Du som lånade min plastbalja på Falkenberg 17 maj!

Kreuger

Team CaWalli Kawasaki Superbike
Gick med
6 Jul 2003
Hoj
Kawasaki ZX-10R 2010 svart
Jag har oftast en hel del verktyg, reservdelar och alla möjliga "bra att ha"-saker med mig på bankörningar och tävlingar. Oftast är jag snäll och lånar ut till de som kommer och frågar.

På SO söndagen 17 maj på Falkenberg lånade jag ut en vit/transparent plastbalja till någon med löfte om att den strax skulle vara tillbaka. Jag påpekade särskilt att jag inte ville behöva gå och hämta den utan att den skulle ställas tillbaka rengjord så snart vederbörande var klar med den.

Tyvärr kan jag inte minnas vem det var som lånade den, vet att det inte var någon jag kände speciellt men har för mig att det var någon av tältgrannarna i närheten av mig. Jag skulle gärna vilja ha tillbaka min plastbalja, inte för att den är så jäkla dyr men för att jag redan har letat efter att köpa en ny men kan inte hitta någon som säljer motsvarande.

Sen handlar det om principen. Jag vill att man ska kunna låna grejer av varandra på tävlingshelger men då måste man ju kunna lita på varandra.

Nu är det därför slututlånat och den som lånade den där plastbaljan har därmed förstört för många andra framöver som kommer att få nej.

Tråkigt för dig. Har själv kört efter samma princip & lånat ut frikostigt. Te x har jag lånat ut ett flertal silvertejprullar med löfte om omedelbar retur som sedan aldrig skett.

Småpengar i sammanhanget men uselt beteende.:tummenner

Trist, men det kan ju vara rent slarv också eller någon som kanske kraschade och glömde bort baljan i röran.

Tack för lånet av bromsluftaren, även om jag inte utförde den tjänst du ville från början ;)

Man kan ju skriva sitt namn på sina grejor så de som glömmer att lämna tebax får sig en påminnare när grejorna som de har glömt att lämna tebax surfar upp i garaget en dag när de minst anar det.

Man kan ju skriva sitt namn på sina grejor så de som glömmer att lämna tebax får sig en påminnare när grejorna som de har glömt att lämna tebax surfar upp i garaget en dag när de minst anar det.

Namn på grejerna är bra, jag brukar vara rätt bra på att skriva både namn och telefonnummer på prylarna men just den här plasbaljan hade jag tyvärr inte märkt upp.

Perra: Jag väntar fortfarande på betalning för det där bromsluftarlånet!! haha

Till er som läser kan jag bara säga att Perra uppförde sig föredömligt och lämnade tillbaka bromsluftaren rengjord i förpackning med en tejp på där han tackade för lånet. Tänk om alla gjorde så!!

Till er som läser kan jag bara säga att Perra uppförde sig föredömligt och lämnade tillbaka bromsluftaren rengjord i förpackning med en tejp på där han tackade för lånet. Tänk om alla gjorde så!!

Är det inte självklart att man gör så (minus tejpen)?

Att skriva sitt namn på de fina verktygen skulle inte falla mig in pga eventuella klåpare. Jag saknar ännu bara en tång, och det är tom Pålles förtjänst. :D

min erfarenhet

e att alla e superhjälpsamma o försöker hjälpa om tid o material finns men tappa lite intresset för det förra året när ja låna ut min luftpump till kompressorn o får tillbaka den ilagt i min skåpbuss söndrig o jävlig:confused: synd man inte har bra minne men annars e ja o alla andra mkt hjälpsamma:tummenupp

Är det inte självklart att man gör så (minus tejpen)?

Kommer ihåg att jag lånade ut en förlängningkabel till NÅGON:rolleyes:
Cartagena 2005 som jag fortfarande inte fått tillbaka :)

Överlag tycker jag annars det fungerar ganska bra i svenska depåerna faktiskt..
men visst kan man vara glömsk o lämna tillbaka nått, men isåfall lär man ju
märka det när man kommer hem o tömmer ur bilen. Då får man ju försöka
o höra av sig..

Nu är det tävling igen, jag är här i Linköping och ser fram emot att den omtalade plastbyttan som tydligen varit i Sölvesborg kommer tillbaka till mig. Det går bra om den dyker upp nattetid i mitt tält =)

Jag är SÅ spänd att höra hur det gått i plastbyttanhistorien..... Kom den tillbaka? Var det nattetid eller överlämnades den in person? Var den ren? ;-)

TröttÅsasombehövdelitetidsfördrivsåhärensöndagkväll :)

Jag är SÅ spänd att höra hur det gått i plastbyttanhistorien..... Kom den tillbaka? Var det nattetid eller överlämnades den in person? Var den ren? ;-)

TröttÅsasombehövdelitetidsfördrivsåhärensöndagkväll :)

Vilken besvikelse! Den omtalade plastbyttan är alltjämt ute på vift. Ingen har gett sig tillkänna eller anonymt lämnat tillbaka den.. :(

Vilken besvikelse! Den omtalade plastbyttan är alltjämt ute på vift. Ingen har gett sig tillkänna eller anonymt lämnat tillbaka den.. :(
Kan ju har varit en sån där opålitlig rookie som "lånade" baljan så den kanske kommer tillbaka på Åsen i juli.

Bra kört igår förresten :tummenupp

Plastbaljans öde är lika oklart som min depåtavla som försvann från falken 2007.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph