Precis, de tar upp det inne i rapporten, så du kan leta upp detta om du orkar ögna igenom den. Men varför står det inte i svaret som är det som "alla" kommer att använda sig av. Det som var själva syftet med att göra rapporten överhuvudtaget.
60% reduktion i utsläpp eller mer om fabriken står t.ex i Sverige är inget som man kan kalla avrundningsfel. Det är en ganska signifikant skillnad och en viktig sak att förmedla. Men det "göms" inne i rapporten och förmedlas inte alls i offentliga uttalanden, utan där används det som skrivs i "svaret på frågan".
Ni kanske inte håller med mig, men jag anser att rapporten är medvetet vilseledande. För om jag som konsument inte har det blekaste aning om det tekniska, men vill välja en elbil som producerade så lite utsläpp vid batteri tillverkningen som möjligt, så ska jag välja en elbil producerad i Kina med 30kWh batteri. För det är det som rapporten säger. Men i verkligheten har det genererats mindre utsläpp om jag väljer en bil som t.ex tillverkats i Nevada-öknen med 100kWh stort batteri..