Drz tillbaka i Europa

Nu är den prissatt i Sverige. Och priset blev för högt.
Svår konkurrens mot KTM 390 som har mer effekt och mer utrustning. Ktm väger iofs mer men kompenserar med mer effekt och utrustning.
Nu hoppas vi Honda släpper en XR 400 2026 med 45 hp, 1200 mils serviceintervall och vikt på 135kg för 79,990 och slutar med den där absoluta avföringen de kallar CRF300.

Nu är den prissatt i Sverige. Och priset blev för högt.
Svår konkurrens mot KTM 390 som har mer effekt och mer utrustning. Ktm väger iofs mer men kompenserar med mer effekt och utrustning.
Nu hoppas vi Honda släpper en XR 400 2026 med 45 hp, 1200 mils serviceintervall och vikt på 135kg för 79,990 och slutar med den där absoluta avföringen de kallar CRF300.
Vad har dom satt för pris?

Det verkar inte vara en enda i hela Sverige som köpt en?
Jag är svårt sugen och ska se om man inte kan skala av lite på prislappen. Demohoj eller ny lite beroende på var man får bäst pris 👌🏻

Jag är svårt sugen och ska se om man inte kan skala av lite på prislappen. Demohoj eller ny lite beroende på var man får bäst pris 👌🏻
Jag har sett en passera hemmavid men det var en tysk. Med matchande gult ställ. Utöver den har jag inte sett en enda i det vilda.

Inte för att jag tänker köpa, men var kan jag provköra en?

Fasen .. Probike har en! Här i stockholm!!
Finns inga begagnade på Blocket. Kanske för att ägarna är nöjda och inte vill sälja? Men det brukar alltid vara någon som kört typ 58 mil, skruvat på alla tillbehör och sen vill kränga sin hoj.

Finns inga begagnade på Blocket. Kanske för att ägarna är nöjda och inte vill sälja? Men det brukar alltid vara någon som kört typ 58 mil, skruvat på alla tillbehör och sen vill kränga sin hoj.
Nej en sån vill man inte ha.

Nu har jag pratat med Probike och dom har en gul (krossen) demohoj som jag vill prova imorgon.

.. eller orkar jag vänta? Dom stänger kl ju 18.

Jodå det finns en drös demohojar för 94”-98” nu när jag kollade med 20-30 mil på mätaren och en som sålde privat nyss också

Jodå det finns en drös demohojar för 94”-98” nu när jag kollade med 20-30 mil på mätaren och en som sålde privat nyss också
Demo räknar jag inte in som "riktiga" begagnade. Får ta o göra en sökning igen o se om jag hittar den.

Har pratat men några som köpt såna. Dom verkar nöjda med hojen så här långt.

Demo räknar jag inte in som "riktiga" begagnade. Får ta o göra en sökning igen o se om jag hittar den.
Förhoppningsvis är det inte många privatpersoner som säljer redan dom lär ju inte sålt jättemånga , demo är begagnat i stort sett nytt till bättre pris - 15” för typ 30 mil är väl inget att klaga på ?

Nyheter
Shelby Turner, klar för GGN

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form