Elmotor är energieffektiv och har potential att kunna drivas med energi producerad på mest miljövänliga sätt.
Ottomotorn är energiineffektiv och har mycket lite miljöpotential utöver vad redan gjorts.
Elmotorn är ju redan klar och färdig, hög verkningsgrad och liten. det är INTE det som är problemet.
Det gäller att fixa batterier, min tank fyller jag på 2 minuer sen kör jag i två timmar.
Ett batteri är tvärs om, det tar 2 timmar att ladda sen kör man i 2 minuter med fullgas.
Och så måste man kunna produera el också

och då inte av polsk brunkol....
Det går att dämpa ljud riktigt ordentligt utan att tappa speciellt mycket effekt, och alla skulle tappa lika mycket så det gjorde ingenting.
Håller med, ge tex alla literhojjar 1-2 deciliter extra för att kompensera för effekten man tappar med en ljudmämpare som gör den knäpptyst.
Så skulle du kunna åka knäpptyst med samma effekt som idag.
Brölandet har inget med prestanda att göra utan är ju för att publiken ska få öron-gasm......
Titta bara på våra svenka banor, man stänger ju helller banor och slutar tävla än sätter på en ljuddämpare. Så viktigt är brölet.
Samma sak med F1, idag ger ju motorerna 750 hk tan turbo. Med turbo är det ju inga problem att plocka ut 1500 hk i samma motorn, då kan du kosta på dig en mega dämpare ut att tappa prestanda