duccesäljare självupptagna divor?

Farbrordane skrev:
jag råkade ut för liknande hos claessons i bromölla men här hade dopm hojen hemma men jag fick inte provköra å han var inte speciellt intresserad av att prata med mig över huvud taget rätt att jag precis köppt en splitter ny hoj av han

Ja, där är verkligen dagshumöret avgörande.

Tycker det är lite konstigt att ducati inte fixar en turne' som harley har. En fet lastbil med alla nya modeller för provkörning som drar igenom hela landet, men det är ju skillnad på märke och märke...

Ska jag vara ärlig så fattar jag inte riktigt vad problemet är...
Får du inga prisförslag om du ber om det?
Behandlar dom dig som en seriös eventuellt blivande köpare eller som en snackare?
Har dom fattat att du verkligen vill köpa eller tror dom att du är där för att prata lite allmänt? Det kanske även ska nämnas att duati inte säljer lika många hojar som t ex suzuki och därför finns inte samma prutmån på nya ducati-hojar

(Var inne i en ducatibutik i london i somras och där var det en kille som "var intresserad" av en SR4, men inte ens hade körkort. )

På tal om HalmstadGustav som jag antar att ni menar när ni pratar om Halmstad...
Hur är dom när det gäller provkörningar? Vill gärna byta upp mig till en 900ss, men inte innan jag provkört. Är dom mer motvilliga än biscaya t ex? Erfarenheter någon?

kjellf skrev:
Det är tråkigt att du inte fick provköra. I mc-branchen är det oftast butiken som äger alla hojar i butiken och en provkörning blir då väldigt dyr för dem, en provkörning = begagnad hoj = många fina 1000-lappar har försvunnit.

kjellf
hans komentar var att det skulle kosta för mycket att ha batteri i alla hojar i butiken...men vafan det ska ju ändå i ett batteri när den säljs. sen kan jag ju förstå att dom inte vill att man provkör just pga att den då är beggad

Försäljarna kanske skäms för att hojarna kostar så mycket och att det är långa leveranstider? Därför de är villigare att snacka om ljud, känsla och design än det. :tungan

För snart ett år sedan var jag ner till den återförsäljare av HD som ligger närmast härifrån för att kolla på en begagnad Buell XB9R. Verkligen kalaspris på den och jag hade nästan kunnat slanta upp stålarna på en gång. Om det bara funnits någon säljare att snacka med.

Tjejen i kassan hälsade på oss när vi kom in och när vi gick. Men de säljare som fanns skymtade man bara i fjärran när de gick omkring. Vi var inne en ca en halvtimme och klämde och kännde på hojen utan att någon försäljare kom. Då härsknade jag och gick. Visst hade jag kanske kunnat jaga fatt på någon försäljare, men samtidigt tycker jag att de ska vara sugna på att sälja när det mot alla odds kommer in en kund under lågsäsong.

yonsson skrev:
Tycker det är lite konstigt att ducati inte fixar en turne' som harley har. En fet lastbil med alla nya modeller för provkörning som drar igenom hela landet, men det är ju skillnad på märke och märke...
Ducati ska ägas av de få som sett ljuset och det ingår väl i deras filosofi att vi vanliga dödliga inte ska få provköra dem, vi kommer ändå inte att förstå.

yonsson skrev:

Behandlar dom dig som en seriös eventuellt blivande köpare eller som en snackare?
Har dom fattat att du verkligen vill köpa eller tror dom att du är där för att prata lite allmänt? Det kanske även ska nämnas att duati inte säljer lika många hojar som t ex suzuki och därför finns inte samma prutmån på nya ducati-hojar

(Var inne i en ducatibutik i london i somras och där var det en kille som "var intresserad" av en SR4, men inte ens hade körkort. )

På tal om HalmstadGustav som jag antar att ni menar när ni pratar om Halmstad...
Hur är dom när det gäller provkörningar? Vill gärna byta upp mig till en 900ss, men inte innan jag provkört. Är dom mer motvilliga än biscaya t ex? Erfarenheter någon?

Som medlem i Ducceklubben fick man chansen att träffa Ducatis "roadshow" förrförra året & provköra alla modeller, eller man behövde förresten inte ens vara klubbmedlem. På Karlskoga var det iaf, och kul var det!!

elwe skrev:
Var det i Halmstad så har jag viss förståelse.

Det var i Halmstad, killen hade gott om tid och var trevlig. Däremot var det ett elände att få fram några som helst uppgifter typ priser.

sandstream skrev:
Ducati ska ägas av de få som sett ljuset och det ingår väl i deras filosofi att vi vanliga dödliga inte ska få provköra dem, vi kommer ändå inte att förstå.

Vettigaste jag hört från dig, även om du inte menar allvar. Tänkte säga ironisk först fast kom på att du nog är för gammal för det :hihi :tungan

amullo skrev:
Mitt tips är att gå in och börja prata priser själv. Jag VET att man inte skall behöva göra så, men så funkar det tyvärr ibland. Nyprislistan försöker de verkligen hålla sig efter, men det går att pruta. Dock så hävdar vissa säljare att det är bättre att pruta på beg. än på nytt, eftersom generalagenten sätter nypriset.

Men Biscaya brukar vara bra att ha att göra med. Ring o prata med Pantah. Jag fick inbytesbud på min 748sp osedd... Kommer man med en "icke italienskt" så blir det kanske svårare för dem att ge rätt pris...

Jag har bara mött det beteendet när jag kollat in lite "finare" bilar BMW, Merca. Jag fick känslan av att de ville vara lite fina i kanten för att de säljer just ducce. Har aldrig stött på det när jag letat japshoj. Klart man kan få jävligt dåliga förslag av dem, men det är inte så att de inte vill göra affär.

Jag gillar ducce och idag var jag på lite flamehumör :rolleyes:

Biscaya ska jag definitivt kolla upp. Men gillar ducce sthlm att serva "andras" hojar?

isse skrev:
Precis, dom är väl inte så intresserade av ditt inbyte, och priserna blir då ännu mer enligt listan.
Om dom inte kan leverera till den tid du önskar är det väl bara leta vidare.

/N

Ingen är intresserad av mitt inbyte, varken japs eller duccesäljare, den är lika iskall som en SAAB. Japssäljarna ger i alla fall skambud.... :hihi

Att man får anpassa sig till duccefabriken när det gäller leverans kan jag ta.

Chronic skrev:
Vettigaste jag hört från dig, även om du inte menar allvar. Tänkte säga ironisk först fast kom på att du nog är för gammal för det :hihi :tungan
Jag stör mig lite på hela Ducati "grejen" så ett visst uns av allvar var det.
Min kropp är gammal men sinnet är ungt :tungan

yonsson skrev:

Inga prisförslag. De är mycket snack om den speciella "känslan" som ducce har. Lite "fina gatan" känsla får jag. Ducce dumpar inte sina hojar som japsen gör varje höst, mindre prutmån kan jag svälja, har dock aldrig kommit till prutstadiet eftersom de inte får fram några priser på tillbehören.

Esquire skrev:
Visst hade jag kanske kunnat jaga fatt på någon försäljare, men samtidigt tycker jag att de ska vara sugna på att sälja när det mot alla odds kommer in en kund under lågsäsong.

Under december-januari har jag varit enda kunden i butiken :hihi

Åkte förbi Yamahacenter Helsingborg, de fixade inbytespris direkt och var extremt sugna på att bli av med sina MT-01or. Fanns tre sysslolösa säljare som var hungriga att sälja. Synd att jag inte vill ha en MT-01a :hihi

sandstream skrev:

ducce är inte världens bästa hoj, den är snygg, låter bra, hyfsat andrahandvärde, klarar sig bra på egna meriter tycker jag. Om exempelvis AVA krängt ducce kanske man sluppit myten och bara kunnat slanta. En vanlig hoj i en vanlig affär, inget "fint" ingen "mytbildning"... vem vet

Annars har du Italia Bike center bara 15 mil från dig. Men det är klart, han har inte mycket hojar i butiken utan servar mest men jag vet inte om det är något problem för honom att plocka hem då han är auktoriserad ducce-butik. En 999 och en 749 har han iaf, samt en monster s4 om jag inte minns fel.
Men du ska ha nytt fattar jag det som och då kvittar det ju eftersom du ska ha direkt från fabrik.
Han är jäkligt bra att ha att göra med, Janne heter han du ska snacka med.

sandstream skrev:

Alldeles riktigt! Japan (och till viss del Korea) förser pöbeln med åkdon.

Bonnie skrev:
Biscaya ska jag definitivt kolla upp. Men gillar ducce sthlm att serva "andras" hojar?

Välkommen till Alingsås :tummenupp

Grabbarna på Biscaya är hur schyssta som helst och service-inriktade. Har aldrig inhandlat någon hoj ifrån dom ännu men har ju provkört och diskuterat. Man fastnar när dom börjar prata om sina hojar och gamla racing-karriärer mm).

Men jag var med arbetskamraten när han köpte sin Ducati monster och dom är lätt det mest perfekta stället att gå till som kund.

Klart att ducce sthlm servar "andras" hojar oxå, men det finns en anledning till att det står "servad på Biscaya" i många annonser på begagnade Duccar. Samma anledning som att dom har kunder i från hela Europa (butiken ligger i en lada ca 1 mil utanför stan och jag har fått beskriva/visa vägen för allt möjligt folk otaliga ggr)...

Men ett tips i alla fall är att du ringer dom först och talar om vad du vill. Besök även Biscaya.com (låt inte den fula designen på hemsidan avskräcka dig)...

Lycka till!

Vadå "lite", om man läser dina trådar eller inlägg in trådar om ducce verkar du störa dig "JÄVLIGT MYCKET" på Ducce och dess ägare.
Sen kanske jag är skitkänslig för kritik som alla andra Ducce-ägare om man skall tro "de som vet"[tm].

sandstream skrev:
Jag stör mig lite på hela Ducati "grejen" så ett visst uns av allvar var det.
Min kropp är gammal men sinnet är ungt :tungan
:tungan

Bonnie skrev:
ducce är inte världens bästa hoj, den är snygg, låter bra, hyfsat andrahandvärde, klarar sig bra på egna meriter tycker jag. Om exempelvis AVA krängt ducce kanske man sluppit myten och bara kunnat slanta. En vanlig hoj i en vanlig affär, inget "fint" ingen "mytbildning"... vem vet
Frågan är hur många de skulle sälja då...
kiko skrev:
Vadå "lite", om man läser dina trådar eller inlägg in trådar om ducce verkar du störa dig "JÄVLIGT MYCKET" på Ducce och dess ägare.
Sen kanske jag är skitkänslig för kritik som alla andra Ducce-ägare om man skall tro "de som vet"[tm].
:tungan
Det är nog du som är skitkänslig, kanske för att du gått på myten? :D

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma