emullo skrev:2524009Coolt.. det gör mig bara mer stolt efter sommarens bankörningar...![]()
Vaddå ? Att få leda hojen de 4 sista varven för motorn rasat eller för att kommit sist ?

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
emullo skrev:2524009Coolt.. det gör mig bara mer stolt efter sommarens bankörningar...![]()
Eureka skrev:2523987har själv haft en 996:a...
Eureka skrev:2524024Vaddå ? Att få leda hojen de 4 sista varven för motorn rasat eller för att kommit sist ?![]()
Fakkverk skrev:2524028Av ren nyfikenhet bara, vilken eller vilka Ducati anser du vara stora och tunga och vad jämför du med?
/ Johan
emullo skrev:2524029inget av de ovanstående.. mer gissningar?
sandstream skrev:2524021En logik jag tror du är ensam om
Det var nog mest ett principbeslut från många av de japanska tillverkarna att de inte ville vara med för att reglerna gynnade Ducati och andra twintillverkare. Honda försökte dock och vann 1997.
PeGe skrev:2524069Poserade i depån?
Eureka skrev:2524066Sedan märks det i kurvor att en ducce gärna åker rakt fram som ett lok.. tung att lägga ner!
Biker66 skrev:2523332Hmm..det låter som om det var vi som parkerade samtidigt som på gottröramacken igår.
De övriga hojåkarna byter några ord som vanligt, pratar och skrattar.
Ducatisterna, niente.
När jag sedan läser ditt inlägg faller bitarna på plats...
Jag har iaf roligare när jag kan umgås med andra hojåkare![]()
Eureka skrev:2524066200 + kilosklump är mkt jämfört med en japs 170-175 kg
Sedan märks det i kurvor att en ducce gärna åker rakt fram som ett lok.. tung att lägga ner!
Att cruisa med en monster kan jag förstå, men att köra sportigt med en 996 kan jag inte förstå, det är bara en korvmoppe som har gjort sina dagar.
Bonnie skrev:2524177I all sin enkelhet måste jag säga att detta var ett av de mer kraftfulla angreppen på ducce. De andra vågar bara raljera om duccemyten, få vågar utmana myten om duccens överlägsna vägegenskaper!
Vad ska hända nu?![]()
Om man inte kan så är det bäst att ge fan i att meka själv ... fast det gäller alla fordon, t o m gräsklippare.Eureka skrev:2524024Vaddå ? Att få leda hojen de 4 sista varven för motorn rasat eller för att kommit sist ?![]()
ElTempoGigante skrev:2521843Hej alla glada, var ute tidigt denna härliga dag för att köra lite hoj, skulle åka med en kompis som kör Ducati, och vi skulle möta upp 2 killar som också kör Ducati, själv kör jag en Sv1000s och tänkte ha på mej min kära "sporthojströja" som många här säkert också har. Men min polare sa åt mej att jag inte skulle ha tröjan på mej nu när vi skulle köra med hans ducce-polare, jag frågade varför? Han svarade att hans polare skulle nog bli sura, och att "sporthoj" killarna bara är snorisar med "räk-ettor som bara kan köra fort rakt fram.. eller nåt liknande. Har jag missat nåt eller, tycker japsåkare och italien-åkarna illa om varandra? tycker det är kul att folk har samma intresse, skiter väl vad det är för hoj jag hälsar till eller vad det står på tröjan... Trist och omoget..
Jag gillar Suzukis hojar, utseende, kvalité, prestanda och pris.Ducati for life skrev:2524075Sandstream - varför kör du Suzuki & inte Kawasaki?
Ducati for life skrev:2524193nu tar vi livet av oss eller skaffar en Höna att posa med![]()
Peter Sköld praktiserade väl den taktiken i Nordic Superbike säsongen 2005Eureka skrev:2524024Vaddå ? Att få leda hojen de 4 sista varven för motorn rasat eller för att kommit sist ?![]()
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |