Donkenfunderingar

Egon för bövelen.

Synd bara att vissa andra problem har hindrat Corner/Ericsson från att utvecklas. :(

Egon var det ja, har alltid kallat honom för Måns men blir alltid rättad :D

Som sagt, det blev en nätt liten resa till Corner på lunchen för att käka Jubileumsmålet som består av stor strips/stor dricka och en 180g-burgare, dock var det bara 8 mil tur och retur :D

Bifogat

• corner.jpg
    corner.jpg
    41.9 KB · Visningar: 61
Vad är det för fel på BK? PÅ MAX kokar de ju fasiken köttet! Det måste de göra för att få till den gråa texturen:mad:

En rolig grej Jag och min polare brukade göra när vi var vilsna teens var att sitta och analysera donkengäster. De flesta följer samma mönster.:

Först sätter De sig ner, arrangerar brickan så att saker och ting ligger i en kombination av symetri och åtkomlighet. Någonstans i det frenetiska plocket uppnås dillfredställelse vilket man ser då all focus plötsligt riktar sig mot burgaren. Ivriga fingrar prasslar fram gobiten för det förväntansfulla ansiktet men än blir det inte äta av.. Först ska rätt angreppssida på burgaren hittas. händerna vrider runt den för att exponera dess mest inbjudande sida, vilken består av perfekt avägan mellan utstickande legymer samt läge på hamburgerköttet i förhållande till bröd.
När man funnit rätt sida så skjuter ansiktet fram mot burgaren som när någon skriker VASSEGO! till en hungrande hund samtidigt som ögonen viks rakt upp som att skydda dessa mot utstickande lök eller motsvarande, precis som en vithaj gör vid angepp.

efter första tuggan dämpat abstinensen kan malandet fortgå i en klart lugnare takt.

Testa. det är fanimej en konstant.

Är inte Clock MAX? Samma micromatskänsla på köttet i alla fall. MAX är hamburgeresturangernas svar på Linux eller Firefox (Som Jag själv kör med :näsblod )

När någon frågar vad som är godast, McD eller BK så hör man en mörk och bestämd stämma bakom en uppvikt tidning MAX! och samtliga blir satta på plats.

Vad har doktorn sagt till dig ang potatismos? :ajjabajja

Där slog du huvudet på spiken! Det är det kokta köttet som är galet på max! För en shot hot-creol får jag alltid i mig.

Och vad säger doktorn om potatismos? Fort! Jag har en känslig mage och hade tänkt fylla den med moset som står i tjylen. :(

Där slog du huvudet på spiken! Det är det kokta köttet som är galet på max! För en shot hot-creol får jag alltid i mig.

Och vad säger doktorn om potatismos? Fort! Jag har en känslig mage och hade tänkt fylla den med moset som står i tjylen. :(

Doktorn säger: Kan du inte tugga potatis bör du gå till tandläkaren.

Henrik

Frasses is teh shit. Av dom andra föredrar jag nog donken -> Max -> BK. Men inget slår frasses, saftiga fina burgare som faktiskt smakar något annat än flott och salt

:fakta

Max har absolut bäst kvalite och är överlägset fräschast. Oginalmålet smakar precis som gatukök.

:eek:

Ledsen, måste suga in dej på avvänjning från gatuköksburjarna som tagit sitt omisskännliga grepp om dina smaklökar. Förmodligen är dina smaklökar redan gruppvåldtagna av brödsmulor, smakförstärkare, ytbehandlingsmedel, klumpföhindrande tillsatser, gristarmar, antioxidationsmedel, flygbränsle, bakteriekultur från fabriksarbetarens händer, konserveringsmedel, däcksrester samt benzen.

Möjligt att dom lyckades välta någon närbelägen ko i kvarnen med övriga ingredienserna. Detta isf för att ersätta sedvanlig hamsterfamilj som normalt får sätta livet till när Sibylla ska göra en ny batch hamburjersmet. Fyfan....

Tackavettja Texas Burger Co. Fint substitut om man inte får ratta burjarna själv. Självklart ska kossan grillas!

Frasses is teh shit. Av dom andra föredrar jag nog donken -> Max -> BK. Men inget slår frasses, saftiga fina burgare som faktiskt smakar något annat än flott och salt

Lustigt. Jag har ätit på Frasses en gång i mitt liv. Möjligt att dom hade en dålig dag, men jag tänker aldrig sätta min fot där igen.

:eek:

Ledsen, måste suga in dej på avvänjning från gatuköksburjarna som tagit sitt omisskännliga grepp om dina smaklökar. Förmodligen är dina smaklökar redan gruppvåldtagna av brödsmulor, smakförstärkare, ytbehandlingsmedel, klumpföhindrande tillsatser, gristarmar, antioxidationsmedel, flygbränsle, bakteriekultur från fabriksarbetarens händer, konserveringsmedel, däcksrester samt benzen.

