ER6-tråden

Henry^

1
Gick med
25 Nov 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Nada
Någon som sitter på en bra sida med tillbehör till ER-6an? Har kollat lite på Johans-mc men något säger mig att det måste finnas mycket mycket mer till denna hoj? :)
 

Kristian.gbg

オートバイ
Gick med
6 Sep 2008
Ort
Göteborg
Hoj
-08, Kawasaki ER-6F ABS
slipon

hmm.. funderar på att skaffa ett slipon. frågan är bara om det är värt det. och måste man skaffa en powercommander för att det inte ska bli kasst? vill ha lite mer ljud i hojen men ändå inte för mycket man vill juh orka med långturer. någon som har nån erfarenhet av Laser Extreme. det ser rätt ok ut på bild iaf :)
 

Kung Eilert

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2006
Ort
Skåne
Hoj
(E)R-6
Ang toppfarten så gör inte ABS någon skillnad då -n både med och utan ABS toppar 220. Jag antar och tror att det kommer släppa efterhand som motorn och växellådan får några mil i sig.

MissMoonia: Skulle vara kul att se om det är mätaren som diffar som någon nämnde. Kör efter din gamla i tex 100 och se vad du har på mätaren då.


Ang batteri: Det tipsades i tråden om biltemas 80-818 som är ett gelbatteri med samma yttermått som original.
http://www2.biltema.se/products/product.asp?iSecId=1193&iItemId=105080 (449kr)

Jag var där och köpte ett idag och efter nattens pågående uppladdning så kan jag imorgon kväll lämna en rapport i sann Sverker-anda. :)
 

Kung Eilert

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2006
Ort
Skåne
Hoj
(E)R-6
Tävling: Om man sorterar "modellspecifika diskussioner" efter antal läsningar, vad kommer då överst?

1 Tråden för Sveriges populäraste hoj?
x Tråden för den hoj i Sverige som vunnit försäljningstatistiken 5 år i rad?
2 Tråden för Sveriges förnuftigaste hojägare?

:tummenupp
 

MissMoonia

Member of The Pink Ladies
Gick med
14 Apr 2009
Ort
Ängelholm
Hoj
Kawasaki ER6f, grön - Till Salu!
Ang toppfarten så gör inte ABS någon skillnad då -n både med och utan ABS toppar 220. Jag antar och tror att det kommer släppa efterhand som motorn och växellådan får några mil i sig.

MissMoonia: Skulle vara kul att se om det är mätaren som diffar som någon nämnde. Kör efter din gamla i tex 100 och se vad du har på mätaren då.


Ang batteri: Det tipsades i tråden om biltemas 80-818 som är ett gelbatteri med samma yttermått som original.
http://www2.biltema.se/products/product.asp?iSecId=1193&iItemId=105080 (449kr)

Jag var där och köpte ett idag och efter nattens pågående uppladdning så kan jag imorgon kväll lämna en rapport i sann Sverker-anda. :)

Ja jag ska nog ta och tvinga upp sambon på getingen och jämföra... Skulle bara tyckta att det var konstigt om det diffar så mycket, när jag kört enligt skyltarna med min -n har jag hållt samma hastighet som "alla andra" och samma sak med -f...
Får hoppas att det bara är hojen som kanske behöver lite fler mil...
Om inte, kan det vara något fel då?!?!:confused:

Tävling: Om man sorterar "modellspecifika diskussioner" efter antal läsningar, vad kommer då överst?

1 Tråden för Sveriges populäraste hoj?
x Tråden för den hoj i Sverige som vunnit försäljningstatistiken 5 år i rad?
2 Tråden för Sveriges förnuftigaste hojägare?

:tummenupp

:yoparty
 
Last edited:

Kung Eilert

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2006
Ort
Skåne
Hoj
(E)R-6
Test av biltemas gelbatteri 80-818

Passar i facket:........:tummenupp
Polerna rättvända:... :tummenupp
Hojen startar:..........:tummenupp

Härligt med premiärtur idag! :banana
 
Last edited:

-Palle-

Medlem
Gick med
21 May 2008
Ort
Uppsala
Hoj
Suzuki SV1000N för gatan & Triumph TT600 för banan
Angående topfart så måste jag fan mäta upp min med GPSen för jag är övertygad om att jag har åkt 230+ km/h på plan väg förra säsongen, eller så är det bara minnet som sviker... :gnissla
 

Kung Eilert

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2006
Ort
Skåne
Hoj
(E)R-6
Va e 1a priset i tävlingen..................
Ett stort smile på läpparna :)

Ja så får man väl bli en oförnuftig ägare o säga hej för denna gången då... sålde er6an idag o letar motard.
Grusmoped är säkert skitkul :tummenupp

Angående topfart så måste jag fan mäta upp min med GPSen för jag är övertygad om att jag har åkt 230+ km/h på plan väg förra säsongen, eller så är det bara minnet som sviker... :gnissla

Hehe, det är väl som fiskarna vars fångster växer några decimeter efterhand.
Om några månader kommer du tro att du gjorde 280!!!...PÅ BAKHJULET!!!11!! :yoparty
 

MCR

Ny medlem
Gick med
6 May 2008
Ort
O-hamn
Hoj
570FS -11
Angående topfart så måste jag fan mäta upp min med GPSen för jag är övertygad om att jag har åkt 230+ km/h på plan väg förra säsongen, eller så är det bara minnet som sviker... :gnissla

Efter att jag drevade ner min 2 kugg fram så gjode den 240 i mätarfart... :D
 

Freddan.

Ny medlem
Gick med
14 Aug 2007
Ort
västkusten
Hoj
jupp
hmm.. funderar på att skaffa ett slipon. frågan är bara om det är värt det. och måste man skaffa en powercommander för att det inte ska bli kasst? vill ha lite mer ljud i hojen men ändå inte för mycket man vill juh orka med långturer. någon som har nån erfarenhet av Laser Extreme. det ser rätt ok ut på bild iaf :)

Jag har kört med slipon sen hojen var ny upp till nuvarande 1400 mil utan PC och har inte råkat ut för några som helst fel/tveksamheter. Nånstans inbillar jag mig att hojens databox optimerar motorn, så gott det går. Givetvis kommer hojen gå bättre med PC. :)
Med db-killer blir ljudet lagom, jag kör oftast med öronproppar så det gör väl sitt med... Tog en tur efter tvätten igår, utan proppar och det brölar på rätt bra! :)


Ja så får man väl bli en oförnuftig ägare o säga hej för denna gången då... sålde er6an idag o letar motard.

Gott, jag är inne på samma spår, har siktet på 625, 640n är också lockande med oftast lägre pris och nyare årsmodell men det finns ju en anledning också.

//Fredrik
 

kawaer5

Versyer
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Onsala
Hoj
Kawasaki Versys 650 -07
Någon som vill bli Kawa Versys-ägare ??
Säljer min grymt härliga Hoj, själv måste jag tyvärr köpa bil istället.
Är i nyskick..... REAPRIS 47000kr NY KOSTAR 89000kr
SE ANNONS under Säljes här i Sporthoj.com
 
Last edited:

Allstaar

Guest
När vi ändå är inne på samma spår som ovan.

Jag säljer min ER-6n 2009 med ca:450mil och 1år kvar på garantin, köpt på AVA MC juni förra året. I toppkondition, milen är pga pendling till arbetet till oktober. Så långt och kort tid har den inte gått.

55 000kr klappat och klart, fulltankad, tvättad och nyladdad. Billigaste 09:an där ute???
 

qaisar

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2010
Ort
Stockholm
Hoj
Er6 ABS 06
Test av biltemas gelbatteri 80-818

Passar i facket:........:tummenupp
Polerna rättvända:... :tummenupp
Hojen startar:..........:tummenupp

Härligt med premiärtur idag! :banana


Behövde du ladda den? Jag har köpt ett nytt och kopplat in den på CTEK. Den visar att batteriet är fullladdat. Stämmer det? En korkad fråga: Vad betyder att polerna är rättvända? Att röda kabeln i motorcyklen ska sitta på + på batteriet?
 

dizzy84

Egen titel? :P
Gick med
2 Jan 2008
Ort
Varberg
Hoj
ER6n -06 ABS Svart/Guld
Behövde du ladda den? Jag har köpt ett nytt och kopplat in den på CTEK. Den visar att batteriet är fullladdat. Stämmer det? En korkad fråga: Vad betyder att polerna är rättvända? Att röda kabeln i motorcyklen ska sitta på + på batteriet?
Jag har då aldrig behövt ladda ett helt nytt batteri, låter i mina ögon väldigt skumt.

Att polerna är rättvända betyder enkelt att när du sätter batteriet i hojen så ska + polen hamna där du har plus kablarna på hojen och tvärt om.

Det är nämligen inte så lätt så att man kan vända batteriet då polerna sitter på ena långsidan.
 

Kung Eilert

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2006
Ort
Skåne
Hoj
(E)R-6
Jag har då aldrig behövt ladda ett helt nytt batteri, låter i mina ögon väldigt skumt.

Att polerna är rättvända betyder enkelt att när du sätter batteriet i hojen så ska + polen hamna där du har plus kablarna på hojen och tvärt om.

Det är nämligen inte så lätt så att man kan vända batteriet då polerna sitter på ena långsidan.

Japp, det var det jag menade med "rättvända poler"
Tex batteriet på Biltemas bild lär inte gå att koppla in med originalkablar.
http://www2.biltema.se/products/product.asp?iItemId=105080

Batteriet behövde säkert inte laddas. Jag testade aldrig utan satte på laddaren (som då inte visade fullt) bara för att vara säker på att få i så många elektroner som möjligt innan jag satte det på plats i hojen. :tungan

Blev en längre premiärtur idag :)
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top