Ducatiklubben VS Sporthoj?

Status
Ej öppen för fler svar.
Superlight skrev:
2524234 Är det prestandan som är problemet eller pengarna?
Kombinationen.
Jag kan inte få ekvationen att gå ihop. Varför betala mer för något som är tyngre och svagare bara för att det står Ducati på tanken :va

EDIT: Dessutom tilltalar inte Ducatis design mig för fem öre.

EDIT2: Orkar du inte mer tunnis ;)

Last edited:
sandstream skrev:
2524263 Kombinationen.
Jag kan inte få ekvationen att gå ihop. Varför betala mer för något som är tyngre och svagare bara för att det står Ducati på tanken :va

Hela hoj-bagen är ju rätt obegriplig. Det blåser och är obekvämt. Sen kan man dö också.
/J

Eureka skrev:
2524066 200 + kilosklump är mkt jämfört med en japs 170-175 kg
Sedan märks det i kurvor att en ducce gärna åker rakt fram som ett lok.. tung att lägga ner!

Att cruisa med en monster kan jag förstå, men att köra sportigt med en 996 kan jag inte förstå, det är bara en korvmoppe som har gjort sina dagar.

Hmm... har för mig att jag ngn stans läst att Ducati väger sina hojjar med alla oljor och fylld tank, medans japsen väger sina med tom tank och utan oljor.
Observera att jag kan minnas fel och tycker att denna diskussion om vem som är bäst är bara skitsnack.
//T

Eureka skrev:
2524066 200 + kilosklump är mkt jämfört med en japs 170-175 kg
Sedan märks det i kurvor att en ducce gärna åker rakt fram som ett lok.. tung att lägga ner!

Att cruisa med en monster kan jag förstå, men att köra sportigt med en 996 kan jag inte förstå, det är bara en korvmoppe som har gjort sina dagar.

200+ kilo ducce kan jag köpa, den är tung helt orginal.. Men vad är det för japs som orginal väger 170-175 kg körklar med soppa? Riktig vikt alltså.. inte förskönad torrvikt..

Så här är det! :tungan

Jag har så jävla mycket pengar så jag inte vet vad jag skall göra av med dom.
Dessutom vill jag inte ha en sån dussinhoj som skriker så man tror att det kommer en ilsken påtänd katt jagande på vägen.

Dessutom slipper jag runka på kvällarna när jag har varit ute och kört min
L-twin för vibrationerna får det å gå för mig flera gånger när jag kör.
Det gör brewdarna alldeles tokiga då jag kan hålla på hur länge som helst. :yoparty

Så för att sammanfatta det hela så kan man säga att Det helt enkelt kostar en jävla massa pengar att vara unik! manlig! och dessutom en helt jävla otrolig älskare!

End of discussion! :rofl

Snail_shell skrev:
2524307 Så här är det! :tungan

Dessutom slipper jag runka på kvällarna när jag har varit ute och kört min
L-twin för vibrationerna får det å gå för mig flera gånger när jag kör.

Men du brukar runka på kvällarna annars när du inte kör då, eller? Förklara lite.

Snail_shell skrev:
2524307 Det helt enkelt kostar en jävla massa pengar att vara unik! manlig! och dessutom en helt jävla otrolig älskare!

......ingår redan om man är pizzabagare fast det tycker inte "frugers"

Tycker bara det är så jävla kul när personer är så fast vid sitt märke att de försvarar den till 100%
Jag tyckte om min ducce det gjorde jag, men jag saknar ljudet från en R1:a med Akrablås.. det är sång i mina öron, det låter snabbt när ngn drar på i 12.000 varv ++++ men att köra ducce är lite farligt nära en HD snubbe och jag är inte 75 år ännu!

Men ni som älskar ducati berätta lite mer om det här med skälen i Ducati jag får inte kläm på den :)

Att man behöver vara rik för köra Ducati stämmer knappast..
det är ju försäkringen som kostar, en ducce går ju som antikvariat ju!

*Superlight* skrev:
2523630 Min har under de 2åren jag ägt den kostat mig precis över 49000kr totalt inkl köp av en ej ännu monterad vassare motor och en laddregulator som gick sönder vid en krash.

För det har jag en hoj med 125hk/175kg fulltankad vikt, raceöhlinare bak, kittad framgaffel, öhlin styrdämpare, magnesiumfälgar, waveskivor, pwm 6-kolvsok etc etc....

Det innebär att jag har 33000kr att lägga på hojen för att komma upp i din prisklass..., för dom pengarna kan jag få en 996RS motor med 165hk...:D
Helt off topic, men det här låter riktigt intressant. Hur har du fått ner vikten till 175kg fulltankad? Min hoj skulle behöva bantas. Vägde polarens 748:a på Gelleråsen. Den vägde runt 190kg fulltankad. Det va en SP med kolfiber/kevlar tank, kåpor, alles titan/mag, RS front och bak. Magnesium fälgar.

:rofl En tanke som slår mig är att det inte bara är hojens vikt som är viktig.
eatdrink020.gif

Last edited:
Tycker att den här tråden borde få döööööööö nu!
Alla gillar ju tydligen sin egen hoj bäst ändå (inkl undertecknad).
Summa summarum: Ha på dig va du vill när du åker din hoj!

sandstream skrev:
2524263
Dessutom tilltalar inte Ducatis design mig för fem öre.

Varken nya eller gamla designen (999 resp 916)? Ingen annan modell heller? Inte Monster S4RS eller ens hypermotarden?

/Ssss

Last edited:
Den här tråden är rolig. Jag har kommit på varför det finns en Ducatiklubb. Folk orkar nog inte med att stå och försvara sig mot fördomar om dålig kvalitet, taskig effekt och hög vikt. Det är lite som att diskutera musik och hålla på att försvara varför man gillar en viss typ av musik. En del gillar mainstream, lättsmält och hjärndöd musik medans andra föredrar musik med lite tankeverksamhet och musikalisk skicklighet bakom. Jag tänker inte försöka pracka på nån min eminenta musiksmak lika lite som jag HATAR när folk tvingar mig lyssna på radio med allt skräp som kommer därtill.

Superlight skrev:
2524562 Varken nya eller gamla designen (999 resp 916)? Ingen annan modell heller? Inte Monster S4RS eller ens hypermotarden?

/Ssss
Nä, de är rövens fula allihopa :arsele

Mycket tyckande och lite fakta i tråden. Här lite fakta; bara såna som inte kan köra hoj kör Ducati. Det är alltså inte så mycket hojarna som förarna det är fel på :fakta

Nu har inte jag läst hela tråden men....

...idag träffade jag några kompisar som hade Niketröjor.
Själv hade jag en Adidaströja så jag gick därifrån.

:fattartil

Superlight skrev:
2524016 Du känner inte till det här med klaner inom Ducatikollektivet va? 2-ventilare mot 4-ventilare, Monster mot Superbike, Supersport mot vattenkylda etc etc.

Inga bröder här inte.

/Ssss
Så sant, gudarna ska veta att 4-ventilare med insprutning och massa vatten i motorn inte har mer själ än en Indisk ko. Så folk som åker runt på sånt skräp pratar inte jag med :6surkart

Bingo skrev:
2524620 Nä, de är rövens fula allihopa :arsele

Mycket tyckande och lite fakta i tråden. Här lite fakta; bara såna som inte kan köra hoj kör Ducati. Det är alltså inte så mycket hojarna som förarna det är fel på :fakta

Vågar du säga det nu när säsongen är över...:rofl :rofl :rofl :rofl :rofl :rofl :rofl

General E skrev:
2524640 Nu har inte jag läst hela tråden men....

...idag träffade jag några kompisar som hade Niketröjor.
Själv hade jag en Adidaströja så jag gick därifrån.

:fattartil

Starkt gjort av dig..., jag hade3 minst slagit ner en av dem... :hihi

Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...