Ducatiklubben VS Sporthoj?

Status
Ej öppen för fler svar.
*Superlight* skrev:
2525914 Vem har sagt att Ducati gör bättre hojar än någon annan... :va

Tycker mig bara se dig som försöker bevisa motsatsen..., till vilken nytta???

Det verkar som om du ständig söker efter nån forma av bekräftelse på att du valt rätt hoj/märke...:va

Är det 2 superlights på detta forum...jag e f-n förvirrad ??

Pawwe skrev:
2525917
Sorry, ordvalet var fel Jörgen My bad.......

Vad bra, det kläder dig bättre.
Då jag tar bort mitt inlägg. Tycker du skriver bra annars.

Mvh
J

Förlåt om jag kommer in sent och inte har läst allt, men jag tror att det finns några som bör se upp för en o annan ducce och nån "såkallad" hd i vår :D
Jag kan ta på en tröja, men då får den se ut precis som stället så den inte syns, bara för att fixa flugorna *aaaaahhhaaa*

/tompa

TomTom skrev:
2525982 Förlåt om jag kommer in sent och inte har läst allt, men jag tror att det finns några som bör se upp för en o annan ducce och nån "såkallad" hd i vår :D
Jag kan ta på en tröja, men då får den se ut precis som stället så den inte syns, bara för att fixa flugorna *aaaaahhhaaa*

/tompa

Hej Tom!!
Ja det kommer bli en sjukt kul skruvarvinter om allt går i lås med våra nya motorer! :hihi

Man jag kan nog inte vara med och tävla i kurvorna, till skillnad från du och din hoj!! :D

Syns i garaget!!
/J

TomTom skrev:
2525982 Förlåt om jag kommer in sent och inte har läst allt, men jag tror att det finns några som bör se upp för en o annan ducce och nån "såkallad" hd i vår :D

/tompa

..ha ha ! Ryktena sägs att du har setts med en svart K5:a utav märket Suzuki på vägarna i roslagen, även på banor ! Hur förklarar du det ??? Tror att föraren av den svarta även hade en svart tröja (dock inte sphojströja) sent på hösten.... :)

Jezzzus vilken underhållande tråd, har läst och skrattat massor ! Är det verkligen så att ni läser era inlägg som ni postar :va En del inlägg är jue grymt bra sarkasm och ironi och en del hoppas jag är det...:rolleyes:(inte minst för mänsklighetens skull) Reagerade på det här med service kostnad på en ducce, hur många lämnar in sin ducce på service på ngn av dom stora firmorna ? Kostnad för det ? jag vet inte men skulle gärna vilja ha ett seriöst svar på vad "normal" service kostar för en ducce....

Ang Sandstream VS "Alla ducceåkare i världen" är jue underbart ! Han älskar och retas med spaggefantasterna... Provade en spagge förra året (996) och det va ett härligt chassi som bara blev stadigare jue mer man öste på :tummenupp Vet bara att jag saknade (obs saknade känslomässigt, inte NÖDVÄNDIGT) effekten från motorn i vissa lägen ! Grymt att ni har så mkt bankörningar ! Lite avis på just den biten, men inte tillräckligt för att överge min älskade lakrits som bara tuffar på hur jag än behandlar den...

Nu kramas vi i fortsättningen va :D /M

P.s DIN hoj Tom saknar INTE effekt.... Garvar varje gång vi åker (blivit för sällan i år bara...)

Last edited:
Triggerhappy skrev:
2525921 Är det 2 superlights på detta forum...jag e f-n förvirrad ??

Japp minst, men jag är den ursprungliga eller the Superlight :tummenupp

EDIT: varför jag gillar Ducati - de är designade och tittar man lite närmre på hojarna ser man att arbetet håller en annan kvalitet än löpande-band-japanska hojar. Såg några svetsfogar på en ram på en r6 och blev allvarligt illamående, så satans fult/slarvigt gjort. Sen att min hoj bara har knappa 120 hk original (1997:a) gör mig inget. Jag blir bara glad om jag lyckas köra om nån japansk missil på nån bankörning med mitt effektunderläge. Det brukar funka hyfsat (dock aldrig på rakorna).

/Mackan

Last edited:
Nogger skrev:
2526233 Reagerade på det här med service kostnad på en ducce, hur många lämnar in sin ducce på service på ngn av dom stora firmorna ? Kostnad för det ? jag vet inte men skulle gärna vilja ha ett seriöst svar på vad "normal" service kostar för en ducce....

Nu pratar vi aukt. verkstäder. Priserna har jag själv ringt runt och kollat när jag hade min Ducce. Kollade verkstäder i Halland, Skåne och Biscaya upp mot Linköping (eller vart det är).

För 2-ventilad Ducster (Monster, SS, SS i.e., m.fl.):
Stor service inkl ventiljust: 4000-6000kr.

För 4-ventilad hyper (748, 749, 916, 996, 999 osv):
Stor service inkl ventiljust: 6000-9000kr.

Priserna har en tendens att dra sig åt det dyra gränsvärdet oftast.

Tyvärr ska dubbelt så många ventilspel kollas på en desmospis jmfrt med en jappsare med ventilfjädrar. Dessutom omständigare om jag förstått de hele rätt. Dubbelt så många spel > längre verkstadstid > dyrare.

Notera att priserna gäller STORA servicen som görs vart 2000:e mil. Lilla servicen (som också innebör ventilkoll) kostar 1-2 papp mindre.

Nu kan ducatisterna kanske dra deras egna servicepriser?

Nogger skrev:
2526233 ..ha ha ! Ryktena sägs att du har setts med en svart K5:a utav märket Suzuki på vägarna i roslagen, även på banor ! Hur förklarar du det ??? Tror att föraren av den svarta även hade en svart tröja (dock inte sphojströja) sent på hösten.... :)

Jezzzus vilken underhållande tråd, har läst och skrattat massor ! Är det verkligen så att ni läser era inlägg som ni postar :va En del inlägg är jue grymt bra sarkasm och ironi och en del hoppas jag är det...:rolleyes:(inte minst för mänsklighetens skull) Reagerade på det här med service kostnad på en ducce, hur många lämnar in sin ducce på service på ngn av dom stora firmorna ? Kostnad för det ? jag vet inte men skulle gärna vilja ha ett seriöst svar på vad "normal" service kostar för en ducce....

Ang Sandstream VS "Alla ducceåkare i världen" är jue underbart ! Han älskar och retas med spaggefantasterna... Provade en spagge förra året (996) och det va ett härligt chassi som bara blev stadigare jue mer man öste på :tummenupp Vet bara att jag saknade (obs saknade känslomässigt, inte NÖDVÄNDIGT) effekten från motorn i vissa lägen ! Grymt att ni har så mkt bankörningar ! Lite avis på just den biten, men inte tillräckligt för att överge min älskade lakrits som bara tuffar på hur jag än behandlar den...

Nu kramas vi i fortsättningen va :D /M

P.s DIN hoj Tom saknar INTE effekt.... Garvar varje gång vi åker (blivit för sällan i år bara...)

Jisses din lilla smöris...säg nu vad du tänker istället !! :D

*Superlight* skrev:
2525983 Självinsikt är ett steg i rätt riktning...:hihi

Men för att svara på din fråga..., vi är tom 3st.....

Hur håller ni reda på på varandra då ??
Jag kom på det:
Mr Superlight 1= Han med kolfiberframskärm med DP märke köpt på E-bay för 30USD.
Mr Superlight 2= Han med självservande 80 tals motor, starta den så går den bra...bättre å bättre faktiskt.
Mr Superlight 3= Han som helst dricker kaffe med grädde men inte vågar erkänna det för sina Espresso sörplande vänner

:D

Last edited:
sandstream skrev:
2525674 Men kom igen nu!
Kan ingen Ducati-fantast förklara varför puckona som kör roadracing i Sverige är så korkade att de kör japaner när det finns mycket bättre hojar från Ducati?
För att de har läst BAJK...? :tummenupp

sandstream skrev:
2525674 Men kom igen nu!
Kan ingen Ducati-fantast förklara varför puckona som kör roadracing i Sverige är så korkade att de kör japaner när det finns mycket bättre hojar från Ducati?

Alla är inte kvalifierade att köra ducce?? :tungan ;-)

Edit: fan mina smileys fungerar fortfarande inte.... hmmm..
ngn som vet va felet är??

Joo nu gör de det! :D
//T

MrTombola skrev:
2526406 Edit: fan mina smileys fungerar fortfarande inte.... hmmm..
ngn som vet va felet är??

//T

Felkod 40, most likely.

Jag tycker det är pinsam attityd från många (inte alla dock) av ducatisterna här.

