Elektrisk Superbike


Dom har alltså helt enkelt haft den här kapaciteten hela tiden, men tagit det i lugna utvärderande steg.

En av de saker jag gillar mest med hojen är att dom växlat ner varvtalet innan kedjan, och därmed fått drevstorlekar och ett uppförande (squat/antisquat, viktförskjutning etc) som liknar en befintlig racehoj, så förare och fjädringsfolk kan göra sitt jobb.

http://www.youtube.com/watch?v=wTvZ7cEIm9U
 
Ursäkta mig för att jag smutsar ner den här rena RR-tråden med en Trial men på gårdagens BMX-tävling i Märsta turades kidsen om att åka runt på en el-Trial som så helt sjukt rolig ut. Det spännande är att eltekniken börjar sprida sig på flera fronter och sippra ner hela vägen ut i konsumentledet. Såna här roliga och enkla maskiner finns nu att köpa till det facila priset av 12000 kr. Det kanske låter som mycket pengar med tanke på att en pocketbike eller en minifyrhjuling finns att köpa för en femtedel av priset men kvaliten såg också ut att vara långt bättre än den genomsnittliga kinakopian. El-Trialen erbjuder dessutom en rad fördelar, den är driftsäker, lättkörd och nästintill ljudlös. Kolla här:

http://dasilvaracing.jetshop.se/oset-eltrial-c-809-1.aspx
 
Det var mer än jag visste att mitt företag sponsrade detta. Roligt!

Anglesey (October 16, 2011). There have been four international titles in the world of electric motorbike racing this season – and all of them have been won by the Münch Racing Team, which is sponsored by Brose. Our congratulations to the world champs!

The old and new world champion in the FIM e-Power International Championship is the professional racer Matthias Himmelmann, who won the race in Le Mans on his Münch TTE-2 ahead of the Italian Alessandro Brannetti (CRP Racing) and Ho Chi Fung (Zongshen) from China. The team, which has been sponsored by Brose since 2010, also secured the constructors’ title for the second year in succession.

The competition also had no chance of catching up Himmelmann in the Time Trials Extreme Grand Prix (TTXGP) as he took the European title by a 34-second margin. As champion in the European TTXGP, the Münch Racing Team therefore qualified for the world championships in Anglesey, Wales, last weekend and lined up against the world’s best. Here, too, the team from Würzburg dominated the race and opened up a decisive gap. Matthias Himmelmann captured pole position in qualifying on the Saturday in a time of 1:48.517, ahead of David Hallett and Ho Chi Fung. In the actual race on the Sunday, he turned in a top performance: with a 40-second lead over Ho Chi Fung and a 1.39 time in the final lap, Himmelmann clinched his second world title and also gave his team victory in the constructors’ championship.

With these successes, Münch’s development team proves that engineering expertise from Germany is still state-of-the-art and also world-class in the field of electromobility. We are proud of the performance of the team from Würzburg and congratulate the old and new double world champs warmly!
 

Bifogat

  • 09LeMans_650.jpg
    09LeMans_650.jpg
    173.1 KB · Visningar: 95
Intressant prototyp från Aecivitas Team


Ram från Honda RS250
Motor härstammar från militärt flyg, om jag förstår rätt
De uppger 55hk, vet ej om det är kontinuerligt eller tillfälligt
http://www.aecivitas.com/news/111108-eicma/eicma2011.php



CRP har gjort en gathoj med 100kW effekt.
energica-moto-stradale-elettrica.jpg

http://www.ecrp.eu/en/streetbike/energica-electric-streetbike.html
 
Back
Top