Dubbelkams-450 från KTM 2007

Säsongen har inte ens hunnit börja än o ni börjar redan spekulera över nästa års modell, hur orkar ni :tungan :D
 
Migael skrev:
Säsongen har inte ens hunnit börja än o ni börjar redan spekulera över nästa års modell, hur orkar ni :tungan :D

De är ju här om ett halvår, dags att beställa snart vettu :D
 
Hm, måste man ändå ha vippor så uppkommer frågan vad man vinner isf ? Kanske lättare vipparmar ?
(Alltså 'sedda' från ventilen, dvs. trögheten. Vikten i gram är inte så noga.)

Jag tror iofs att det där med vilka kamprofiler ventilmekanismen klarar av att hantera är en viktig sak för prestandamotorer.
Både för varv (o därmed effekt) och effektregistret.
/u
 
På bilden ser vipparmarna onekligen lätta ut. Frågan är hur mycket det skiljer i tröghet jämfört med konventionella vippor.
Och alltihopa ställt i relation till ventil/bricka/fjädervikt.
/u
 
*/ ?>
Nyheter
Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Back
Top