Den väger väl 10 kg mer än sin storebror 690 enduro med dubbla effekten.Fast KTM är är väl inget alternativ då jag har läst här på sporthoj att KTM 390 Enduro R är en helt meningslös hoj då den väger 10kg för mycket..![]()
Så det är nog 25kg för mycket.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Den väger väl 10 kg mer än sin storebror 690 enduro med dubbla effekten.Fast KTM är är väl inget alternativ då jag har läst här på sporthoj att KTM 390 Enduro R är en helt meningslös hoj då den väger 10kg för mycket..![]()
...å andra sidan väger DR-Z:an 151 kg enligt uppgift....Den väger väl 10 kg mer än sin storebror 690 enduro med dubbla effekten.
Så det är nog 25kg för mycket.![]()

Fast KTM är är väl inget alternativ då jag har läst här på sporthoj att KTM 390 Enduro R är en helt meningslös hoj då den väger 10kg för mycket..![]()
Jodå håller med dig i ditt resonemang. Mitt inlägg var mest en menat som en skämtsam blinkning mot Pimpelgas sågning i KTM 390 Enduro-tråden.Det är väl så att en ostasiatisk lågprishoj i 400-500cc äventyrsklassen har fått en betydligt starkare konkurrens under de sista 2-3 åren och de som med självklarhet valde KTM 390 Adv då kanske inte alls gör det idag med tanke på vad man får för pengarna idag. Exempelvis CF-Moto MT 450. Vem skall välja KTM då liksom?
Enduro R har förstås bättre fjädring men motor och resterande hoj är såvitt jag förstår samma som den gamla. Inget dåligt i det, men det är kanske inte en fullvuxen hoj som konkurrenterna.
KTM 690/Hva 701 är en helt annan hoj som efter snart 20 år fortfarande är ensam i sin klass. Hittar jag en lågmilad 701 LR till rätt pris vid rätt tillfälle är chansen stor att den hamnar hos mig.
Mvh
Den är ju märklig. Tung och sen sticker vajrarna till broms ut på sidan!! För helvete! Dom ska ju följa med fjäderbenet upp och ner. Inte puta ut på sidan och fånga allt möjligt bråtet. Skriker ju Epa!Fast KTM är är väl inget alternativ då jag har läst här på sporthoj att KTM 390 Enduro R är en helt meningslös hoj då den väger 10kg för mycket..![]()
Den är ju märklig. Tung och sen sticker vajrarna till broms ut på sidan!! För helvete! Dom ska ju följa med fjäderbenet upp och ner. Inte puta ut på sidan och fånga allt möjligt bråtet. Skriker ju Epa!
Lol. Skulle jag inte blivit förvånad över. Slangar/rör då...Har den vajerbroms dessutom!
Hade jag ingen aaaaaaaning om.
Mvh
Ja dom lär bli stående för 109000 plus svenska generalagentens påslag på det också så lär dom väl hamna på 120-130 här om dom inte chockar oss nu när inte yenen är stark![]()
Första riktpriset & First Edition: Suzuki DR-Z4S & DR-Z4SM
De första köpekontrakten är skrivna och fansen är ivriga: DR-Z-modellerna står redo på startlinjen. För att matcha detta släpper Suzuki en First Edition och återförsäljare visar de första riktpriserna.www.1000ps.com
9990€
Kommer inte funka. 100,000 är mellan crfJa dom lär bli stående för 109000 plus svenska generalagentens påslag på det också så lär dom väl hamna på 120-130 här om dom inte chockar oss nu när inte yenen är stark
Starthjälp/anti-stall och hög drevning i stället för 6 växlar?
Lite listigt gjort faktiskt. Drevning säger han väl i en annan video är samma som gamla.Starthjälp/anti-stall och hög drevning i stället för 6 växlar?![]()
Vi hade det på en av våra bilar utan att jag visste om det. Övningskörde med sonen och tränade starter på en stor parkeringsplats. Jag förklarade att han skulle ge lite gas och möta med kopplingen.Lite listigt gjort faktiskt. Drevning säger han väl i en annan video är samma som gamla.
Då kan man dricka kaffe och köra hoj samtidigt. Alla caféräsers borde ha den funktionen.Vi hade det på en av våra bilar utan att jag visste om det. Övningskörde med sonen och tränade starter på en stor parkeringsplats. Jag förklarade att han skulle ge lite gas och möta med kopplingen.
-Men pappa, man behöver ju inte gasa, bara släppa upp kopplingen!![]()
Vill inte pilla på nåt som fungerar perfekt redanDet låter lite som KLX230 och tomgången, den verkar regleras med ett servo lite beroende på hur kall/varm motorn är. Jag köpte en manuell justeringsskruv till min KLX230, men inte monterat den än.
|
|
Premiär för Östgöta Dundret
Under 1940 talet var Finspå... |
|
|
Ny 500-kubiks retro från Honda
Efter rykten om en ny retro... |
|
|
Ny 500-kubiks retro från Honda
Efter rykten om en ny retro... |