Ducatiklubben VS Sporthoj?

Status
Ej öppen för fler svar.
sandstream skrev:
2523782 Som ett brev på posten rycker Ducati-ägarna ut och försvarar sitt älskade märke med näbbar och klor. Snart börjar ni väl vifta med handväskorna också :hihi

Angående teknik eller motorer som diskuterade ovan drar alltid Ducati-fantasterna fram 999R eller någon annan snordyr modell och tycker att den ska var jämnställd med en japs som kostar hälften eller mindre.
Lika patetiskt varje gång :rolleyes:

Tycker det är kanon att Ducce-klubben har så många bankörningar, då slipper vi andra, som bara gillar att köra hoj och skiter i vad killen/tjejen bredvid kör, det eviga mässandet om hur bra Ducati är :tummenupp

Det är tyvärr lika patetiskt att se vad du skriver..., vad förväntar du dig om du skriver skit om ett märke någon gillar...,att dom ska hylla dig :va

Vad tror du hade hänt om jag tex skrivit att japshojar är lika tilltalande som kylskåp från tidigt 80-tal ???

Som jag sa innan så måste det vara något som saknas i ditt liv...:D

Skiter själv i vad andra kör för hoj, huvudsaken den personen är lycklig med sitt val...,men..., som jag sagt tidigare.., ska jag köpa något endast för effektens skull så lär det bli en värmepump :D
 
Chii skrev:
2523795 Hur kan ducatiägare vara dryga då deras hojjar inte presterar ens i närheten av en japancykel? Torrkoppling:confused: Kamremm:confused: tekniken känns gammal.

Du är inte så tekniskt insatt överhuvudtaget va...:hihi

Maverick_ou812 skrev:
2523778 Jag håller med dig, sen du lurade mig att köpa en såndäringa Ducati har besvikelserna kommit slag i slag. Duccen är alldeles för lätt att hantera på bana, man blir omåkt av folk på jappshojar med 120 - 170 hk hela hela tiden då man bara har 79 hk i moroten (eller kanke inte...), det är jättesvårt att meka med den, tar minst 2 - 3 minuter att få av alla kåporna, man sliter massor av delar såsom olja, oljefilter och drivpaket. För att inte tala om däck...

Får säga att jag är klart besviken att min SL från 1995 bara har gått 8000 mil men forfarande är en kul hoj att köra. :gnissla
Blir svårt att skaffa en 916 / 996 nu... (eller inte...)

Jo..., vilket helvete vi har :rofl
 
Last edited:
Chii skrev:
2523795 Hur kan ducatiägare vara dryga då deras hojjar inte presterar ens i närheten av en japancykel? Torrkoppling:confused: Kamremm:confused: tekniken känns gammal.

Vissa gillar grönsaks soppa, andra gillar att köra hoj:hojbusa
Vänte lite nu.... undrar vad dom sysslar med i WSBK... kör racing med standardhojmodeller kanske?

"Just one week after Troy Bayliss (Ducati Xerox) clinched a twelfth Rider's title for Ducati at Imola, the Italian manufacturer concluded a perfect season by wrapping up the Manufacturers' crown at the Magny-Cours circuit in France.

The fourteenth Manufacturers' title in nineteen editions of the World Superbike Championship came with Troy Bayliss's fourth place at the end of a fantastic race-long battle in race 1 between the Ducati Xerox rider, Troy Corser (Suzuki), Noriyuki Haga (Yamaha) and eventual winner James Toseland (Honda). Bayliss then produced an astonishing performance in race 2 to take his twelfth win of the year after getting the better of Corser, Toseland and Haga in another extraordinary battle."

:rolleyes:
 
Ni är fan inte sanna!! :huvet

Nog för att Göran Person i bland kunde komma med märklig argumentation och retorik..
Men en så jävla intelligens befriad diskussion som det här har jag aldrig tidigare skådat..

Min är större än din!! Chewsus...

Behandla andra som du själv vill bli behandlad..
Ge fan i folk du tycker är dryga...

Å kör vilket jävla MC märke som passar dig, din personlighet, din plånbok bäst..

Inte fan hånar jag min farsa för att han sitter och åker runt på en gammal Yamma XJ1100 från -84 bara för att jag har en ny ST3 från -06.

HA SKOJ!
var snälla med varandra nu barn!
Det är snart jul! :D
 
Maverick_ou812 skrev:
2523778 Jag håller med dig, sen du lurade mig att köpa en såndäringa Ducati har besvikelserna kommit slag i slag. Duccen är alldeles för lätt att hantera på bana, man blir omåkt av folk på jappshojar med 120 - 170 hk hela hela tiden då man bara har 79 hk i moroten (eller kanke inte...), det är jättesvårt att meka med den, tar minst 2 - 3 minuter att få av alla kåporna, man sliter massor av delar såsom olja, oljefilter och drivpaket. För att inte tala om däck...

Får säga att jag är klart besviken att min SL från 1995 bara har gått 8000 mil men forfarande är en kul hoj att köra. :gnissla
Blir svårt att skaffa en 916 / 996 nu... (eller inte...)

Det är väl lite mitt fel också Micke, eller? he,he...:tuttar :)
 
*Superlight* skrev:
2523844 Det är tyvärr lika patetiskt att se vad du skriver..., vad förväntar du dig om du skriver skit om ett märke någon gillar...,att dom ska hylla dig :va
Vart skrev jag skit om Ducati?
*Superlight* skrev:
Som jag sa innan så måste det vara något som saknas i ditt liv...:D
Tvärtom, det finns för mycket av något otrevligt. Ge dig inte på att gissa bara, det kan ta tid :hihi
 
Ducati Girl skrev:
2523871 Det är väl lite mitt fel också Micke, eller? he,he...:tuttar :)
Näääää.... men det är ditt fel att jag också vill ha en hyper! :D
Ärligt talat... den dan vi alla var uppe i Hässleholm på MCK Vilserunda och du startade 750:n på Shellmacken var dagen då jag bestämde mig. Jag måste ha en Ducce!
 
Maverick_ou812 skrev:
2523858 Vänte lite nu.... undrar vad dom sysslar med i WSBK... kör racing med standardhojmodeller kanske?
Nej, inte direkt...

WSBK-hojarna har inte många skruvar gemensamt med en gathoj, bara ram och motorblock.
Ducati jobbar för att ändra WSBK-reglerna till 2008 så att de ska få köra med 1200-kubiks twinnar, det är för dyrt att få en twin på 1000-kubik att gå som en radfyra på 1000-kubik.
Ducati drar sig ur AMA SBK i USA 2007 då det blir för dyrt för att de ska kunna hänga med.
 
sandstream skrev:
2523902 Nej, inte direkt...

WSBK-hojarna har inte många skruvar gemensamt med en gathoj, bara ram och motorblock.
Ducati jobbar för att ändra WSBK-reglerna till 2008 så att de ska få köra med 1200-kubiks twinnar, det är för dyrt att få en twin på 1000-kubik att gå som en radfyra på 1000-kubik.
Ducati drar sig ur AMA SBK i USA 2007 då det blir för dyrt för att de ska kunna hänga med.
Det är fortfarande standardhojmodeller, max 999 cc... och reglementet är detsamma för alla tillverkare, även jappsen, ingen av dessa är mer std än motsvarande Ducce.
Dessutom pratar jag om resultaten i år anno 2006 här inte om framtiden. Vi kan ju prata lite om historia, den som vi vet något om. 14 märkestitlar av 19 möjliga för Ducati. Svårt att vifta bort med att Ducce inte har prestanda, teknik och racingkunnande jämfört med japanerna som faktiskt är 4 st.
 
sandstream skrev:
2523902 Nej, inte direkt...

WSBK-hojarna har inte många skruvar gemensamt med en gathoj, bara ram och motorblock.
Ducati jobbar för att ändra WSBK-reglerna till 2008 så att de ska få köra med 1200-kubiks twinnar, det är för dyrt att få en twin på 1000-kubik att gå som en radfyra på 1000-kubik.
Ducati drar sig ur AMA SBK i USA 2007 då det blir för dyrt för att de ska kunna hänga med.

Grymt vilken koll du har, men vad fan har detta med sporthojtröjans av eller på då man ska åka bakom Ducceklubbens snyggingar?
 
Maverick_ou812 skrev:
2523927 Det är fortfarande standardhojmodeller, max 999 cc... och reglementet är detsamma för alla tillverkare, även jappsen, ingen av dessa är mer std än motsvarande Ducce.
Dessutom pratar jag om resultaten i år anno 2006 här inte om framtiden. Vi kan ju prata lite om historia, den som vi vet något om. 14 märkestitlar av 19 möjliga för Ducati. Svårt att vifta bort med att Ducce inte har prestanda, teknik och racingkunnande jämfört med japanerna som faktiskt är 4 st.
Jag tror du missförstår mig lite.
Ducati Xerox och Troy Bayliss var helt klart bäst i år och väl värda vinsten.
Men det är INTE standardhojar i den bemärkelsen att man kan köpa något likvärdigt på gatan. Det är som sagt bara ramen och motorblocket som är original, ALLT annat är bytt. Tex kostar Suzukis anti-spinn/anti-wheelie system från Mitsubishi ca 350.000 dollar PER HOJ!

Att Ducati vunnit de flesta åren beror på att tävlingen haft regler som missgynnar de som inte har twinmotorer. Lite elakt har WSBK kallats Ducati-cup och det är först de senaste åren radfyrorna kunnat tävla på lika villkor så som Ducati-fan ska man inte dra för stora växlar på historien.
 
sandstream skrev:
2523893 Vart skrev jag skit om Ducati?
Jag menade inte dig personligen i just denna tråden.., skrev bara i "du" form.., trodde du skulle fatta.., men tydligen inte...:rolleyes:


sandstream skrev:
2523893 Tvärtom, det finns för mycket av något otrevligt. Ge dig inte på att gissa bara, det kan ta tid :hihi

Same same....:näsblod

sandstream skrev:
2523949
Att Ducati vunnit de flesta åren beror på att tävlingen haft regler som missgynnar de som inte har twinmotorer. Lite elakt har WSBK kallats Ducati-cup och det är först de senaste åren radfyrorna kunnat tävla på lika villkor så som Ducati-fan ska man inte dra för stora växlar på historien.

Vad hindrade japsarna från att tävla med twin då.....:D
 
Last edited:
har själv haft en 996:a och det är som jämföra en Fiat från 82 med en 93 Aero från 05!
Har man inte en mekaniker efter sig i en bil full av reservdelar så törs man ju inte köra längre än vad 2 Ml bensin räcker till.
Personlighet ?
NJa.. tror folket som säger det skulle behöva lite terapi i kärlek och prova på det motsatta könet istället!
Man betalar 3 ggr mer för ngt som presterar hälften så bra, tung stor och låter som motorn rasar när som helst, är det ljudet från GUD ?
Att 1 av 4 Duccar dras med fel är ju ingen avvikelse det ingår i deras produktion och anses "normalt" vad kan man begära för folk som skruvar med en hand och röker med den andra samtidigt som de läser en porrig blaska om hur grymma Japsarna är på bygga hojar! Det kan ju bara sluta i en sak.. = Ducati :)

Nep... 916, 996, 998, 748, må varit fina, men det var några år sedan!
Nu när t.ex R1:an blev så mkt snyggare från 04:an och uppåt då Ducati gör bara fulare och fulare finns ju ingen anledning till att köra skrot eller ? :p
 
Vad hindrade japsarna från att tävla med twin då.....
*skrattar* där satt den!
tada tam tan disch
music024.gif
 
Som sagt -

huruvida tröja av eller på - så svarar vi som sagt:

:felämne

The fourteenth Manufacturers' title in nineteen editions of the World Superbike Championship


Men vi vet ju alla att "italienarna" fuskat sig igenom alla dessa rejs - om och om igen...

:corn
 
PeGe skrev:
2523939 Grymt vilken koll du har, men vad fan har detta med sporthojtröjans av eller på då man ska åka bakom Ducceklubbens snyggingar?
Ingenting, det vara bara ett svar på ett av dina vapenbröders inlägg.
 
Eureka skrev:
2523987 har själv haft en 996:a och det är som jämföra en Fiat från 82 med en 93 Aero från 05!
Har man inte en mekaniker efter sig i en bil full av reservdelar så törs man ju inte köra längre än vad 2 Ml bensin räcker till.
Personlighet ?
NJa.. tror folket som säger det skulle behöva lite terapi i kärlek och prova på det motsatta könet istället!
Man betalar 3 ggr mer för ngt som presterar hälften så bra, tung stor och låter som motorn rasar när som helst, är det ljudet från GUD ?
Att 1 av 4 Duccar dras med fel är ju ingen avvikelse det ingår i deras produktion och anses "normalt" vad kan man begära för folk som skruvar med en hand och röker med den andra samtidigt som de läser en porrig blaska om hur grymma Japsarna är på bygga hojar! Det kan ju bara sluta i en sak.. = Ducati :)

Nep... 916, 996, 998, 748, må varit fina, men det var några år sedan!
Nu när t.ex R1:an blev så mkt snyggare från 04:an och uppåt då Ducati gör bara fulare och fulare finns ju ingen anledning till att köra skrot eller ? :p

Coolt.. det gör mig bara mer stolt efter sommarens bankörningar...:tummenupp
 
sandstream skrev:
2524004 Ingenting, det vara bara ett svar på ett av dina vapenbröders inlägg.

Du känner inte till det här med klaner inom Ducatikollektivet va? 2-ventilare mot 4-ventilare, Monster mot Superbike, Supersport mot vattenkylda etc etc.

Inga bröder här inte.

/Ssss
 
*Superlight* skrev:
2523958 Jag menade inte dig personligen i just denna tråden.., skrev bara i "du" form.., trodde du skulle fatta.., men tydligen inte...:rolleyes:
En logik jag tror du är ensam om :lol
*Superlight* skrev:
Vad hindrade japsarna från att tävla med twin då.....:D
Det var nog mest ett principbeslut från många av de japanska tillverkarna att de inte ville vara med för att reglerna gynnade Ducati och andra twintillverkare. Honda försökte dock och vann 1997.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Back
Top