Att skruva justerskruvarna deras fulla längd låter onödigt...?
Ska man bara ha ut bakhjulet så räcker det med att dra ut hjulaxeln, föra bakhjulet framåt, ta av kedjan från bakdrevet och sedan föra ut bakhjulet bakåt. Lämna justerskruvar och justerblock där de är. Ska man på med ny kedja och drev så kompenserar man kedjornas längdskillnad med justerskruvarna så ungefärligt det går innan man stoppar tillbaka bakhjulet. Inte mer. Sedan finjustera kedjeslacket då allt sitter på plats.
Att skruva justerskruvarna deras fulla längd eller att hålla på och dra bakhjulet framåt och bakåt med hjulaxel och justerblock på plats brukar bara generera en massa fula repor på ytorna under justerblocken.
Det är riktigt. Jag skruvar in så långt det behövs. Jag tyckte att ts gott kunde få skruva lite i onödan så han ser hur avståndet minskar.
- - - Updated - - -
Att skruva justerskruvarna deras fulla längd låter onödigt...?
Ska man bara ha ut bakhjulet så räcker det med att dra ut hjulaxeln, föra bakhjulet framåt, ta av kedjan från bakdrevet och sedan föra ut bakhjulet bakåt. Lämna justerskruvar och justerblock där de är. Ska man på med ny kedja och drev så kompenserar man kedjornas längdskillnad med justerskruvarna så ungefärligt det går innan man stoppar tillbaka bakhjulet. Inte mer. Sedan finjustera kedjeslacket då allt sitter på plats.
Att skruva justerskruvarna deras fulla längd eller att hålla på och dra bakhjulet framåt och bakåt med hjulaxel och justerblock på plats brukar bara generera en massa fula repor på ytorna under justerblocken.
Det är riktigt. Jag skruvar in så långt det behövs. Jag tyckte att ts gott kunde få skruva lite i onödan så han ser hur avståndet minskar.