duccesäljare självupptagna divor?

sandstream skrev:
Så du menar att man måste vara väldigt intresserad av det tekniska och hur det har kommit till för att förstå skillnaden på olika fordon?
Nej, men kunder köper produkter av en massa olika skäl. Sällan medvetna om vad/vilka/varför osv. Många har någon form av teknikbakgrund som självklart är med och triggar en del vilja-ha-begär.

Jag tillhör inte katagorin som gläds över vad som finns i motorn i form av tekniska lösningar utan vad motorn faktiskt presterar.
Bra! Det är tillåtet att glädjas över det. Låt oss nu önska alla andra samma glädje för sina hojar, även om du inte lyckas hitta en logisk förklaring på varför de gör sina val.

#Olsson# skrev:
Nej, men kunder köper produkter av en massa olika skäl. Sällan medvetna om vad/vilka/varför osv. Många har någon form av teknikbakgrund som självklart är med och triggar en del vilja-ha-begär.
Ja, tack och lov är vi alla olika.
#Olsson# skrev:
Bra! Det är tillåtet att glädjas över det. Låt oss nu önska alla andra samma glädje för sina hojar, även om du inte lyckas hitta en logisk förklaring på varför de gör sina val.
Har man betalat extra mycket för något är det lätt att övertyga sig själv om att man gjort ett bra val, dessutom är man ofta i behov av att förklara det även för andra, som av olika anledningar inte förstår.

sandstream skrev:
:va ...

Att man måste älska den tekniska lösningen för att förstå dess storhet?

Nej, snarare förstå den tekniska lösningen för att inse dess storhet

/B

Bj.O.rn skrev:
Nej, snarare förstå den tekniska lösningen för att inse dess storhet
Som teknisk lösning ja, men det är ju inte alltid samma sak som en väl fungerande och kvalitativ lösning tyvärr.

Nu har jag inte läst hela tråden men jag kan säga att jag odelat håller med Sandström. :tummenupp

sandstream skrev:
Nästan så jag trodde att du var allvarlig först :lol

Jag är allvarlig. :) Och detta säger jag som f.d. Ducatist.

Trevliga hojar? Visst.
Något speciellt? Nej.
Själ? Amen snälla, lägg av. Vi är inte 14 år längre. Väl?

P.S
<------------Jappsletare. :tummenupp

sandstream skrev:
Nästan så jag trodde att du var allvarlig först :lol

Jag med, men om du läser vad han söker för hoj nu, så kanske det trots allt ÄR allvarligt?

EDIT: jo, jag hade rätt...

Vad är det som är bra med en våtkoppling??

Zee skrev:
Jag är allvarlig. :) Och detta säger jag som f.d. Ducatist.
Jag är så van med att folk ger sig på lilla mig så jag tror ont om alla nu för tiden.
Jag kommer alltid att hålla med dig i framtiden i alla trådar :pannkyss

elwe skrev:
Vad är det som är bra med en våtkoppling??
Fråga de som tillverkar dem...

Pejo skrev:
Är det en förklaring eller en ursäkt? :)

Jag fattar inte vad ni dillar om...Ducati är den enda hojen för folk som gillar välljud och vrid. Säljare kan vara bra o dåliga på att sälja men det är väl ändå hojen som räknas. Vill du köpa hojen så får du väl förhoppningsvis priset när du hämtar den,eeh...
Jag har kört 748SPS i 2 år och den är grym och låter grymt men den kanske inte drar R1 men den drar mer blickar till sig än R1.

FJS skrev:
Jag fattar inte vad ni dillar om...Ducati är den enda hojen för folk som gillar välljud och vrid. Säljare kan vara bra o dåliga på att sälja men det är väl ändå hojen som räknas. Vill du köpa hojen så får du väl förhoppningsvis priset när du hämtar den,eeh...
Jag har kört 748SPS i 2 år och den är grym och låter grymt men den kanske inte drar R1 men den drar mer blickar till sig än R1.
Jag hoppas du skojar?

sandstream skrev:
Att man måste älska den tekniska lösningen för att förstå dess storhet?
Mer att om man är väldigt tekniskt intresserad så kanske man faller för hojar med andra lösningar än de som är vanligast på marknaden. Vanligast betyder ju inte bäst utan snarare bästa och mest ekonomiska kompromissen.
För mig personligen handlar det inte om att ha den bästa prestandan utan om att ha något som talar till mig och som ger mig det jag vill ha ut av hojen och då förstår jag helt klart varför folk hellre köper en Ducati som för en del låter som om den håller på att skära men för andra är det ljudet av kompromisslöshet, även om en billigare japansk motsvarighet med tyst våtkoppling kanske är snabbare i valfritt test. MC-köp är inte rationella utan känslomässiga, åtminstone för mig.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman