SilverWolf
Medlem
Glöm inte bort att försök få ihop teamet så ni e hyffsat jämnsnabba/långsamma så det inte blir gnabb om sånt.![]()
Det där verkar lite svårt
Är er erfarenhet att det lätt blir så?Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Glöm inte bort att försök få ihop teamet så ni e hyffsat jämnsnabba/långsamma så det inte blir gnabb om sånt.![]()
Är er erfarenhet att det lätt blir så?Helt rätt Zmurf, det gäller att gå in i det hela med samma syn på vad det är man vill ha ut av satsningen.
Dessutom ska man skriva kontrakt mellan förarna som reglerar den ekonomiska biten. Förskottsinbetalning av kostnaderna för säsongen är inte fel. Det är så jäkla tråkigt att bli ovän med folk man trodde var en polare men i slutänden är i många fall pengarna i den egna plånboken viktigare än vänskap.
Det skadar inte att skriva kontrakt med eventuella sponsorer också, de finns tyvärr de som lovar runt men håller tunt. Been there done that...

Glömde nästan, skaffa en förbannat snabb hoj.
Riktigt jobbigt o ligga i en hel tank o köra om i varje sväng för att bli avhängd som ett möte nerför Anderstorps rakan![]()

Det där verkar lite svårtÄr er erfarenhet att det lätt blir så?
Skillnad på en bandag med gathojen mot race när det kommer 200hk kitmonster åkandesDe é rätt. Anderstorps raka é brutal. Fast där har jag varit med om det motsatta, på en GSX1100FDen hängde med oväntat bra på rakorna. Men LITE svårt när dé svängde
![]()
Ja på insidan, utsidan, undersidan och översidan och helt plötsligt blir det väldigt trångt i inbromsningszonen.Skillnad på en bandag med gathojen mot race när det kommer 200hk kitmonster åkandes![]()
Bara ut med armbågarna o börja stångasJa på insidan, utsidan, undersidan och översidan och helt plötsligt blir det väldigt trångt i inbromsningszonen.![]()
Jepp, vi hade inget tjafs men det blir ändå tråkigt efter att ha slitit i en timme för att se det raseras på 20 minuter
Dock var det många team som det gnatades i och då är ju halva grejen borta.
Skillnad på en bandag med gathojen mot race när det kommer 200hk kitmonster åkandes![]()
. 
Helt rätt Zmurf, det gäller att gå in i det hela med samma syn på vad det är man vill ha ut av satsningen.
Dessutom ska man skriva kontrakt mellan förarna som reglerar den ekonomiska biten...

När vi körde hette det bara ERF, innan det blev REC/NEC.Gnabb skall det väl ändå inte behöva bli
Den/De snabba får väl lära den/de långsamare. Serienamnet är ju trotts "...For fun". Klart att det är en fördel, men intresset att "få" köra är väl större än att "kanske vinna". Om man kivas om vem som kör fortatre än den andre... så är man nog fel personer i teamet.
De korta gångerna jag körde så låg vi "Tripp trapp trull" men summa sumarum så låg vi ändå mitt i resultatlistan. Då hade varken jag eller 3:e föraren någonsin tävlat.
-Körde du med ERF eller tävlade du i annan serie?
For fun i all ära men när visiret åker ner e det RACE!

...men när visiret åker ner e det RACE!

Lite seriöst i mellanåt. Ni som verkat lite sugna, vad skulle ni kunna tänka er att vi isåfall skulle köra på? Gsxr750? Ser fördelar i den. Ganska tillförlitlig, jag gillar det chassiet. Hyffsad bra prisbild för att köpa. Kört Gixxer 1100 innan, tyckte den var förutsägbar när man åkte undan.
Synpunkter och förslag?
När vi körde hette det bara ERF, innan det blev REC/NEC.
For fun i all ära men när visiret åker ner e det RACE!
Är lite sugen, och med en gixxer 750 blir jag ännu mer sugen![]()
TG och Naderi, hur pass sugna är ni?
Någon annan? Wonder?
Dags att kolla upp licenskurs alltsåÄr lite sugen, och med en gixxer 750 blir jag ännu mer sugen![]()
Kedjespray och olja får inte glömmas.BeBe var väl också sugen?TG och Naderi, hur pass sugna är ni?
Någon annan? Wonder?

Prisskillnaden till 1000 är överkomlig + obegränsat med racedelar i princip överallt.Lite seriöst i mellanåt. Ni som verkat lite sugna, vad skulle ni kunna tänka er att vi isåfall skulle köra på? Gsxr750? Ser fördelar i den. Ganska tillförlitlig, jag gillar det chassiet. Hyffsad bra prisbild för att köpa. Kört Gixxer 1100 innan, tyckte den var förutsägbar när man åkte undan.
Synpunkter och förslag?
Dags att kolla upp licenskurs alltså
För att hinna klart med allt till 25/4 så är det brått.
BeBe var väl också sugen?![]()
Men dé hade varit kul. Mycket att fixa é de.
Fast de känns inte lika lockandeEfter att ha skummat igenom annonserna på SH och blocket så säger jag som du, med en 1000 cc är allt enklare. Det finns hur mycket som helst att välja mellan.Prisskillnaden till 1000 är överkomlig + obegränsat med racedelar i princip överallt.
Skönt med 1000cc ner för rakorna dessutom
|
|
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife
Efter att motorcyklar förbj... |
|
|
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife
Efter att motorcyklar förbj... |
|
|
BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich
Tysk precision möter äkta G... |
|
|
Vinn en batteriladdare från CTEK
I samarbete med CTEK har vi... |
|
|
Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!
Super Adventure och Teide ... |
|
Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!
Boka sommarens härligaste b... |
|
|
|
Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!
Bolaget bakom den dagliga d... |
|
|
Besöksstorm till MC-mässan på Elmia
Den svenska mc-mässan har v... |
|
|
MC-mässan startar idag
Med start idag, den 23 janu... |
|
|
Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!