Elfel

Frikkon

Ny medlem
Gick med
31 Jan 2018
Hoj
Buell X1 lightning
Precis blivit med svartkråka. Det är en 99a... jaja jag vet den är lite gammal men så ska det vara tycker jag ?‍♂️. Denna morgon när jag startade upp hojen så glödde instrumentpanelen lite svagt, därefter dog den helt. Även hel och halvljus var stendött. Däremot funkar ljustutan fortfarande.
Har någon en idé om vart jag ska börja kolla? Handlar det om säkringar, givare, kablar??? Jag är väldigt dålig på elfel så all hjälp är varmt välkommen.

• Gilla
Reaktioner: TCE
Då sätter jag en slant på att det är tändlåset som har gett upp, eller kontakten till det. Testa att ruckla lite med nyckeln i låset och se om det gör någon skillnad till att börja med.
Yes. Även smörja upp?? Kan tillägga att när jag köpte den såg den ut att ha fått ganska lite tillsyn. (Ingrodd oljesmuts över hela hojen.) Så jag blev lite tvungen att duscha av den rejält. Har då även spolat lite vatten mot instrumentpanelen men det ska den väl tåla?

• Gilla
Yes. Även smörja upp?? Kan tillägga att när jag köpte den såg den ut att ha fått ganska lite tillsyn. (Ingrodd oljesmuts över hela hojen.) Så jag blev lite tvungen att duscha av den rejält. Har då även spolat lite vatten mot instrumentpanelen men det ska den väl tåla?
Det beror på, är det bara ärg och smuts så kan det helt klart gå att serva upp tändlåset, men är det utslitet så att det glappar så är det nya grejer som gäller. Kolla kontakten under också, där kan det också bli ärg och smuts, och det ger liknande fenomen.

Det beror på, är det bara ärg och smuts så kan det helt klart gå att serva upp tändlåset, men är det utslitet så att det glappar så är det nya grejer som gäller. Kolla kontakten under också, där kan det också bli ärg och smuts, och det ger liknande fenomen.
Ska kolla så fort ja hinner. Återkommer hur det går?

• Gilla
Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti