duccesäljare självupptagna divor?

Fakkverk; Alldeles riktigt! Japan (och till viss del Korea) förser pöbeln med åkdon.
CaféRacer skrev:

Pricksäkert! (mer än ni tror)

Just attityden är fångad på kornet! :tummenupp
Verkar som Bonnie stötte på den.

Liknar ny*-HD-åkarna (alltså inte de riktiga gamla levnadskonstnärerna och hojbyggarna)
Ett fett banklån och 12 kg övervikt senare är man skitviktig!**

*(orörd EVO eller senare skapelse)
**(SER bister ut, men är oftast snäll. Hälsar ALDRIG på en japshoj)

Last edited:
Bonnie skrev:
Nåja, storstadsfenomen tänkte jag och åkte långt ner i landet sydväst till en lite mindre duccebutik 2. Bemötandet var trevligare, mycket tjat om design och tufft ljud, men det är ok, jag är såld på myten och gillar det.

sydväst låter som Biscaya... skulle det vara fallet måste jag säga att jag blir förvånad. Har arit kund där många gånger och har haft bra kontakt per mail samt telefon. Har aldrig varit några problem...

LayDeeOmega skrev:
sydväst låter som Biscaya... skulle det vara fallet måste jag säga att jag blir förvånad. Har arit kund där många gånger och har haft bra kontakt per mail samt telefon. Har aldrig varit några problem...
Det framkom i tråden att det gällde Halmstad Gustav. (Underförstått = läs)
Biscaya har bara fått lovord.

Maverick_ou812 skrev:
Sanslöst... sitter just nu på ett hotell i Alingsås och drömmer om min Ducce hemma i garaget åsså ligger Biscaya bara ett stenkast härifrån! Tur att man inte har brått hem imorgon. Tror det blir en liten omväg.... :tungan

Delar av personalen från biscaya är och jobbar i Ducces monter på mässan. men dom har nog öppet uppe i ladan ändå.. :)

Dr.Bike skrev:
Bonnie! Du kan väl meka!!? :lol

Om hastighetsmätarvajerbyte är att meka är svaret ja!

Om det innebär att byta gummiband i en duccemotor är svaret eventuellt...

Zee skrev:
Jag kan intyga att Halmstad Gustav är rena skämtet.

Han var sjyst och ung, tyvärr kunde han inget fixa utan måste kolla med de andra. De "andra" diskuterade helgens äventyr på Gastons... :hihi

Bonnie skrev:
Biscaya ska jag definitivt kolla upp. Men gillar ducce sthlm att serva "andras" hojar?

Det går utmärkt. Tro mig, jag vet. Jag köpte iochförsig min där, men det var innan firman bytte ägare. Man kanske har en liiiiten fördel om man köpt hojen hos dem, men inte f*n är det värt mer än 100:- på priset.

Fist Woman skrev:
Beträffande service så är det så enkelt att kan man inte serva sin Ducati själv så skall man heller inte ha någon!
Precis! Jag har ett bra universal verktyg för all service. Kreditkortet. :tungan

Last edited:
Handy-woman?

Fist Woman skrev:
Beträffande service så är det så enkelt att kan man inte serva sin Ducati själv så skall man heller inte ha någon!

Nja, det beror väl på vilken service du menar. Jag tror inte det är så många som fixar ventilinställning eller byte av remmar.
Men byta olja, oljefilter broms/kopplingsvätska är ju lätt. Däremot behöver det ju inte innebära att man måste göra det själv. Det är ju upp till var och en hur man löser detta, eller :confused:

Fixar du gym.undersökningen på dig själv :rolleyes:

sandstream skrev:
Jag stör mig lite på hela Ducati "grejen"
Varför ens bry sig? Jag skiter iallafall totalt i hela Lamborghini "grejen"... tror inte att jag får bättre svar/service av gubbsen på artillerigatan än vad Bonnie fick på Frejgatan.

Tråkigt att höra....

Tror inte man ska generalisera dock även om jag har samma erfarenhet av en Stockholmshandlare :rolleyes: Jag skulle köpa nytt våren 04 och var dead set på en Ducce. Den förste snubben jag mötte var riktigt trött, kort i tonen och tyckte att mina krav på en provkörning var fullständigt orimliga...."Det är ju bara maj ännu och vi har inga hojar stående för provkörning. Du vet, de flesta som köper Ducce behöver inte provköra, de vet vad de vill ha" :confused: :va Trots detta återvända jag till handlaren som en del av beslutsprocessen/våndan) men så fort jag fick syn på den där jävla tomten (han orkade knappt hälsa) så gick liksom luften ur mig, trots alla läckra hojar. Så det blev en Yamaha från Stockholms MC-varuhus, ett ställe som jag vet vissa hatar men där jag alltid fått bra service.

fazerfun skrev:
."Det är ju bara maj ännu och vi har inga hojar stående för provkörning. Du vet, de flesta som köper Ducce behöver inte provköra, de vet vad de vill ha" :confused: :va Trots detta återvända jag till handlaren som en del av beslutsprocessen/våndan) men så fort jag fick syn på den där jävla tomten (han orkade knappt hälsa) så gick liksom luften ur mig, trots alla läckra hojar. Så det blev en Yamaha från Stockholms MC-varuhus, ett ställe som jag vet vissa hatar men där jag alltid fått bra service.

Det där känner jag igen, argumentationen gick ut på att ducce är så unika och speciella att jag som duccesäljare inte behöver anstränga mig eller kolla upp något alls. Istället krävs det lite av dig som köpare för att få förmånen att inhandla denna diamant. :hihi

MC-Varuhuset har jag bra erfarenheter ifrån.

Men jag tänker inte ge upp ducce, det är de alltför snygga och unika för. :Bugar

MostWanted skrev:
Var det stockholmare i stockholmsbutiken så förstår jag :corn

Du har inte varit i stockholm låter det som - Det finns inga stockholmare i stockholm nuförtiden - bara en massa inflyttade lantisar och utlänningar.'

Jag var in på ducati (frejgatan) och jag tyckte inte de behandlade mig speciellt dåligt - Det beror mycket på personkemi tror jag.
SH åkare kan ibland uppfattas som uppblåsta och kaxiga och jag misstänker att det gör att handlarna blir lite luttrade.

För att citera en vanlig blocket kommentar "däcksparkare och testpiloter göre sig icke besvär"...

Last edited:
vågen skrev:
Varför ens bry sig? Jag skiter iallafall totalt i hela Lamborghini "grejen"... tror inte att jag får bättre svar/service av gubbsen på artillerigatan än vad Bonnie fick på Frejgatan.
Nu är ju Lamborghini i en liten annan division än än vanlig Volvo så att de har en "grej" kan jag leva med.
Däremot har jag svårt för tex Alfa Romeo som ungefär som Ducati verkar inbilla folk att deras produkter har någon slags själ bara för att de kommer från Italien.
Varför bry sig? Något ska man ju ha att tjafsa om här på SH :D

sandstream skrev:
Nu är ju Lamborghini i en liten annan division än än vanlig Volvo så att de har en "grej" kan jag leva med.
Däremot har jag svårt för tex Alfa Romeo som ungefär som Ducati verkar inbilla folk att deras produkter har någon slags själ bara för att de kommer från Italien.

Motorcykel <---> Bil
Ducati = Ferrari = :tuttar (Porr på 2 och 4 hjul!!)

Pejo skrev:
Kopplingsvätska? Vad är det?

Hydralisk koppling = vätska i slangen mellan kopplingsgrepp och cylindern som trycker på kopplingen. Det kallas ju bromsvätska fast det används till andra saker oxå, så...kopplingsvätska.

Rolig tråd..

Det finns flera ställen (annat än Ducati) där personalen är lite trötta och man inte riktigt får det bemötande man önskat om man skall köpa en ny hoj och spendera ett gäng med tusenlappar, i mitt tycke lite varstans. Då kan man ju alltid välja att gå någon annanstans som kund, blir det samma där kanske man skall fundera på om man haft otur eller se sig själv i spegeln.

Spekulera i huruvida man är korkad som köpare eller om säljaren är det kan man ju skriva spaltmeter om, kan finnas sanning i båda.

Jag har inget emot Ducati Sthlm, finns möjligen "nån" där som jag tycker skulle jobba med annat än kunder, meckarna däremot är guld, sen fanns det en figur som inte jobbar kvar längre, han var kanontrevlig i alla lägen.

I övrigt så måste jag ta fram lite :corn

sandstream skrev:

Jag tror: varför du inte förstår, beror till stor del på att du troligen inte är speciellt intresserad av MC (eller bil). Alfa Romeo har såklart en massa själ, men inte alla modeller och inte för att de kommer från italien. Troligen har du inte tillräckliga kunskaper om MC, MC-teknik, maskineri, konstruktion etc. Därför kan det vara svårt att förstå varför många anser att t ex en Alfa Romeo har mycket mer själ än en VW Passat.

Jag gissar att du är intresserad av effektsiffror, slipon, knäskrap, mörkt kåp-glas, RR, varvtider, ryggskydd, och kanske masterbikeresultat? Med begränsade erfarenheter och intressen är det inte så lätt att förstå t ex Ducati och varför det sprutar massor av själ. Kanske torrkoppling för dig innebär att om man tar på den med fingrarna så behöver man inte torka av sig efteråt? För andra innebär det helt andra saker och som kräver lite mer av lyssnaren.

Jag föreslår ett besök på Tekniska museet. Titta i stora hallen på ångmaskinerna. Titta på detaljer, konstruktion och försök sätt dig in i problem/lösningar och hur de är konstruerade och varför. Försök känn efter om du älskar dem - eller om du hellre vill gå och fika. Om du gillar dem så är du en bit på väg.

Lycka till :)

Last edited:
sandstream skrev:

Bry dig inte om dem Sandström. Ett eller flera inlägg från dig i en Ducatitråd
är lika bombsäkert som att natt följer dag (eller dag följer natt, hur man nu ser på det).

Faktum är att jag skulle bli lite oroad över din frånvaro i en Ducati-tråd, då
hade inte allt varit som det ska, "själen" i tråden hade liksom saknats ;-)

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT