Dubbelkams-450 från KTM 2007

Säsongen har inte ens hunnit börja än o ni börjar redan spekulera över nästa års modell, hur orkar ni :tungan :D
 
Migael skrev:
Säsongen har inte ens hunnit börja än o ni börjar redan spekulera över nästa års modell, hur orkar ni :tungan :D

De är ju här om ett halvår, dags att beställa snart vettu :D
 
Hm, måste man ändå ha vippor så uppkommer frågan vad man vinner isf ? Kanske lättare vipparmar ?
(Alltså 'sedda' från ventilen, dvs. trögheten. Vikten i gram är inte så noga.)

Jag tror iofs att det där med vilka kamprofiler ventilmekanismen klarar av att hantera är en viktig sak för prestandamotorer.
Både för varv (o därmed effekt) och effektregistret.
/u
 
På bilden ser vipparmarna onekligen lätta ut. Frågan är hur mycket det skiljer i tröghet jämfört med konventionella vippor.
Och alltihopa ställt i relation till ventil/bricka/fjädervikt.
/u
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top