Elhojar

Jo självklart men bara en blir ju totalvinnare av tävlingen och det i den enda klassen som någon utomstående eventuellt bryr sig om.
Typ som när Defenda(?)skröt om topplacering på GGN och det var i någon motionsklass det hände...
Visst är det så. Men jag är ingen "utomstående" och ser också hur tuff silverklassen är, den är snäppet under Guld i svårighetsgrad och alla som kör silver är oerhört duktiga förare. Alla som fullföljer Romaniacs oavsett klass är hjältar! :)
Sen var den det ursprungliga misstaget att Eddie Karlsson körde en Stark Varg i elklassen vilket var helt fel.
Eddie körde dessutom så fort att han hade kunnat placera sig hyggligt i guldklassen också. Han är riktigt jävla bra på att köra hoj! :)
 
Ja du ser… man hänger inte med.

Och nu verkar Energica ha startat upp igen.


Man kan inte klaga på prestanda och räckvidden börjar bli riktigt hyfsad. Och laddningen snabb. Billigare än både BMW och Ducati…


Med vänlig hälsning,


Nu greppas det halmstrån för att framställa elhojar som bra.

"Man kan inte klaga på prestandan" näe, den är ju likvärdig med en Honda 600 från 70 talet

Förutom räckvidden då....
 
Nu greppas det halmstrån för att framställa elhojar som bra.

"Man kan inte klaga på prestandan" näe, den är ju likvärdig med en Honda 600 från 70 talet

Förutom räckvidden då....
Fanns det någon Honda 600 på 70-talet?
 
Fanns det någon Honda 600 på 70-talet?

Ja det märks ju tydligt hos vissa skribenter att erfarenheten och kunskaperna om hojar är riktigt gedigna. :)

Prestanda är galet bra hos seriösa elhojar (precis som hos dito elbilar), det är mest priset som ännu är rätt högt.


Med vänlig hälsning,
 
Varför ska allting vara så svartvitt? Jag älskar bensindoft och avgasljud. En gammal CBX med 6-1 system som låter som en formel 1 bil, en 2-takts V4 RG500 som låter som en arg tiger, en stor V8 med kopplade sidepipes och vinande kompressor, mums! Sen är ju känslan när en 1000cc sporthoj sticker iväg och varvar till satan helt fantastisk såklart.
Alla dessa saker utgör magiska ljud, känslor och dofter som får mig att minnas saker, roliga saker som jag gjort med bilar och motorcyklar genom åren.
Men att känna suget i en 500-hästars elbil eller när jag får styret i ansiktet på min Varg är OCKSÅ hysteriskt roligt, och detta skulle 99% av alla här på sporthoj också tyckte om de bara vågade prova och erkänna att det faktiskt är skoj, och jag tillhör de som kör hoj för att det är roligt!

Det är heller inget hot mot bensinmotorer att tycka det är roligt att köra elbil och elhoj, det är ju bara ett annorlunda sätt att uppleva krafter. Att sitta på ett forum, i en tråd om just elhojar, och säga att fordonet som tråden handlar om är skit är ju bara dumt. Att hacka på någon som tycker om något som är nytt och annorlunda, och dessutom försöka argumentera och "övertyga" vederbörande om att det är korkat att köra elektrisk är ju i sig också rätt korkat. Låt folk köra vad de vill...

Sätt er på en Stark Varg, välj 80-hästars läget och vrid på rullen! Jag garanterar att alla som skriver negativa saker om elhojar kommer att skratta hysteriskt i hjälmen, för man bir rädd på riktigt, vilket ju är skitskoj på samma sätt som man blev rädd i Lustiga huset på Gröna Lund när man var liten!

...och just i det ögonblicket när man trycker på avtryckaren så spelar inte ljudet eller räckvidden någon som helst roll, jag lovar! :D
 
Nyheter
Indian slår rekord på Bonneville Salt Flats

Ända sedan INDIAN MOTORCYCL...

Nya Ducati Panigale V4 R

Ducati har nu lanserat nya ...

Eldrivna Honda WN7

Honda WN7 Honda har pres...

Stark Varg EX, en smygande ninja!

Nu har jag och Varg EX hunn...

BMW presenterar Vision CE

I samband med IAA Mobility ...

Honda lanserar elmotorcykeln WN7

Honda har presenterat eldri...

Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Back
Top