Ducatiklubben VS Sporthoj?

Status
Ej öppen för fler svar.
Ducati är blytunga dussinhojar!!! :blah

"Jag äter hellre en burk mask än kör en hoj från Bologna!"

Last edited:
Pawwe skrev:
2525199

Spelar ingen roll för mig vad svaret är. Jag tycker det är skit fånigt, oavsett om föraren kör en Ducce 999R eller en Honda NTV.

Men det är MIN(!) åsikt. DU behöver inte gilla den, men den är min.

jag kunde inte hålla mig från att kolla in alla svar!
Här kom ett som JAG också kan instämma i! :tummenupp

Det är väl klart att det döljer sen en massa undertryck frustrerad aggresivitet när man sitter på en hoj som ser ut som om en crackrökande rörmokare gått lös på en låda sugrör har skapat den. :tummenupp

Fast jag gillar er ändå :D :tuttar

Edit: och uppenbarligen stavar jag ungefär som ovanstående crackrökare :/

Macaper skrev:
2525282 Det är väl klart att det döljer sen en massa undertryck frustrerad aggresivitet när man sitter på en hoj som ser ut som om en crackrökande rörmokare gått lös på en låda sugrör har skapat den. :tummenupp
:/

Varför byter du inte hoj om du kännner så...:D

Pawwe skrev:
2525199 Är det inte lite :felämne nu?

Denna mycket intressanta tråd skall ju handla om det e gay o köra med SH tröjja eller inte. Inte om Ducce vs Japs, någon som missat det?

[sedan kan man undra vad FAN trådskaparen skall dra in hela ducatiklubben med X antal tusen medlemmar, vad fan det har med saken att göra.]

Som tur är, när jag vaknade i morse var det fortfarande demokrati i svedala. Dock inom vissa gränser så klar ( får inte tycka illa om homos, eller etniska grupper.. men det lämnar vi till en annan gång).

Det är fånigt att köra med SH tröjja. Ser riktigt Gay ut, hajjar inte varför någon gör det. Är det för att man inte kan köra jätte snabbt, utan bara att det skall se ut som det? Är det för att man vill visa att man tillhör SH med massa medlemmar (inget fel med det) (alltifrån glidare till platsmissiler)?
Eller är det helt enkelt för man fryser? Eller för att man själv tycker man ser skit cool ut?

Spelar ingen roll för mig vad svaret är. Jag tycker det är skit fånigt, oavsett om föraren kör en Ducce 999R eller en Honda NTV.

Jag tycker det är SKIT COOL! :yoparty :rofl

Sen funkar det jävligt bra om man skall på gruppkörningar..
Då behöver man inte springa runt som ett jävla jon och fråga vad folk heter..
Det står inristat på deras ryggar..

Macaper skrev:
2525305 Du vet nog att jag syftade på er ducce killar :) Ser inte ett enda rör på min "personliga" japanska plastraket :D

Hehe, kunde inte låta bli...:) , sugrör fick mig direkt att tänka på plastraketer:D :D :D

Pawwe skrev:
2525199 Är det inte lite :felämne nu?

Denna mycket intressanta tråd skall ju handla om det e gay o köra med SH tröjja eller inte. Inte om Ducce vs Japs, någon som missat det?

[sedan kan man undra vad FAN trådskaparen skall dra in hela ducatiklubben med X antal tusen medlemmar, vad fan det har med saken att göra.]

Som tur är, när jag vaknade i morse var det fortfarande demokrati i svedala. Dock inom vissa gränser så klar ( får inte tycka illa om homos, eller etniska grupper.. men det lämnar vi till en annan gång).

Det är fånigt att köra med SH tröjja. Ser riktigt Gay ut, hajjar inte varför någon gör det. Är det för att man inte kan köra jätte snabbt, utan bara att det skall se ut som det? Är det för att man vill visa att man tillhör SH med massa medlemmar (inget fel med det) (alltifrån glidare till platsmissiler)?
Eller är det helt enkelt för man fryser? Eller för att man själv tycker man ser skit cool ut?

Tror det är du som är lite "off-topic" nu. Denna tråd skapades just för att få reda på om det en massa skitsnack mellan japs-åkare och ducce-åkare, tröjan var en bidragande faktor till tråden, men inte huvudämnet i frågan.
Vad gällande Ducce-klubben ber jag om ursäkt om jag dragit alla ducce-åkare och ducati-klubbmedlemmar över en kant, men det var som sagt en fråga, och inte ett påstående. Jag antar att alla dessa medlemmar inte delar dina åsikter ångående tröjan, men jag kan ju bara tala ifrån den informationen jag fått av en Ducati-körande vän. Självklart får man tycka vad man vill om SH-tröjan, tycker bara det är löjligt att vuxna människor hakar upp sig på sånna här saker.

Men det är ju min åsikt.

Men kom igen nu!
Kan ingen Ducati-fantast förklara varför puckona som kör roadracing i Sverige är så korkade att de kör japaner när det finns mycket bättre hojar från Ducati?

ElTempoGigante skrev:
2525641Jag antar att alla dessa medlemmar inte delar dina åsikter ångående tröjan, men jag kan ju bara tala ifrån den informationen jag fått av en Ducati-körande vän. Självklart får man tycka vad man vill om SH-tröjan, tycker bara det är löjligt att vuxna människor hakar upp sig på sånna här saker.

Jag hörde av en kompis till mig som kör Gixxer att hans Suzukipolare inte gillar när man kör utan tröja, betyder det att alla Sukkaåkare tycker illa om folk som inte har tröja över stället då? :va
Jag tycker det är vuxet att dra upp en fråga om alla som kör ett visst märke tycker likadant.

sandstream skrev:
2525674 Men kom igen nu!
Kan ingen Ducati-fantast förklara varför puckona som kör roadracing i Sverige är så korkade att de kör japaner när det finns mycket bättre hojar från Ducati?

För att japanarna har bättre vikt/effektförhållande, och finns mer och billigare reservdelar till? Vad söker du bekräftelse för? :va

Last edited:
imaster skrev:
2525677 Jag hörde av en kompis till mig som kör Gixxer att hans Suzukipolare inte gillar när man kör utan tröja, betyder det att alla Sukkaåkare tycker illa om folk som inte har tröja över stället då? :va

Ja exakt så är det:arsele
En till som inte vet vad tråden handlar om:tummenupp

ElTempoGigante skrev:
2525802Ja exakt så är det:arsele
En till som inte vet vad tråden handlar om:tummenupp

Vad handlar den om då? Att ALLA som kör Ducati ogillar alla som INTE kör Ducati? Eftersom du inte berättar vad tråden handlar om så är det svårt att veta. Däremot tycker jag det är jävligt moget att dra ett antal tusen mc-åkare över en kam bara för din polare tycker att du ser fjollig ut med tröja över stället.

ElTempoGigante skrev:
2525641 Tror det är du som är lite "off-topic" nu. Denna tråd skapades just för att få reda på om det en massa skitsnack mellan japs-åkare och ducce-åkare, tröjan var en bidragande faktor till tråden, men inte huvudämnet i frågan.
Vad gällande Ducce-klubben ber jag om ursäkt om jag dragit alla ducce-åkare och ducati-klubbmedlemmar över en kant, men det var som sagt en fråga, och inte ett påstående. Jag antar att alla dessa medlemmar inte delar dina åsikter ångående tröjan, men jag kan ju bara tala ifrån den informationen jag fått av en Ducati-körande vän. Självklart får man tycka vad man vill om SH-tröjan, tycker bara det är löjligt att vuxna människor hakar upp sig på sånna här saker.

Men det är ju min åsikt.

Hm. vart skall jag börja.

Mjo Japs åkare och ducce åkare kanske inte e på samma spår.Inget konstigt med det, lite min bil e finare än din bil. Volvo vs Saab osv.. osv..
mest gnabb inget elakt menat, lite små kul o tjabba med folk.
Ungefär som jag brukar tracka min kompis som har en ny hajja -06.. -Jaja det går fort rakt fram. inget konstigt med det.

Men återigen till topic!

Vad gällade denna tröjja, Vet inte om så många "hakar" upp sig på denna tröjja... En del säger kanske bara vad dom tycker, Den suger o e töntigt. Sedan om du eller någon annan väljer att tycka det e omoget töntigt att tycka så...so be it.

Sedan om en del vill ha den, ja ha den då. Det e ju inte ja som behöver åka omkring med den.

imaster skrev:
2525827 Vad handlar den om då? Att ALLA som kör Ducati ogillar alla som INTE kör Ducati? Eftersom du inte berättar vad tråden handlar om så är det svårt att veta. Däremot tycker jag det är jävligt moget att dra ett antal tusen mc-åkare över en kam bara för din polare tycker att du ser fjollig ut med tröja över stället.

Jag har inte dragit alla över en kam, jag har ställt en fråga. Men för din skull ställer jag den igen:Tycker japs-åkarna och italien-åkarna illa om varandra?
Står på första inlägget...lycka till

Konsumentupplysning ang tröjor med tryck överskinnstället:

Plus poäng:
+ Flugor å skit fastnar på tröjan.
+ Namnblinda sociopater kan se namnet på den de terroriserar.
+ Swedie tjänar pengar, bra för SH.
+ Lite extra värme kan skönjas vid stillastående.
+ Svagsinta kan råka känna grupptillhörighet.
+ Utomstående kan uppleva att "Ni" tillhör en å samma grupp.

Minus:
...här får ni fylla på !

ElTempoGigante skrev:
2525872 Jag har inte dragit alla över en kam, jag har ställt en fråga. Men för din skull ställer jag den igen:Tycker japs-åkarna och italien-åkarna illa om varandra?
Står på första inlägget...lycka till

Ok, tack för förtydligandet. Det kändes inte som att det var poängen i första inlägget.

Svar: Nej.

Efter att ha läst om alla nyheterna Yamaha paketerat i nya R1án till oss konsumenter för ca 135´000:- så har jag f-n svårt att hajja en enda sund kommentar för att tjacka en sur twin från en spaggetillverkare...seriöst.

Sen kan jag känna mig väldigt nöjd över att så många finner en extra dimension av nöjdhet i sitt val av av en Ducce och babbla om känsla mm...men man får f-n inte mer "hoj" för pengarna...även om man får en väldigt vacker hoj !!

Undrar om man får en tröja med R1án....

Jörgen Karlsson skrev:
2525901
Fö kan jag säga att iaf jag har svårt till din tolkning att meningen med tråden var "om det e gay o köra med SH tröjja eller inte."
Det är en för mig förbluffande tolkning.

Tycker jag...

/J

Fast syftet var nog inte att attackera att du kallar en skäggig karl för älskling utan den vedertagna (Om än väldigt missriktade) uttrycket som ordet Gay innebär för 97% av allmänheten.

Last edited:
sandstream skrev:
2525674 Men kom igen nu!

Vem har sagt att Ducati gör bättre hojar än någon annan... :va

Tycker mig bara se dig som försöker bevisa motsatsen..., till vilken nytta???

Det verkar som om du ständig söker efter nån form av bekräftelse på att du valt rätt hoj/märke...:va

Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Back