Då var första lite längre resan med Niro EV'n avklarad.
Borlänge-örnsköldsvik T&R 90 mil.
11:17h körning med 15,7kWh/100km.
Blir ca 80km/h i snitt och alla som åkt E4 i semestertider vet hur ryckigt det går.

Det flöt faktiskt bättre i påskas med omkörningsförbud.
Jag körde ungefär som med Optiman gällande omkörningar och hastighet.
Niro'n känns dock klart piggare från 70 till 150 vilket uppskattas vid ryckig körning och många omkörningar på 1-2-1 sträckor.
Jag blev lite tröttare i ryggen av stolarna än i optiman.
Sittdynan är lite kortare och svankstödet lite sämre.
Första laddningen gjorde vi i Tönnebro ca 15 minuter på en kreditkorts e.on CCS-laddare för 81kr och 12kWh.
Bilen var klar före oss för då barnbarn skulle leka och barn och fru på wc tog det ändå 30 minuter.
Andra laddningen upp var i Birsta på en MER-laddare.
Laddade i 30kWh på 49 minuter för 186kr och MER-appen funkade klockrent.
Även här var bilen klart för oss då det skulle springas på toaletter, butiker och ätas.
Tredje laddningen var även den i Birsta på väg ner igen.
Vi försökte ladda på ICA-maxi hos Bilkraft men appen hittade inte någon laddare trots skanning av QR så vi åkte till MER-laddaren igen.
44kWh för 272kr tog 1:06.
Det var precis vad det tog för oss med WC, shopping och Burger King.
Fjärde laddningen i Tönnebro igen.
Jag tror att vi kanske inte hade behövt denna men vi tryckte i lite för säkerhets skull.
Här strulade det när jag skulle avsluta laddning så hittade vi inget sådant på skärmen.
Försökte avsluta vi KIA-appen men det gick inte heller.
Till slut drog jag ner laddnivån till 50% via appen och då slutade laddningen och jag fick ut sladden.
Såg aldrig något kvitto på skärmen så vet inte hur mycket det gick på.
Som sammanfattning går den billigt, mjukt och tyst så finns inte mycket att klaga på. ??