Ducatiklubben VS Sporthoj?

Status
Ej öppen för fler svar.
Fakkverk skrev:
2524028 Av ren nyfikenhet bara, vilken eller vilka Ducati anser du vara stora och tunga och vad jämför du med?

/ Johan

200 + kilosklump är mkt jämfört med en japs 170-175 kg
Sedan märks det i kurvor att en ducce gärna åker rakt fram som ett lok.. tung att lägga ner!

Att cruisa med en monster kan jag förstå, men att köra sportigt med en 996 kan jag inte förstå, det är bara en korvmoppe som har gjort sina dagar.

sandstream skrev:
2524021 En logik jag tror du är ensam om :lol
Det var nog mest ett principbeslut från många av de japanska tillverkarna att de inte ville vara med för att reglerna gynnade Ducati och andra twintillverkare. Honda försökte dock och vann 1997.

Precis som det väl innan har varit ett principbeslut för Ducati att just köra twin..., hursomhelst så ändrades reglerna men Ducati finns kvar och vann som sagt även i år...

Tvärtom är d:D et helt enkel logik..., precis som om jag skulle fråga dig såhär tex;

"Hur tror du att du skulle bli bemött om du skrev skit om någon"

jo just det angående tröja av eller på så föreslår jag ett galon klätt linne för dem som tycker att det är vattenavisande med bomull. För dem som använder tröjan som värme element kan jag varmt rekomondera ett hellyhansen (eller liknande kvalitetsmärke?) underställ...

Biker66 skrev:
2523332 Hmm..det låter som om det var vi som parkerade samtidigt som på gottröramacken igår.
De övriga hojåkarna byter några ord som vanligt, pratar och skrattar.
Ducatisterna, niente.

När jag sedan läser ditt inlägg faller bitarna på plats...
Jag har iaf roligare när jag kan umgås med andra hojåkare ;)

Ja jag kommer ihåg din hoj!

Last edited:
Eureka skrev:
2524066 200 + kilosklump är mkt jämfört med en japs 170-175 kg
Sedan märks det i kurvor att en ducce gärna åker rakt fram som ett lok.. tung att lägga ner!

Att cruisa med en monster kan jag förstå, men att köra sportigt med en 996 kan jag inte förstå, det är bara en korvmoppe som har gjort sina dagar.

I all sin enkelhet måste jag säga att detta var ett av de mer kraftfulla angreppen på ducce. De andra vågar bara raljera om duccemyten, få vågar utmana myten om duccens överlägsna vägegenskaper!

Vad ska hända nu? :näsblod

Bonnie skrev:
2524177 I all sin enkelhet måste jag säga att detta var ett av de mer kraftfulla angreppen på ducce. De andra vågar bara raljera om duccemyten, få vågar utmana myten om duccens överlägsna vägegenskaper!

Vad ska hända nu? :näsblod

nu tar vi livet av oss eller skaffar en Höna att posa med :tungan

Eureka skrev:
2524024 Vaddå ? Att få leda hojen de 4 sista varven för motorn rasat eller för att kommit sist ? :va
Om man inte kan så är det bäst att ge fan i att meka själv ... fast det gäller alla fordon, t o m gräsklippare.
Det börjar närma sig 5000 mil på Ducce de senaste tre säsongerna ... frun ungefär lika långt på sina.
Vi har inte promenerat en meter med våra hojar ... vad misslyckades du med?

Jag gillar inte heller folk som kör japanska twinnar...........

.......hoppsan, jag kör visst en japansk twin :va

ElTempoGigante skrev:
2521843 Hej alla glada, var ute tidigt denna härliga dag för att köra lite hoj, skulle åka med en kompis som kör Ducati, och vi skulle möta upp 2 killar som också kör Ducati, själv kör jag en Sv1000s och tänkte ha på mej min kära "sporthojströja" som många här säkert också har. Men min polare sa åt mej att jag inte skulle ha tröjan på mej nu när vi skulle köra med hans ducce-polare, jag frågade varför? Han svarade att hans polare skulle nog bli sura, och att "sporthoj" killarna bara är snorisar med "räk-ettor som bara kan köra fort rakt fram.. eller nåt liknande. Har jag missat nåt eller, tycker japsåkare och italien-åkarna illa om varandra? tycker det är kul att folk har samma intresse, skiter väl vad det är för hoj jag hälsar till eller vad det står på tröjan... Trist och omoget..

Jag hade fixat en såndär "pisströja" där en yamaha kissar på ducati eller liknande och sen åkt med dom häftiga ducce snubbarna :yoparty

Typ såhär
http://www.danmobility.se/product.asp?c=756984345&n=1225798875&pn=1225805816

Last edited:
Ducati for life skrev:
2524075 Sandstream - varför kör du Suzuki & inte Kawasaki?
Jag gillar Suzukis hojar, utseende, kvalité, prestanda och pris.
Kawasaki, Honda och Yamaha gör nog kvalitetsmässigt precis lika bra hojar och prestandamässigt är det inte mycket som skiljer dem åt men Suzuki är det som har tilltalat mig genom åren.

Ducati gör säkert fina hojar de också men en ny Ducati som motsvarar min i prestanda till samma pris finns inte.

Ducati for life skrev:
2524193 nu tar vi livet av oss eller skaffar en Höna att posa med :tungan

Jag som trodde att det var de där kurviga bergsvägarna vid Como och Gardasjön som gjorde att alla ducce sopade banan med japsen så fort det svängde.

Italiensk ingenjörsteknik som noga finslipats genom idoga provkörningar på livsfarliga serpentinvägar i hällande regn. Kanske inte snabbast rakt fram, men att ständigt kapa tiondelar i kurvorna genom en helt överlägsen teknik och erfarenhet.

Vad ska jag nu tro på?

Kanske Sandstream haft rätt hela tiden...

Eureka skrev:
2524024 Vaddå ? Att få leda hojen de 4 sista varven för motorn rasat eller för att kommit sist ? :va
Peter Sköld praktiserade väl den taktiken i Nordic Superbike säsongen 2005 :hihi

Om nu Duccarna hade varit så otroligt bra när det svänger, mekaniskt pålitliga och gått som rakter hade väl de flesta som kör roadracing i Sverige kört Ducati.
Undra varför de inte gör det :va

Status
Ej öppen för fler svar.
Back