ER6-tråden

Jocke08

On top of it!
Gick med
3 Aug 2007
Ort
Stockholm
Hoj
ER-6 f
Nu vet jag ju att frågan säkert avhandlats mååååånga gånger tidigare men det är ju samtidigt färskvara så jag tar mig friheten att fråga igen;

Var hittar jag den billigaste 1200-milaservicen i Stockholm?

Kör försiktigt mina vänner! :)


*bump*

Eftersom jag inte fick några tips så tänkte jag sätta mig och ringa runt och kolla lite men då slog det mig att jag inte känner till så många som utför Kawa-service. Tips på ställen att ringa mottages tacksamt; i utbyte lovar jag att återkomma med besked om vilka som verkar vara billigast i huvudstaden. :)
 

j0nkan

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2009
Ort
Uppsala
Hoj
Kawasaki ER6n -09
*bump*

Eftersom jag inte fick några tips så tänkte jag sätta mig och ringa runt och kolla lite men då slog det mig att jag inte känner till så många som utför Kawa-service. Tips på ställen att ringa mottages tacksamt; i utbyte lovar jag att återkomma med besked om vilka som verkar vara billigast i huvudstaden. :)

På Kawasakis svenska hemsida kan du se vilka auktoriserade verkstäder som finns i närheten där du bor.
 

TommyGun

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2007
Ort
Vällingby/Sthlm
Hoj
Kawasaki ER6-f -06
*bump*

Eftersom jag inte fick några tips så tänkte jag sätta mig och ringa runt och kolla lite men då slog det mig att jag inte känner till så många som utför Kawa-service. Tips på ställen att ringa mottages tacksamt; i utbyte lovar jag att återkomma med besked om vilka som verkar vara billigast i huvudstaden. :)

Har servat min på MC-bolaget i Järfälla.
Kommer ej ihåg pris men inte så blodigt i alla fall samt att de ger ett kompetent intryck. Har passat på under vintern då de bjuder på hämt/lämn-service.
 

leica

Ny medlem
Gick med
9 Oct 2008
Ort
Malmö
Hoj
tjejhoj moppe edition
Några tips på snygga backspeglar till vettigt pris? Har spanat på Kawasakis egna Style-speglar innan men nu verkar de vara borta ur sortimentet - nån som har sett något ställe som säljer såna?
 

JohneJ

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2009
Ort
Visby
Hoj
Triumph Street Triple -08
Några tips på snygga backspeglar till vettigt pris? Har spanat på Kawasakis egna Style-speglar innan men nu verkar de vara borta ur sortimentet - nån som har sett något ställe som säljer såna?

Jag var och frågade hos min lokala mc-handlare och de påstods sig kunna beställa dem. Men innan jag var där så kikade jag på Kawasakis hemsida och där stod de inte med längre :va

Jag får återkomma med besked längre fram, tänkte beställa stylespeglarna efter helgen.
 

Lurvas

Ny medlem
Gick med
15 Apr 2010
Ort
Sonekulla
Hoj
Kawasaki Er6-n Track Edt
nix, den kopplas bara rakt in i ECU kontakten under sadeln. ingen programmering eller något.

Kanon.. Får kanske bli något sådan i framtiden :)

En fråga jag hoppas på snabbt svar på.
Har köpt ny skylthållare och miniblinkers till hojen.
Hur kopplar man det? Inte ska man väl kapa sladdarna?
Känns som att det är något jag inte hittar.. :confused:
 

Zpophy

Ny medlem
Gick med
30 Jun 2009
Ort
Lund
Hoj
2013, Kawasaki Z800
på tal om backspeglar så fick jag hem nya idag som jag hade beställt från Louis.de
visabild.php

inte den bästa bilden. men det regnar ute.
 

Krisse_

Nationalencyklopedin
Gick med
7 Jul 2006
Ort
Malmö
Hoj
ingen
Kanon.. Får kanske bli något sådan i framtiden :)

En fråga jag hoppas på snabbt svar på.
Har köpt ny skylthållare och miniblinkers till hojen.
Hur kopplar man det? Inte ska man väl kapa sladdarna?
Känns som att det är något jag inte hittar.. :confused:

är rädd att du måste kapa dom. iallafall på min 09 ser blinkerskontakterna ut såhär,

här har du en bild på hur man kopplar in växelindikatorn
 

Bifogat

  • IMG_1417.jpg
    IMG_1417.jpg
    145.3 KB · Visningar: 163
  • IMG_1860.jpg
    IMG_1860.jpg
    92.7 KB · Visningar: 125
Last edited:

Lurvas

Ny medlem
Gick med
15 Apr 2010
Ort
Sonekulla
Hoj
Kawasaki Er6-n Track Edt
är rädd att du måste kapa dom. iallafall på min 09 ser blinkerskontakterna ut såhär,

här har du en bild på hur man kopplar in växelindikatorn

Kanon.. Tack för snabbt svar.. Då kan jag kapa och koppla nu.. :) Ska på helt ny skylthållare bak också. Så får väl kapa där med..
Men nu vet jag iaf.. Vågade inte innan.. Trodde jag missat något.. :va
 

Lurvas

Ny medlem
Gick med
15 Apr 2010
Ort
Sonekulla
Hoj
Kawasaki Er6-n Track Edt
är rädd att du måste kapa dom. iallafall på min 09 ser blinkerskontakterna ut såhär,

här har du en bild på hur man kopplar in växelindikatorn

Åter igen.. Stort tack för snabbt svar Krisse_.. Det blev lite kapande, kabelskor och tejpande för att skydda. Blev riktigt bra med nya skylthållaren och miniblinkers :tummenupp
 

perhu

Medlem
Gick med
11 Mar 2004
Ort
Upplands Väsby
Hoj
Speed Triple R & Versys 650
Tänkte att jag skulle plocka på ett par kraschpuckar. Är det någon som har ett bra tips?!

Jag tänkte också det, tills jag insåg att skadorna de kan rädda kostar ungefär lika mycket som kraschpuckarna. Då valde jag att spara dessa pengar till eventuell reparation och slippa åka runt med "stötfångare"...

mvh perhu
 

Frostis

Frost
Gick med
1 May 2007
Ort
Ånge
Hoj
Puch
Är rätt nöjd med mina speglar (biltema) men dom tidigare med svart arm var snyggare, tyvär höll dom inte lika bra.
 

Bifogat

  • visabild.jpg
    visabild.jpg
    86 KB · Visningar: 253
  • er6.JPG
    er6.JPG
    124.8 KB · Visningar: 242
Nyheter
Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Top