Elhojar

Du har rätt i väldigt mycket du skrev där👍
Det jag vill veta egentligen är funkar vargen att åka på för vanligt folk att åka 3+tim på ggn samt stångebro och ränneslätt med hojen rätt urkartongen?
Hoppas Eddie åker ggn i år med klarar han det på två batteri byten istället för fyra?
Sen vore det riktigt kul om någon provade att åka Kåsan

För mig räcker batteriet för ca tre timmar. Jag kör i 40 hästarsläget men det funkar lika bra på 30.
Jag har hittils inte kommit ner på 10% då hojen ska gå i limp mode. Men sättet att köra på är ju helt avhängigt för räckvidden. Two strokes berömda sandbana i kombo med 80 hästar skulle dra ur batteriet tämligen snabbt. 60 hästar ökar räckvidden men även 50 räcker gott för en amatör iallafall för mig.

Det enda jag har gjort på hojen är riktiga barkbusters, roterat styret 10grader framåt och ställt in effektlägena och motorbromsen. Jo jag har minskat kompressionen fram och lite bak, och lite justering av retur. Den har ju t.o.m. högfartsretur bak vilket jag inte sett förut. Hursomhelst går den hur fint som helst både på sten och stig👍

För mig räcker batteriet för ca tre timmar. Jag kör i 40 hästarsläget men det funkar lika bra på 30.
Jag har hittils inte kommit ner på 10% då hojen ska gå i limp mode. Men sättet att köra på är ju helt avhängigt för räckvidden. Two strokes berömda sandbana i kombo med 80 hästar skulle dra ur batteriet tämligen snabbt. 60 hästar ökar räckvidden men även 50 räcker gott för en amatör iallafall för mig.

Det enda jag har gjort på hojen är riktiga barkbusters, roterat styret 10grader framåt och ställt in effektlägena och motorbromsen. Jo jag har minskat kompressionen fram och lite bak, och lite justering av retur. Den har ju t.o.m. högfartsretur bak vilket jag inte sett förut. Hursomhelst går den hur fint som helst både på sten och stig👍
Gött hoppas några kommer till ggn som körs av glada amatörer utan batteri byte då kan jag bli övertygad om att Vargen kan vara ett alternativ

Gött hoppas några kommer till ggn som körs av glada amatörer utan batteri byte då kan jag bli övertygad om att Vargen kan vara ett alternativ
Ska du klara dig hela GGN utan laddning eller batteribyte bör du nog ha en slapphet i gasnäven som åtminstone är i nivå med Zeromannens.

Ska du klara dig hela GGN utan laddning eller batteribyte bör du nog ha en slapphet i gasnäven som åtminstone är i nivå med Zeromannens.
väntar på testpiloternas resultat om det blir några
Jag klara ggn utan att ladda åker 2-takt🤪

Är man omedelbart diskvalificerad om man servar utanför den officiella depå/serviceplatsen?

Väldigt väldigt få kör ju ens bil enligt WLTP
• Testtid: 30 minuter
• Körsträcka: 23,25 km
• Snitthastighet: 46,5 km/h
• Maxhastighet: 131 km/h
• Temperatur: 23°C
• Stillastående tid: 13 % av testet
• Effektanvändning: Snitt 7 kW, max 47 kW

131 km/h nås bara under en kort accelerationstopp i Extra High-fasen. Det är alltså några sekunder

Ännu färre kör motorcykel så
WLTP är ju totalt ointressant för en elbil. Varför skulle jag vilja veta räckvidden vid stadskörning? Vem kör runt 60 mil i stan utan laddmöjlighet???
Det som är intressant är ju vad den drar när man är på långresa. Förbrukning vid konstant fart 120 kmh tex hade ju varit typ 100 ggr mer intressant att veta.

WLTP är ju totalt ointressant för en elbil. Varför skulle jag vilja veta räckvidden vid stadskörning? Vem kör runt 60 mil i stan utan laddmöjlighet???
Det som är intressant är ju vad den drar när man är på långresa. Förbrukning vid konstant fart 120 kmh tex hade ju varit typ 100 ggr mer intressant att veta.

Därom äro vi eniga...
Och en riktig vinter-sifra, samma 120km/h i -20 ute och kliman ställd på +20 i bilen

Nyheter
Indian slår rekord på Bonneville Salt Flats

Ända sedan INDIAN MOTORCYCL...

Nya Ducati Panigale V4 R

Ducati har nu lanserat nya ...

Eldrivna Honda WN7

Honda WN7 Honda har pres...

Stark Varg EX, en smygande ninja!

Nu har jag och Varg EX hunn...

BMW presenterar Vision CE

I samband med IAA Mobility ...

Honda lanserar elmotorcykeln WN7