ER6-tråden

Jaha.. Då lyckades -Palle- lura hit mig.. :tungan

Nybliven ER6-N ägare från och med idag..
Hämtade hem min Orangea -10 idag och är riktigt nöjd :)

Så hej på er alla ER6 ägare.. :)
 
Angående mitt tanklock som inte gick att få upp. På verkstan lyckades de efter lite kreativitet få upp låset men det gick inte på garantin. Kawasaki hävdar helt enkelt man ska smörja låset något jag inte gjort.

Nu vart jag iofs bara debiterad 0,5h men iaf. Se till att smörja era tanklock med låsolja med grafit så slipper ni förhoppningsvis problem.
 
Jaha.. Då lyckades -Palle- lura hit mig.. :tungan

Nybliven ER6-N ägare från och med idag..
Hämtade hem min Orangea -10 idag och är riktigt nöjd :)

Så hej på er alla ER6 ägare.. :)

Välkommen hit! :)

Blir det nåt mullerrör på pärlan då?
 
Tackar.. :)

Kan det säkert bli..
Detta är första hojen, så vet inte riktigt vad som ska göras.. Men lite mer muller hade inte suttit fel..
Har hunnit med ca 12 mil idag.. Känns riktigt bra..

Är där något annat man bör tänka på att göra med sin nya hoj?

Tankpad!!!
 
Gott, jag är inne på samma spår, har siktet på 625, 640n är också lockande med oftast lägre pris och nyare årsmodell men det finns ju en anledning också.

//Fredrik


jo jag har med spanat på dessa dock är elstart krav då jag börjar bli bekväm :P

Imorrn åker jag o kollar uddahoj... återkommer med resultat :)


Saknar er6an lite ändå, tror aldrig jag kommer ha så problemfritt ägande igen... bara tanka, åka o kasta till några kr till försäkringsbolaget,
 
Angående mitt tanklock som inte gick att få upp. På verkstan lyckades de efter lite kreativitet få upp låset men det gick inte på garantin. Kawasaki hävdar helt enkelt man ska smörja låset något jag inte gjort.

Nu vart jag iofs bara debiterad 0,5h men iaf. Se till att smörja era tanklock med låsolja med grafit så slipper ni förhoppningsvis problem.

Tyckte du skrev något om att detta var ett vanligt problem? Hitta lite exempel på det och överklaga, jag tycker inte att företag ska få köra över privatpersoner hursomhelst, det spelar ingen roll om det rör sig om 200kr eller 2000, rätt ska vara rätt. En hoj av förra årets modell ska knappast behöva få låset smörjt en gång i månaden, fan 20år gamla saabar klarar ju sig genom det, och då körs de också på vintern.
 
Japp, det var det jag menade med "rättvända poler"
Tex batteriet på Biltemas bild lär inte gå att koppla in med originalkablar.
http://www2.biltema.se/products/product.asp?iItemId=105080

Batteriet behövde säkert inte laddas. Jag testade aldrig utan satte på laddaren (som då inte visade fullt) bara för att vara säker på att få i så många elektroner som möjligt innan jag satte det på plats i hojen. :tungan

Blev en längre premiärtur idag :)

Tack! Funkade super! Tog också en härlig premiärtur igår. Lovley!
 
Tyckte du skrev något om att detta var ett vanligt problem? Hitta lite exempel på det och överklaga, jag tycker inte att företag ska få köra över privatpersoner hursomhelst, det spelar ingen roll om det rör sig om 200kr eller 2000, rätt ska vara rätt. En hoj av förra årets modell ska knappast behöva få låset smörjt en gång i månaden, fan 20år gamla saabar klarar ju sig genom det, och då körs de också på vintern.

Ja egentligen borde man väl sätta hårt mot hårt men vet i fan om jag orkar bråka. Skönt att ha hojen igång nu bara.

Lite trist känns det dock för jag funderade på att nästa år kanske skaffa en Z1000 då den nya modellen (de har en brun inne på Jones MC & Fritid) ser riktigt jävla läcker ut men får se om det kanske blir något annat än Kawasaki nu. Aja den dagen den sorgen.

Smörj locket nu grabbar och flickor så slipper ni problem.
 
Tyckte du skrev något om att detta var ett vanligt problem? Hitta lite exempel på det och överklaga, jag tycker inte att företag ska få köra över privatpersoner hursomhelst, det spelar ingen roll om det rör sig om 200kr eller 2000, rätt ska vara rätt. En hoj av förra årets modell ska knappast behöva få låset smörjt en gång i månaden, fan 20år gamla saabar klarar ju sig genom det, och då körs de också på vintern.

Fanns väl bättre lås förr? Har iaf inte klarat mig ifrån kärvande lås på någon av mina modernare hojar jag haft utan att smörja dem. Både tändningslås och tanklås.
 
Angående mitt tanklock som inte gick att få upp. På verkstan lyckades de efter lite kreativitet få upp låset men det gick inte på garantin. Kawasaki hävdar helt enkelt man ska smörja låset något jag inte gjort.

Nu vart jag iofs bara debiterad 0,5h men iaf. Se till att smörja era tanklock med låsolja med grafit så slipper ni förhoppningsvis problem.

Hade samma problem själv på min 07:a, att låset började kärva lite. Eftersom min jycke hade gömt min andra nyckel (framkom det senare) så var jag hemskt rädd om den nyckel jag hade, så det blev uppsmörjning till max när jag väl kände av lite motstånd. Det låter som om det var rätt val, om man tänker på dina erfarenheter. :)
 
Last edited:
jo jag har med spanat på dessa dock är elstart krav då jag börjar bli bekväm :P

Imorrn åker jag o kollar uddahoj... återkommer med resultat :)


Saknar er6an lite ändå, tror aldrig jag kommer ha så problemfritt ägande igen... bara tanka, åka o kasta till några kr till försäkringsbolaget,


Äh, bekväm blir man först när man blir gammal :7peta slå till på en 660!
Närå jag håller med, därför kikar jag efter 625 då kan man kicka de gånger man ev. har lust. :)

Uddahoj? det är bara att köpa! eller :va lite mer info tack :)

Ja, er6an är otroligt tacksam i de flesta lägen, med försäkring, driftkostnader, körglädje ... man trivs riktigt bra med den. Tar emot att göra sig av med den, hade jag haft råd skulle jag behållt den. men men...
 
Jag skulle behöva lite hjälp från de mer vetande - Er..

Jag skulle kunna läsa denna forumsdelen till skärmen slocknar så jag tänkte att jag skulle kunna fråga er här inne om en snabb summering av de nyare (-08 till -10) cyklarna. Fördelar och nackdelar?

Hoppas själv bli ägare av en schysst cykel nu när våren knackar på..

Tack på förhand ;)
 
Hej!

Nu är min ER-6n 2009 Pearl White såld. En glad kille fick äran att ta över och axla ansvaret på den fina motorcykeln. Mitt nästa objekt är en Ducati Hypermotard.

Mvh
 
Jag skulle behöva lite hjälp från de mer vetande - Er..

Jag skulle kunna läsa denna forumsdelen till skärmen slocknar så jag tänkte att jag skulle kunna fråga er här inne om en snabb summering av de nyare (-08 till -10) cyklarna. Fördelar och nackdelar?

Hoppas själv bli ägare av en schysst cykel nu när våren knackar på..

Tack på förhand ;)

Kan väl tipsa om att letar du efter en såpass ny hoj ska du ha 09+.
Varför? Pga många uppdateringar hände inför modellår 09.
 
Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Back
Top