Drz tillbaka i Europa

Japp.
Det verkade en trevlig hoj på mässan när jag fick klämma på den, men där var även Finska priset utsatt till 11950€, vilket är, nästan dubbelt för mycket. Ska den sälja behöver den ligga runt 7, tror jag.

I rena pengar så skulle det bli ca 130 lök, men mer relevant så är det exakt samma som V-Strom 650 kostar, och den ligger på 104900 i Sverige.

Äver V-strommen var väl 79900 för några år sedan? Kanske innan den blev "XT", men det känns ändå som mer "Rätt" pris på den. Undras på att det säljs dåligt med nya Motorcyklar.

Och KTM begär 69 tkr för sin 390 Enduro R. Nä Sukkan blir hyllvärmare
Fast KTM är är väl inget alternativ då jag har läst här på sporthoj att KTM 390 Enduro R är en helt meningslös hoj då den väger 10kg för mycket.. 😉

Det är ju bara att gilla läget om man vill köpa en ny motorcykel. Det mesta har ju gått upp 70% i pris sen covid. Inklusive bilar och motorcyklar.
Det finns ju fortfarande säljare av begagnade hojar som inte hängt med i prisutvecklingen annars.
Eller så får man köpa en kinahoj.

Fast KTM är är väl inget alternativ då jag har läst här på sporthoj att KTM 390 Enduro R är en helt meningslös hoj då den väger 10kg för mycket.. 😉
Den väger väl 10 kg mer än sin storebror 690 enduro med dubbla effekten.
Så det är nog 25kg för mycket. 😄

Fast KTM är är väl inget alternativ då jag har läst här på sporthoj att KTM 390 Enduro R är en helt meningslös hoj då den väger 10kg för mycket..

Det är väl så att en ostasiatisk lågprishoj i 400-500cc äventyrsklassen har fått en betydligt starkare konkurrens under de sista 2-3 åren och de som med självklarhet valde KTM 390 Adv då kanske inte alls gör det idag med tanke på vad man får för pengarna idag. Exempelvis CF-Moto MT 450. Vem skall välja KTM då liksom?

Enduro R har förstås bättre fjädring men motor och resterande hoj är såvitt jag förstår samma som den gamla. Inget dåligt i det, men det är kanske inte en fullvuxen hoj som konkurrenterna.

KTM 690/Hva 701 är en helt annan hoj som efter snart 20 år fortfarande är ensam i sin klass. Hittar jag en lågmilad 701 LR till rätt pris vid rätt tillfälle är chansen stor att den hamnar hos mig.

Mvh

Det är väl så att en ostasiatisk lågprishoj i 400-500cc äventyrsklassen har fått en betydligt starkare konkurrens under de sista 2-3 åren och de som med självklarhet valde KTM 390 Adv då kanske inte alls gör det idag med tanke på vad man får för pengarna idag. Exempelvis CF-Moto MT 450. Vem skall välja KTM då liksom?

Enduro R har förstås bättre fjädring men motor och resterande hoj är såvitt jag förstår samma som den gamla. Inget dåligt i det, men det är kanske inte en fullvuxen hoj som konkurrenterna.

KTM 690/Hva 701 är en helt annan hoj som efter snart 20 år fortfarande är ensam i sin klass. Hittar jag en lågmilad 701 LR till rätt pris vid rätt tillfälle är chansen stor att den hamnar hos mig.

Mvh
Jodå håller med dig i ditt resonemang. Mitt inlägg var mest en menat som en skämtsam blinkning mot Pimpelgas sågning i KTM 390 Enduro-tråden. :)

Den är ju märklig. Tung och sen sticker vajrarna till broms ut på sidan!! För helvete! Dom ska ju följa med fjäderbenet upp och ner. Inte puta ut på sidan och fånga allt möjligt bråtet. Skriker ju Epa!

Fortfarande inget pris. Inte Tyskland. Inte Spanien heller. Snart brinner den här säsongen inne.

9990€
Ja dom lär bli stående för 109000 plus svenska generalagentens påslag på det också så lär dom väl hamna på 120-130 här om dom inte chockar oss nu när inte yenen är stark

Ja dom lär bli stående för 109000 plus svenska generalagentens påslag på det också så lär dom väl hamna på 120-130 här om dom inte chockar oss nu när inte yenen är stark
Kommer inte funka. 100,000 är mellan crf 🤮 och 690 🚮 Med lite rabatter och slutet på året pris så hamnar dom nog rätt. Men just i år när suget kan vara hett lär dom inte sänka. Men kan man få en ny 690 förra årets modell för 99 så kan man nog få ner en femväxlad lätt överviktig Suzuki med.

Lite listigt gjort faktiskt. Drevning säger han väl i en annan video är samma som gamla.
Vi hade det på en av våra bilar utan att jag visste om det. Övningskörde med sonen och tränade starter på en stor parkeringsplats. Jag förklarade att han skulle ge lite gas och möta med kopplingen.
-Men pappa, man behöver ju inte gasa, bara släppa upp kopplingen! 🤭

Vi hade det på en av våra bilar utan att jag visste om det. Övningskörde med sonen och tränade starter på en stor parkeringsplats. Jag förklarade att han skulle ge lite gas och möta med kopplingen.
-Men pappa, man behöver ju inte gasa, bara släppa upp kopplingen! 🤭
Då kan man dricka kaffe och köra hoj samtidigt. Alla caféräsers borde ha den funktionen.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT