Ducatiklubben VS Sporthoj?

Status
Ej öppen för fler svar.
amullo skrev:
2524292 200+ kilo ducce kan jag köpa, den är tung helt orginal.. Men vad är det för japs som orginal väger 170-175 kg körklar med soppa? Riktig vikt alltså.. inte förskönad torrvikt..
De lättaste literhojarna (R1000 och ZX-10R) ligger precis under 200 Kg fulltankade enligt Bikes egna vägningar.
Tex Suzukis 166 Kg för R1000 -05 är nog till och med utan luft i däcken :D

Eureka skrev:
2524416 Tycker bara det är så jävla kul när personer är så fast vid sitt märke att de försvarar den till 100%
Och det är samma sak varje gång vilket tråd efter tråd bevisar :lol

Last edited:
Maverick_ou812 skrev:
2523898 Näääää.... men det är ditt fel att jag också vill ha en hyper! :D
Ärligt talat... den dan vi alla var uppe i Hässleholm på MCK Vilserunda och du startade 750:n på Shellmacken var dagen då jag bestämde mig. Jag måste ha en Ducce!

Fniss.. :hihi Jo, jag kommer ihåg din blick när vi var på MCK Vilserundan he,he...Visste att du inte skulle kunna låta bli att köpa en. Så jag blev inte speciellt förvånad när du köpte din Ducce och faan vad snyggt du kör med den på bana!:tummenupp ...:D Roligast var när du hade fighten med R1an i somras!!:yoparty

Argyle skrev:
2522188 HAHAHA lol det finns ju en anledning till varför Ducati lämnade MotoGP TWIN suger SOM FAN.

Och vilken planet kommer du i från då?

Jojo, ducce suger, de har ju bara vunnit SBK två år i rad nu, det suger ju, för er jappsare :P

Men vad det gäller trådämnet så har jag inget mot jappsare, eller jappsåkare, och du hade gärna fått ha SH tröjan om du hade åkt med mig.

Bingo skrev:
2524620 bara såna som inte kan köra hoj kör Ducati. Det är alltså inte så mycket hojarna som förarna det är fel på :fakta

Trodde att folk som inte kan köra hoj körde bil.
Typ: Volvo, Saab, Honda eller Suzuki :tungan

LiNiC skrev:
2524759 Trodde att folk som inte kan köra hoj körde bil.
Typ: Volvo, Saab, Honda eller Suzuki :tungan

Vaaaa, kallar du det för bilar....:fatta! det får du väl inte göra heller...., det förstår du väl :va :rofl :rofl :rofl

*Superlight* skrev:
2524805 Vaaaa, kallar du det för bilar....:fatta! det får du väl inte göra heller...., det förstår du väl :va :rofl :rofl :rofl
*skrattar* Nä jag vet men jag kunde inte låta bli ! :skrattaåt

sandstream skrev:
2524705 De lättaste literhojarna (R1000 och ZX-10R) ligger precis under 200 Kg fulltankade enligt Bikes egna vägningar.
Tex Suzukis 166 Kg för R1000 -05 är nog till och med utan luft i däcken :D

Precis under 200kg.. Ganska långt kvar ner till 170 därifrån eller hur.

Sen kan vi ju IOFS börja diskutera effektsiffor också, men då blir det ju lite väl off-topic. Jag vet egentligen inte hur diskussionen blev om hojarna i fråga..

Men för att komma tilbaka på topic så har jag kört med både SH och ducceklubben ett antal gånger. Folk får väl ha på sig vad de vill när de kör och att reagera på en tröja som en person har utanpå skinnstället är väl skitsamma.. Huvudsaken är ju att man har rätt skyddsutrustning på sig. Tröja eller inte är väl mest en frågan om image (vilket det också kommits fram till i tidigare trådar). Vill man ha en svart tröja på sig så man syns sämre i trafiken så varsegod! Jag väljer hellre en jacka eller tröja i en färg som gör att jag syns bättre. Om jag nu har något utanpå skinnstället överhuvudtaget. Vilket enbart händer när det är kallt ute.

Last edited:
Maverick_ou812 skrev:
Får säga att jag är klart besviken att min SL från 1995 bara har gått 8000 mil men forfarande är en kul hoj att köra. :gnissla
Det sitter samma motor i den som i Honda Silver Wing va :va

Bifogat

• sw_fb.jpg
    sw_fb.jpg
    22.6 KB · Visningar: 48
amullo skrev:
Jag väljer hellre en jacka eller tröja i en färg som gör att jag syns bättre.
Och avleder uppmärksamheten från hojen ;)

sandstream skrev:
2524240 Peter Sköld praktiserade väl den taktiken i Nordic Superbike säsongen 2005 :hihi

Om nu Duccarna hade varit så otroligt bra när det svänger, mekaniskt pålitliga och gått som rakter hade väl de flesta som kör roadracing i Sverige kört Ducati.
Undra varför de inte gör det :va

För att de är fattiglappar, och inte har rika pappor som jag :)

Om jag skulle börja med RR nu skulle jag köpa en Desmosedici på stört, äh vaffan, jag köper en i alla fall, och glänser med hemma vid korvmojen.

Ner med fattiglapparna, fast man måste ju tycka litet synd om dem som måste hålla sig till de japanska, billiga, kylskåpsliknande, klondesignade budgetalternativen; och inte har råd med italienskt kvalitetsdesign.

Viva la Capitalisma :yoparty

*Superlight* skrev:
2524729 Synd bara att du inte förstått vad det bevisar :hihi
Snälla, förklara vad jag menade :rolleyes:
LowFlyer skrev:
2524757 Och vilken planet kommer du i från då?
Jojo, ducce suger, de har ju bara vunnit SBK två år i rad nu, det suger ju, för er jappsare :P
Han kanske kommer från samma planet som du?
Till din planet verkar inte WSBK-resultaten för 2005 ha kommit fram ännu :rofl

LowFlyer skrev:
2524958 För att de är fattiglappar, och inte har rika pappor som jag :)
Prova på att ge ett seriöst svar om du kan, du lär bli först. Ingen annan Ducati-fantast har kunnat svara på frågan hittills.

Last edited:
sandstream skrev:
2525050 Snälla, förklara vad jag menade :rolleyes:
Han kanske kommer från samma planet som du?
Till din planet verkar inte WSBK-resultaten för 2005 ha kommit fram ännu :rofl
Äh OK då, det var 2004 som de vann, men 2005 vann en sån där japs så det året räknas inte, QED :)

sandstream skrev:
2525050 Synd att din argumentationsteknik är så bristfällig att du måste köra med små hihi när du inte vet vad du ska skriva :rolleyes:l

Som om nån argumentationsteknik skulle behövas...., ditt ovanstående + flera andra inlägg visar ju tydligt på vilken nivå du lagt ribban... hihihihi

P.S. Alla här vet ju ändå att du är drabbad av svenska sjukan.....hihihihi

sandstream skrev:
2525050 Prova på att ge ett seriöst svar om du kan, du lär bli först. Ingen annan Ducati-fantast har kunnat svara på frågan hittills.

Varför ge ett seriöst svar, som jag f.ö inte har något, på denna o så seriösa fråga i denna o så o-seriösa tråd, som inte ens handlade om detta från början.

Du kan nog oa-hela-natten angående seriösa svar på den frågan, men då har du nog valt fel tråd för det. Jag föreslår att du öppnar någon av dina gamla trådar i ämnet.

/PS: Fan vad alla blev aggro i den här tråden då, jag säger bara *grouphug* (förutsatt att den är tröjlös, och att inga som inte tycker om Ducati får vara med ;))

Last edited:
*Superlight* skrev:
2525098

P.S. Alla här vet ju ändå att du är drabbad av svenska sjukan.....hihihihi
:D ta inte upp den här du vet ju hur det sluta sist någon tog upp den *ASG*

Är det inte lite :felämne nu?

Denna mycket intressanta tråd skall ju handla om det e stört o köra med SH tröjja eller inte. Inte om Ducce vs Japs, någon som missat det?

[sedan kan man undra vad FAN trådskaparen skall dra in hela ducatiklubben med X antal tusen medlemmar, vad fan det har med saken att göra.]

Som tur är, när jag vaknade i morse var det fortfarande demokrati i svedala. Dock inom vissa gränser så klar ( får inte tycka illa om homos, eller etniska grupper.. men det lämnar vi till en annan gång).

Det är fånigt att köra med SH tröjja. Ser riktigt Gay ut, hajjar inte varför någon gör det. Är det för att man inte kan köra jätte snabbt, utan bara att det skall se ut som det? Är det för att man vill visa att man tillhör SH med massa medlemmar (inget fel med det) (alltifrån glidare till platsmissiler)?
Eller är det helt enkelt för man fryser? Eller för att man själv tycker man ser skit cool ut?

Spelar ingen roll för mig vad svaret är. Jag tycker det är skit fånigt, oavsett om föraren kör en Ducce 999R eller en Honda NTV.

Men det är MIN(!) åsikt. DU behöver inte gilla den, men den är min.

Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Back