Dubbelkams-450 från KTM 2007

Säsongen har inte ens hunnit börja än o ni börjar redan spekulera över nästa års modell, hur orkar ni :tungan :D
 
Migael skrev:
Säsongen har inte ens hunnit börja än o ni börjar redan spekulera över nästa års modell, hur orkar ni :tungan :D

De är ju här om ett halvår, dags att beställa snart vettu :D
 
Hm, måste man ändå ha vippor så uppkommer frågan vad man vinner isf ? Kanske lättare vipparmar ?
(Alltså 'sedda' från ventilen, dvs. trögheten. Vikten i gram är inte så noga.)

Jag tror iofs att det där med vilka kamprofiler ventilmekanismen klarar av att hantera är en viktig sak för prestandamotorer.
Både för varv (o därmed effekt) och effektregistret.
/u
 
På bilden ser vipparmarna onekligen lätta ut. Frågan är hur mycket det skiljer i tröghet jämfört med konventionella vippor.
Och alltihopa ställt i relation till ventil/bricka/fjädervikt.
/u
 
Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Back
Top