Triggerhappy skrev:
2526357 Jisses din lilla smöris...säg nu vad du tänker istället !! :D

Ok då !! Jag är J-ligt trött på alla ducatister som pratar om själ mm... när dom åker runt på en rörhög som dom tror har mkt bättre vrid än moderna literhojar från japan, eftersom dom inte provkört (gud förbjude) ngt annat än sina skramlande, rasslande italienare dom sista 10-15 åren och eftersom dom är "inlåsta" på sina egna bandagar så vet dom inte själva hur fort/långsamt det går runt banorna då dom är omgivna av 70-80 hk effektmonster som svischar runt öronen...

Min har ingen själ men en underbar motor och chassi m fantastiskt sköna bromsar som funkar i alla dom farter hojen är byggd för....

Jävla trigger :mad: Du lockade fram min verkliga sida :D

P.S Alla är inte kvalificerade att köra ducce va det ngn som skrev jag skulle vilja ändra det till att alla inte HAR RÅD att vare sig köpa eller äga en, så det finns en salig blandning förare där som i alla hojläger och NEJ du måste inte ha en tröja för att åka suzuki... *asg*

Last edited:
Zee skrev:
2526408 Felkod 40, most likely.

Jag tycker det är pinsam attityd från många (inte alla dock) av ducatisterna här.

Jag tycker det är pinsam attidyd från många här.. varför menar du just
de som kör Ducati ?

imaster skrev:
För att japanarna har bättre vikt/effektförhållande, och finns mer och billigare reservdelar till? Vad söker du bekräftelse för? :va
Jag söker bekräftelse för att myten om att Ducati skulle vara mycket bättre än japsarna när det börjar svänga just är en myt.
Om det inte vore en myt skulle ju alla standardklasser i svensk roadracing domineras av Ducati.
*Superlight* skrev:
2525914 Vem har sagt att Ducati gör bättre hojar än någon annan... :va
Tycker mig bara se dig som försöker bevisa motsatsen..., till vilken nytta???
Se ovan.
*Superlight* skrev:
Det verkar som om du ständig söker efter nån form av bekräftelse på att du valt rätt hoj/märke...:va
Oj, då har du nog lite problem med läsförståelsen, jag beklagar.
Superlight skrev:
2526303EDIT: varför jag gillar Ducati - de är designade och tittar man lite närmre på hojarna ser man att arbetet håller en annan kvalitet än löpande-band-japanska hojar.
Svårt att inte skratta sig harmynt när man läser sånna floskler :hihi

Tror du Ducati är ensam om att "designa" sina hojar?
Japanerna trycker förstås bara på en knapp och springer sedan med spänd förväntan till andra änden av det löpandbandet för att se vad som kom ut :rolleyes:

2004 producerade Ducati 40.000 hojar och jag gissar att det är ännu fler nu per år.
Det kräver självklart massproduktion och inte något romatiskt handknackande.

Nogger skrev:
[ ..ha ha ! Ryktena sägs att du har setts med en svart K5:a utav märket Suzuki på vägarna i roslagen, även på banor !
Jaså, det är en glass som springer mellan fötterna på mig jämt :tuttar
jävligt snabb glass ...*mummel*
Nogger skrev:
2526233Tror att föraren av den svarta även hade en svart tröja (dock inte sphojströja) sent på hösten.... :)
varför tror du att jag hittade på att hojen är nerplockad...:näsblod

Nogger skrev:
2526233 ...

Reagerade på det här med service kostnad på en ducce, hur många lämnar in sin ducce på service på ngn av dom stora firmorna ? Kostnad för det ? jag vet inte men skulle gärna vilja ha ett seriöst svar på vad "normal" service kostar för en ducce....

Jag cashar 3900 ganska exakt för min 1000mila hos aut. duccesäljare.
Inte så superdyrt. Men visst finns det mkt dyrare varianter av även japs och duccar?
En 748 tar de t ex 5000 för 1000 mila.
Vad kör du för intervall (600 mil?) och vad kostar dem st?
Själv tror jag att det dära jämnar ut sig med tiden. Det som kan va dyrt är väl att chimsa om eller byta ngn vipparm (du vet den tvångsstyrda :tummenupp ventillyftaren,) i duccen.

Där har du ett seriöst svar. :)

Nogger skrev:
2526419 Ok då !! Jag är J-ligt trött på alla ducatister som pratar om själ mm... när dom åker runt på en rörhög som dom tror har mkt bättre vrid än moderna literhojar från japan, eftersom dom inte provkört (gud förbjude) ngt annat än sina skramlande, rasslande italienare dom sista 10-15 åren och eftersom dom är "inlåsta" på sina egna bandagar så vet dom inte själva hur fort/långsamt det går runt banorna då dom är omgivna av 70-80 hk effektmonster som svischar runt öronen...
:D :tummenupp

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...