Tja
Har lite frågor om drivpaketet. Förmodligen aldrig byt utan rullat 2100 mil.
Har fått ett jäkla slack på kedjan det senaste. Är en bit förbi "change" på kedjemarkeringen. Det var inte länge sen jag spände sist heller, så det verkar som den slits fort just nu. Här gäller väl att det bara är att byta va?
Dreven däremot?
Har inte alls någon mek-vana, då detta är min första hoj. Men jag tycker inte dreven ser så slitna ut. De är symetriska och alla kuggar är intakta. Ser ingen betydlig slitning. Har hört att man ska byta hela drivpaketet när man ändå håller på, men behövs verkligen det?
Tilläggas ska att jag inte varit så snäll mot grejerna och sköt om dom. Så bortse från rost och smuts på bilderna.
Fram::::
Bak::::
/Olof
Honda Hornet 600 -98
Har lite frågor om drivpaketet. Förmodligen aldrig byt utan rullat 2100 mil.
Har fått ett jäkla slack på kedjan det senaste. Är en bit förbi "change" på kedjemarkeringen. Det var inte länge sen jag spände sist heller, så det verkar som den slits fort just nu. Här gäller väl att det bara är att byta va?
Dreven däremot?
Har inte alls någon mek-vana, då detta är min första hoj. Men jag tycker inte dreven ser så slitna ut. De är symetriska och alla kuggar är intakta. Ser ingen betydlig slitning. Har hört att man ska byta hela drivpaketet när man ändå håller på, men behövs verkligen det?
Tilläggas ska att jag inte varit så snäll mot grejerna och sköt om dom. Så bortse från rost och smuts på bilderna.

Fram::::

Bak::::

/Olof
Honda Hornet 600 -98