Jag spelar bilspel precis för att bli lurad, så jag förstår inte riktigt analogin. Jag är inte lika intresserad av specialeffekter när jag gör en sak i verkligheten som när jag sätter mig framför datorn eller teven. Hade jag spelat tennis hade jag inte heller velat ha ett pålagt proffs-stön vid varje bollretur.
Jag kan iofs tänka mig att det finns massvis av kunder för ett framtida AR-system där man får en helt ny upplevelse av bilkörningen genom både pålagt ljud via högtalare och bild via glasögon eller display på framrutan (typ alla mottrafikanter kan ju vara zombies eller mad max-skurkar eller nåt) men jag tror inte jag är en av dem.
Visst, jag lär ju inte irritera mig på ljudet eftersom jag inte skulle slå på det. Är det en funktion man kan välja att inte betala för så har du även en poäng i att jag inte drabbas direkt ekonomiskt om jag skulle köpa en sån bil heller. Annars tror jag nog att alla deras kunder kommer att bära kostnaden för både ljudingenjörer och testbänkar så BMW kan kabla ut det perfekta ljudet till de konsumenter som gillar funktionen. Jag tycker ju inte det är ett lika naturligt tillval som stolsvärme eller dragkrok, så jag är fortfarande lite emot.