duccesäljare självupptagna divor?

xyx skrev:
Ja, 3000:- för en första service låter rent hysteriskt dyrt..
Det ger sannerligen de som gnäller om Ducatis dyra servicekostnader vatten på sin kvarn om det stämmer.
Stämmer inte. Räkna med hälften ungefär.

Hyper skrev:
Stämmer inte. Räkna med hälften ungefär.

Jag uppdaterar, ren service 1500 ungefär. 3' var om de skulle meka med pipor och luftfilter.

yonsson skrev:
Ska du byta till guldmotor efter 100 mil eller? Så jävla dyrt är det inte. Det är ju i princip bara olja och efterdragning.

1500 för första servicen, jag har rättat till det nu :tummenupp

xyx skrev:
Ja, 3000:- för en första service låter rent hysteriskt dyrt...

1500:- är rätta siffran ungefär :tummenupp

Bonnie skrev:
Återkommer med besked om min ducce, just nu ser det trögt ut, lär behöva slanta 50' minst för att få en s2r 1000 :(
Byt privat då. Sålj privat och hitta en beggad till våren.

Är lite nyfiken på en grej när det gäller svänghjul. Vad menar ni med att den får svårare att jobba på låga varv? Vilket register gäller det? Upp till 5000 eller?
Och vad kostar ett byte ungefär inklusive arbetskostnad...?

yonsson skrev:
Är lite nyfiken på en grej när det gäller svänghjul. Vad menar ni med att den får svårare att jobba på låga varv? Vilket register gäller det? Upp till 5000 eller?
Och vad kostar ett byte ungefär inklusive arbetskostnad...?

Jag skulle tro att din 600 får lite svagare bottendrag och lite mer varvvillighet.

Funktionen på svänghjulet är ju att bibehålla varvtalet, lättare svänghjul så varvar den upp och ner snabbare men ändå med mindre påtaglig motorbroms eftersom den minskade vikten inte skjuter på som det tyngre hjulet gjorde.
På samma sätt så kommer motorn att gå lite oroligare på låga varv där den normalt får hjälp av svänghjulets vikt att bibehålla varvet.
Det finns några som återger att det blir lättare tjyvstopp vid start från stillastående men det har jag inte märkt ett dugg av.

Vet inte vad det kostar att lämna in maskinen, jag gjorde det själva därhemma, tog två kvällar med någon timmes mekande varje kväll, själva svänghjulet köptes från Kämna där det kostade 1200 vill jag minnas.

Detta är en modifiering jag skulle kunna klara mig utan, men å´andra sidan hade jag kört runt och funderat på hur ett lättat svänghjul skulle påverka maskinen...nu vet jag...

..klart du ska ha en ducce, för i slutändan är det ju på vägen du ska vara inte i nån butik. Och att inte ducati prisdumpar sina hojjar är i alla fall jag glad för.
Det är egentligen skamligt hur de andra handlarna beter sig. Jag skulle aldrig få för mig att köpa en ny "japse", snacka om pengarna i sjön (nä jag snackar inte om dålig kvalitet (men man får vad man betalar för :tomten ) )

Jag har haft mycket kontakt med ducati sthlm och är hel nöjd med dom. Jag har dock inte testat ex, Biscaya - men har ju inte haft någon anledning att göra det.

Sandstream - dina inlägg i duccetrådarna är alltid ett eko av samma visa - bespara mig dina kommentarer... :näsblod

Ducati for life skrev:
Sandstream - dina inlägg i duccetrådarna är alltid ett eko av samma visa - bespara mig dina kommentarer... :näsblod
Härligt, en till som inte har läst hela tråden :tummenupp

sandstream skrev:
Härligt, en till som inte har läst hela tråden :tummenupp

Det är en låång tråd som vägrar dö.... :hihi

Jag röstar fortfarande på att ni ska klicka på SH pub 18 februari länken i min signatur :fyllisar

IRL diskussioner på SH puben brukar vara rätt så sansade :tummenupp

Ducati for life skrev:

Det där låter som ett uttryck för din egna förutfattade mening snarare än Sandströmmarns. Läs nu hela tråden - det har framkommit jäkligt mycket matnyttigt i den här tråden.

Last edited:
Pejo skrev:
Läs nu hela tråden - det har framkommit jäkligt mycket matnyttigt i den här tråden.

Jag är överladdad med teknik...denna tråd går till historien! :Bugar

Nästa hoj kanske blir en Ducati tänker jag

Men varför? Den är inte snabbast eller bäst men ofta för att jag fastnar vid den ser detaljerna de vackra frästa metallföremålen, vetskap om att ljudet av en högvarvig 1000cc twin ger en tydlig signal.
Den kommer stå i vardagsrummet på vintrarna bli ompyysslad

kanske nästa hoj eller min andra hoj får bli en Ducce 999 den förför mig helt enkelt.

2ono skrev:
Nästa hoj kanske blir en Ducati tänker jag

Hade jag lagt mina pengar på en ducce direkt utan att gått på alla japs utförsäljesannonser eller trajja dumpar priserna, då hade jag också kunnat njuta...

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman