonomiska biten...

Precis... De ekonomiska spelreglerna skall vara klart definierade. Man kan vara nog så goda vänner innan men efter en krach så kan det bli problem. Er 50+25+25%-regel vid vurpa tycker jag är en bra linje.

Ett annat sätt, är att göra teamet till en Ekonomisk förening.

Men, oavset allt strul så är det så förbannat kul! :banana

Last edited:
Gnabb skall det väl ändå inte behöva bli :confused:
Den/De snabba får väl lära den/de långsamare. Serienamnet är ju trotts "...For fun". Klart att det är en fördel, men intresset att "få" köra är väl större än att "kanske vinna". Om man kivas om vem som kör fortatre än den andre... så är man nog fel personer i teamet.

De korta gångerna jag körde så låg vi "Tripp trapp trull" men summa sumarum så låg vi ändå mitt i resultatlistan. Då hade varken jag eller 3:e föraren någonsin tävlat.

-Körde du med ERF eller tävlade du i annan serie?
När vi körde hette det bara ERF, innan det blev REC/NEC.
For fun i all ära men när visiret åker ner e det RACE!

Lite seriöst i mellanåt. Ni som verkat lite sugna, vad skulle ni kunna tänka er att vi isåfall skulle köra på? Gsxr750? Ser fördelar i den. Ganska tillförlitlig, jag gillar det chassiet. Hyffsad bra prisbild för att köpa. Kört Gixxer 1100 innan, tyckte den var förutsägbar när man åkte undan.

Synpunkter och förslag?

Lite seriöst i mellanåt. Ni som verkat lite sugna, vad skulle ni kunna tänka er att vi isåfall skulle köra på? Gsxr750? Ser fördelar i den. Ganska tillförlitlig, jag gillar det chassiet. Hyffsad bra prisbild för att köpa. Kört Gixxer 1100 innan, tyckte den var förutsägbar när man åkte undan.

Synpunkter och förslag?

Är lite sugen, och med en gixxer 750 blir jag ännu mer sugen:)

Är lite sugen, och med en gixxer 750 blir jag ännu mer sugen:)
Dags att kolla upp licenskurs alltså :)
Sen är det nog inte fel att agera rätt snabbt i övrigt också:

Kalender REC 2010

1. Anderstorp Premiär 25 april. ARC

2. Falkenberg 5 juni. FMK

3. Gälleråsen Bikeweek 29 juli. KMF

4. Mantorp 17 september. ARC

5. Anderstorp Final 26 september. ARC

Transpondrar Tidtagning

Nya transpondrar finns nu i lager.
Passa på att beställa nu, AMB aviserar prishöjning för 2010.

AMB Direkt Power Transponder 3200:-
AMB Rechargeable Transponder 3500:-
AMB DP Endurance Transponder 5500:- för individuella tider 4 Förare
Transponder hållare 80:-

Samtliga priser ex. moms och frakt.

För beställning av transponder maila hans@mbracesupport.se eller alex@mbracesupport.se

För att hinna klart med allt till 25/4 så är det brått.
Inköp och preppning av hoj med tankfoam, najjning, kraschkåpor (2 set) inkl. lack, kraschpuckar och skydd till motorkåpa/generatorkåpa (med lite tur finns allt på eller till den inköpta hojen), inköp av extra fälgar och däck (glöm inte regndäck), depåstöd (ett fram och två bak) depåtält, tankutrustning såsom tankningsdunk med ställ, bensindunkar, brandsläckare, miljömatta, balaklavor, handskar och heltäckande overaller, fixa depåtält, stolar och bord (campingmodell funkar fint). Nån typ av depåskylt är tvunget att ha.

Verktyg har ni kanske men tänk på att fixa sånt som insexnyckel till framaxeln (brukar vara udda stora dimensioner) och rätt dimension på ringnyckel till bakaxeln. Extra prylar till hojen såsom extra blås, en bakram, nya bromsbelägg, dubbla uppsättningar fotpinnar, clip-ons, broms- och kopplingshandtag, flytande packning samt flytande metall är också bra att ha. :näsblod Kedjespray och olja får inte glömmas.

Glöm inte serieanmälan, ansökan om startnummer och MC ID card.

Så! Klart för rejs så snart ni har övriga teamet på plats. :tummenupp

TG och Naderi, hur pass sugna är ni?

Någon annan? Wonder?
BeBe var väl också sugen? :krama

Last edited:

Synpunkter och förslag?
Prisskillnaden till 1000 är överkomlig + obegränsat med racedelar i princip överallt.
Skönt med 1000cc ner för rakorna dessutom

Dags att kolla upp licenskurs alltså :)

För att hinna klart med allt till 25/4 så är det brått.

BeBe var väl också sugen? :krama

Var du det BeBe?

Licenskurs har jag hittat på Torpet i början av April. Inte hunnit kolla fler ännu.

Man MÅSTE ju inte köra hela serien:va Men dé hade varit kul. Mycket att fixa é de.

Kraschkåpor MÅSTE man ju inte hinna lacka heller?

Annars får vi väl sno brorsans Rally 240, byta hjul och upphängning, o köra bilmotsvarigheten i år:arsele Fast de känns inte lika lockande

Prisskillnaden till 1000 är överkomlig + obegränsat med racedelar i princip överallt.
Skönt med 1000cc ner för rakorna dessutom
Efter att ha skummat igenom annonserna på SH och blocket så säger jag som du, med en 1000 cc är allt enklare. Det finns hur mycket som helst att välja mellan.

*/ ?>
Nyheter
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Back