FettSnok
96% enligt läkaren
Inte svensk ?Om du hämtar i Trosta brukar batteriet ligga kring 70% så du klarar dig. Tänk på att kameran till Autopiloten kalibreras under första 2-3 milen så det tar ett tag innan du har alla funktioner som de skall.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Inte svensk ?Om du hämtar i Trosta brukar batteriet ligga kring 70% så du klarar dig. Tänk på att kameran till Autopiloten kalibreras under första 2-3 milen så det tar ett tag innan du har alla funktioner som de skall.
Visstja!Inte svensk ?

Lika enkelt med 18” om man vet vilken fälg som passar ?
www.dn.se
Tumregeln som jag hört är att man kan räkna med samma förbrukning i l/timme som man har förbrukning i l/mil på landsväg. Dvs en bil som drar ca 0,7 på landsväg drar ca 0,7 l/timme vid tomgång. Hur korrekt det är vågar jag inte svara på men det betyder ju att med en bil med 65 liters tank som min så kan man stå på tomgång i närmare 100 timmar innan det tar slut. (Baserat på att min bil vid sansad landsväg går att köra på ca 0,7.) Eller 10-15 timmar på bara reserven (Har inte koll på hur stor den är men tror ca 8 liter.)Min förra bil visade antal L/timme när man stod stilla (min nuvarande gör inte det) och har för mig att den låg på 0.6L/h.
Även på reserven (~10L) så klarar man sig i 16h innan soppatorsk.
Jag kan berätta av erfarenhet att förbrukningen är ungefär 1-1.5l i timmen. Jag har i jobbet säkert kört mer än 5000 timmar med bilen stillastående igång på 1200rpm. Som längst hade jag bilen på typ i 18h, tanken slog mig inte en endaste gång att vara orolig för att bränslet skulle ta slut.Tumregeln som jag hört är att man kan räkna med samma förbrukning i l/timme som man har förbrukning i l/mil på landsväg. Dvs en bil som drar ca 0,7 på landsväg drar ca 0,7 l/timme vid tomgång. Hur korrekt det är vågar jag inte svara på men det betyder ju att med en bil med 65 liters tank som min så kan man stå på tomgång i närmare 100 timmar innan det tar slut. (Baserat på att min bil vid sansad landsväg går att köra på ca 0,7.) Eller 10-15 timmar på bara reserven (Har inte koll på hur stor den är men tror ca 8 liter.)
Det där är vad en genomsnittlig Stockholmspendlare står stilla i trafiken under 1 årJag kan berätta av erfarenhet att förbrukningen är ungefär 1-1.5l i timmen. Jag har i jobbet säkert kört mer än 5000 timmar med bilen stillastående igång på 1200rpm. Som längst hade jag bilen på typ i 18h, tanken slog mig inte en endaste gång att vara orolig för att bränslet skulle ta slut.

Det finns en orsak till varför jag ogillar storstäder.Det där är vad en genomsnittlig Stockholmspendlare står stilla i trafiken under 1 år![]()

Det är inte omöjligt att det ligger där någonstans. Men å andra sidan så tror jag att 1200 i tomgångsvarv är ganska högt. Mig veterligen så ligger dom flesta nyare bilar på 800-900 i tomgångsvarv. Boxersexan i subarun verkar ligga på ca 700 om varvräknaren visar rätt. Och tomgångsvarvtalet påverkar ju förbrukningen på tomgång. En bil som har högre tómgång får en högre förbrukning än en som har lägre tomgångsvarv.Jag kan berätta av erfarenhet att förbrukningen är ungefär 1-1.5l i timmen. Jag har i jobbet säkert kört mer än 5000 timmar med bilen stillastående igång på 1200rpm. Som längst hade jag bilen på typ i 18h, tanken slog mig inte en endaste gång att vara orolig för att bränslet skulle ta slut.
www.dn.se
Det är givet, bilen kördes på tomgång för att vrida generatorn, därav 1200rpm.Det är inte omöjligt att det ligger där någonstans. Men å andra sidan så tror jag att 1200 i tomgångsvarv är ganska högt. Mig veterligen så ligger dom flesta nyare bilar på 800-900 i tomgångsvarv. Boxersexan i subarun verkar ligga på ca 700 om varvräknaren visar rätt. Och tomgångsvarvtalet påverkar ju förbrukningen på tomgång. En bil som har högre tómgång får en högre förbrukning än en som har lägre tomgångsvarv.
Fast just värme är väl vad en förbränningsmotor är bra på att generera, på tomgång är det allt där blir. Ren diesel har 9960 [kWh/m3], dvs 10kWh per liter. och även om en stor del åker ut genom avgasröret så torde en halv liter i timmen räcka väldigt långt.Vill man ha värme med en modern dieselbil på tomgång så måste man antingen ha ett elelement som drar några kilowatt (och därmed belastar generatorn) eller en bränslevärmare som drar några kilowatt eller 0,6-1 liter/timme. Det skall då läggas ovanpå den ordinarie tomgångsförbrukningen.
|
Brembo presenterar TrackTribe
Brembo presenterar TrackTri... |
|
|
|
21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026
Stora Motorcykelkatalogen 2... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |
|
|
Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?
Rykten om nya klassiska Duc... |
|
|
Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?
Rykten om nya klassiska Duc... |
|
|
Äntligen!