Möjligt att dom lyckades välta någon närbelägen ko i kvarnen med övriga ingredienserna. Detta isf för att ersätta sedvanlig hamsterfamilj som normalt får sätta livet till när Sibylla ska göra en ny batch hamburjersmet. Fyfan....

Tackavettja Texas Burger Co. Fint substitut om man inte får ratta burjarna själv. Självklart ska kossan grillas!

Du glömde nämna de 3%n ren avföring där är i det

Det som är kasst med MAX är att det inte går att småäta om man bara är halvhungrig. En lös burgare kostar 2 kr mindre än ett mål. McD kan man ju klippa 2 cheese en munk och en liten milkshake.

:fakta

Max har absolut bäst kvalite och är överlägset fräschast. Oginalmålet smakar precis som gatukök.
Sen har BK ett par, tex. whopperpepper som smakar bra, men inte lika fräscht.
Sen McD, de e fan bara föda. Slabbigt, sliskigt och allmänt ofräscht. Men deras pommes och glass är ju iaf goda :tummenupp

bara jag som blir nästan blind av att stå vid kassan på max stortorget?

burgare ska ätas på Allans korv :fakta

Last edited:
Ärligt talat förstår jag inte hur man kan föredra mcdonalds och bk före Max? Det känns som det måste vara någon slags hjärnskada eller nån konstig kink som att bli bajsad på under sex. Det är sån skillnad på kvaliteten så det liknar ingenting. Tack gud för att Max snart öppnar på ullevi.
Hur kan man ö.h.t. gilla Max?
Det tar 40 år innan käket kommer, det är svindyrt, man får lite, man får ingen ketchup, dom är GMO-motståndare och till råga på allt smakar det sämre än konkurrenterna.
Dumpa norrlandspatriotismen...

MAX vinner ALLTID alla tester av hamburgerställen i alla tidningar.

Jag fattar inte att du inte kände att du åt servett på Donken, det måste ju ha varit det godaste du någonsin har ätit där.

Det är för att folk är nationalister och förståsigpåare. Jag hänvisar till mitt första inlägg.

Skillnade mellan McD/BK och max är att McD och BK äter man på då och då och det smakar som det gör varje gång medan MAX var en höjdare första gången, helt ok andra men sen smakar det bara surt och man känner sig sjuk av de där gråa microslamsorna.

Max är så överlägset att det nästan är orättvist..... Det är bara tjurskalliga stockholmare som envist hävdar att McDonalds flottpuckar är godast :fakta

Jag fattar inte att du inte kände att du åt servett på Donken, det måste ju ha varit det godaste du någonsin har ätit där.

"Bor: UMEÅ" :rolleyes:

Om du stänger av Refused-cd:n och kopplar på smaklökarna nästa gång du är där så kommer du märka att Max smakar... ingenting. Värre än Sibylla.

Om du stänger av Refused-cd:n och kopplar på smaklökarna nästa gång du är där så kommer du märka att Max smakar... ingenting. Värre än Sibylla.

Nja, Refused är inte min kaka, Skumdum och Disconvenience kanske...

Max Hotchipotle, Frisco eller en klassisk Supreme är tusenfalt bättre än en varmhållen donkenburgare.
Dessutom har Max riktigt anständiga veganalternativ också (ja, Bor: UMEÅ)

Fast jag käkar gärna husmans på någon lokalsylta istället, i dag blev det raggmunkar till lunch, torsdagar brukar det vara hemkokt ärtsoppa och pankakor....

Ryckten gör gällande att lappjävlarna som små, i brist på neonfärgade hubbabubba grävde ner fisk och lät den få en syrlig puque som de sedan gick å snaskade på. Kanske det är hemligheten med att de syrliga burgarna går hem i lappland?

:brynad

skräpmat skall avnjutas vid 3 snåret på sunes gatukök på busstation i piteå.
annars är det nog dött lopp mellan McD och MAX

Du har ju så fel så att det skriker om det. Donken smakar på sin höjd inbränt fett och lite saltgurka, det går förvisso att äta trots det.
Men Max lirar ju i en betydligt högre klass än McD. Och till råga på allt så har de börjat kopiera Max reklam i radio, hur lågt är inte det?

Max Max Max Max Max Max Max Max Max Max Max Max Max Max Max Max Max Max Max Max Max Max Max Max Max Max Max Max Max Max Max Max Max Max Max Max Max Max Max Max Max Max Max Max Max Max Max Max

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!